Denon TU 425RD

Voor een bezoeker van ons Repair Café in Eindhoven.
Mevrouw heeft een tuner, Denon TU 425RD die zo af en toe wegvalt. Ik ben op zoek naar Service documentatie (Denon Nederland zegt die niet te hebben)
Mogelijk dat ook iemand ervaring heeft met dit apparaat en suggesties wat het kan zijn

Standaard suggestie: de FM detector afstemming (10,7 MHz) is verlopen en moet opnieuw afgesteld worden.

vergeten

Golden Member

Op de bekende sites:  elektrotanya.com    en   eserviceinfo.com staat hij niet.

Google is your friend met voldoende hits.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=servicemanual+T…

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 12 november 2021 17:19:22 schreef vergeten:
Op de bekende sites:  elektrotanya.com    en   eserviceinfo.com staat hij niet.

Google is your friend met voldoende hits.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=servicemanual+T…

Alleen maar sites met heel veel reclame achter de links maar geen service manuals, alhoewel ze wel anders suggereren

RAAF12

Golden Member

De service manual staat er als 'paid' version maar dat zal wel niet de bedoeling zijn. Je kan ook een foto van het binnenwerk maken en hier plaatsen, vaak staat de spoel van de quadrature detector er iets naast.

..en als je hem betaald hebt krijg je met een beetje pech een user manual.

vergeten

Golden Member

Op 12 november 2021 17:38:21 schreef FransEhv:
[...]

Alleen maar sites met heel veel reclame achter de links maar geen service manuals, alhoewel ze wel anders suggereren

Ben ook nog voor je aan het zoeken geweest, maar dit is een heeeele lastige om te vinden :(

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Er is een heel makkelijk foefje om er achter te komen of het
detectiecircuit niet op de juiste frequentie staat.
Zet de tuner op mono en dan zal het toestel gewoon blijven werken.
Zo niet,dan is er wat anders aan de hand.
grt And

Is de reparatie gelukt? Wanneer je hulp nodig hebt: ik woon dichtbij, en ken ook nog wel iemand uit Eindhoven die je wil assisteren als dat nodig is.