Oled LG 55EC930V heeft alleen maar zwart beeld met vaag geel uitsmerend

Weer een Oled, maar gezien de kennis van LG nog een beetje naar hoger nivo gekrikt moet worden hierbij de vraag en foto: wat kan dit wezen?? Scherm of aansturing??

Niemand die er hier wat kennis van onder de knie heeft?? zit een beste Tcon in en een vrij ingewikkelde voeding...

Controleer de kabels tussen de t-con en het panel, soms zichtbaar een paar verbrande lijnen, oorzaak een defect panel. Ik heb afgelopen week precies dezelfde klacht gehad ook bij een zelfde tv. Opstarten met p-only lukt ook niet wat normaal bij een goed panel wel kan.

Hier de foto's van de kabel zoals ik die aantrof. Vervangen van de kabels hielp niet.

Hoi William, Hoe bedoel je met P Only?? Alleen met voedingsbord aangesloten en dat je een testpatroon krijgt?? Ik ga met aandacht hier naar kijken.. Het is een stap. ik dacht dat deze oranje bandkabels had met COFs er op??

Zit er aan een OLED scherm ook zo'n connectie strip als bij LCD?? Ik heb nog niet tot op bot gesloopt..

[Bericht gewijzigd door smd op donderdag 2 december 2021 18:24:37 (19%)

Hoe bedoel je met P Only??

Dat is een toets op de service AB waarmee je een wit testbeeld kunt oproepen.

ik dacht dat deze oranje bandkabels had met COFs er op??

De aansluiting van de t-con naar het panel zelf is identiek als bij een LED tv, je kunt er alleen niet bij want het panel zit dicht met alleen 2 openingen voor de bandkabels.

Openen van de achterzijde van het panel zelf is niet te doen.

Ahaa OK, begrepen.. nee heb nog geen service ab van LG.. ok dat is een fijne constructie dus.. een hoepel dus ook dat nog...

De bandkabels zijn nog in tact.. Kan je deze ook nog ongestraft er uit trekken en TV aanzetten??

Nee, deze t-cons hebben een eigen protectie circuit, bij het loskoppelen van 1 of meerdere kabels zal de t-con in protectie gaan.

Gisteren weer ff opgepakt en FF eigenwijs de bandkabels om en om losgenomen vanaf Tcon naar scherm, maar gaat niet in protect alleen patroon verandert ene en ander helft scherm word iets beter geel uitgelicht maar geen beeld er op. alleen losnemen MB/ tcon kabel resulteert in herstarten.. Patroon in beeld word groter steeds mar er is geen blauw te bespeuren..

Alle spanningen op Tcon aanwezig..

Zou ik een kans maken met tcon wisseling?? Ze zijn mateloos populair en slecht te krijgen?? ( OK wat programmeer werk voor calibratie scherm uiteraard)