Sony kdl-65w855c knippert 6x rood

Beste allen. Deze tv gekregen om na te kijken. Tv knippert 6x rood.
Hij is van 2016 en wou van de een op andere dag niet meer aan.sony zegt tegen de kennis:we weten het ook niet goed en kan beter een nieuwe kopen. Zijn er hier mensen die een idee hebben welke richting op te zoeken bij een Sony? Mvg robert

Sony : meet eerst alle zekeringetjes door, koppel scherm eens los, meet bruine c tjes na op sluiting, erg berucht bij Sony..

Op 16 november 2021 22:54:55 schreef smd:
Sony : meet eerst alle zekeringetjes door, koppel scherm eens los, meet bruine c tjes na op sluiting, erg berucht bij Sony..

Zekeringen zijn heel. Elcos warm stoken helpt ook niet. Morgen uw en eventueel andere tips proberen! Alvast bedankt mvg robert

Scherm los gekoppeld en blijft nu gewoon "aan". Zou het het scherm zijn of de leds?

De LED sturing komt toch niet van Tcon?? Wat doen de band kabels om en om aangesloten? (1 los, ander vast)

qua aansluitingen zie foto's
Band kabel aan beide zijden los gehad om te kijken of niet toevallig kortsluiting in de kabel zelf zit maar dat is niet het probleem.
Zoals laatste foto alle 2 de onderste band kabels los gehad en het probleem komt weer op. Alles vast behalve de ingaande band kabel naar de t-con laat de tv gewoon aan staan alleen zonder achtergrond verlichting. Achtergrond verlichting ook al los gehad vanaf de voeding. Geen verschil helaas(of gelukkig).De verlichting gaat 1 seconde aan waarna hij in protectie valt. meet 108 volt en valt dan geheel weg.(meet op de aansluiting van de lampen) zonder lampen aangesloten doet hij het zelfde. Blijft alleen aan als de t-con los gekoppeld is.

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op donderdag 18 november 2021 17:56:40 (20%)

Als je Tcon los is, blijft achtergrond verlichting aan?? Lijkt dan op defecte Tcon, meet op sluitingen na.. de 108V is een moment aanwezig of continu?? Anders alle LED strips nameten/testen

Beste smd: verlichting gaat meteen uit en gaat in protectie.met t-con los blijft de tv aan maar verlichting uit helaas.

Zou de LED strips zowizo nog ff volledig testen.. Heb je een LED tester??

Nee helaas niet. Zijn er andere manieren?

Nee, een LED testertje kost op Aliexpress geen drol maar een hoop plezier van!! Ik heb er eentje met stroom en spannings uitlezing (tot 300V) echt ideaal ding.. spaart me een hoop tijd uit met multimeter testen etc

Ga er zeker 1 kopen. Ik zag dat Sony opgeeft dat als hij 6 x knippert de achtergrond verlichting vervangen zou moeten worden. Is net 5 jaar oud... Wel auo scherm enzovoort. Feit blijft dat zonder t-con hij gewoon aan blijft.

In wezen logisch, misschien dat foutmelding daar overheen loopt..??

Dat zou zeker kunnen. De eigenaren zeiden dat hij s' avonds keurig gespeeld heeft en na het uitzetten de volgende dag niet op starte.ik ga zo'n meter bestellen van de week. Ben benieuwd

Met andere woorden: gooi maar weg haha

Led tester is besteld en zodra hij binnen is(zal 100 jaar duren haha) gaan we weer verder.

Via Ali?? Gaat momenteel erg snel!! vaak al binnen 1 week!! Nee hoor niet weggooien, maar doorzoeken!!

Op 24 november 2021 19:29:33 schreef smd:
Via Ali?? Gaat momenteel erg snel!! vaak al binnen 1 week!! Nee hoor niet weggooien, maar doorzoeken!!

Gaan we zeker doen. heb hem via aliexpress en komt vanauit frankrijk haha.
We gaan zeker verder. is een mooie tv dus ff extra moeite doen. Enig idee waar ik eventueel goede leds vandaan kan halen indien deze defect zijn?

Zo daar is hij weer!
Led tester binnen(bedankt voor de tip!) sta je er recht voor dan werkt de rechterkant wel(van achter links. Linker kant werkt niet.
Zou dit een draadbreauk of een kapot LEDje zijn?EDIT:scherm barste helaas. Mocht iemand nog onderdelen nodig hebben zijn ze tot het weekend nog beschikbaar. Alleen voeding en t con. Moederbord sneuvelde helaas.

Nu scherm helaas toch stuk is, onderzoek per stuk wat er mis is.. Eerst string test anders per stuk. Zijn het LEDs aan de zijkant of onder zijde.??.Als het LEDs vanuit zijkant zijn ben ik nog op zoek naar de diffuser plaat..

Op 8 december 2021 18:39:43 schreef smd:
Nu scherm helaas toch stuk is, onderzoek per stuk wat er mis is.. Eerst string test anders per stuk. Zijn het LEDs aan de zijkant of onder zijde.??.Als het LEDs vanuit zijkant zijn ben ik nog op zoek naar de diffuser plaat..

de led gaan over de hele achterkant. Alleen de plaat is er. De folie (voorste) is beschadigt dus weggegooid. De witte plaat is er dus gewoon

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op woensdag 8 december 2021 19:04:13 (13%)

Dus losse LEDS vanaf achterzijde?? dan kan ik er ook niets mee helaas.. maar meet wel ff welke LEDs gesneuveld zijn, met je tester zo voor elkaar!

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 8 december 2021 19:33:37 (36%)

maartenbakker

Golden Member

Printplaten zou ik niet weggooien. Eventueel hier op het forum aanbieden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 8 december 2021 19:34:38 schreef maartenbakker:
Printplaten zou ik niet weggooien. Eventueel hier op het forum aanbieden.

heb ze ook nog niet weg alleen er is een kabel verbinding van de print af helaas.