Vaatwasser bauknecht doet ‘t niet

Goede avond, mijn vaatwasser bauknecht is gisteren in eens gestopt, ik meet op de aan/uit knop 173 volt, maar verder doet ‘ie helemaal niks, wat kan hier de oorzaak zijn? Alvast bedankt voor alle tips.
Model nr: GSF 6570

Niets meer op het display, geen leds die oplichten?

[Bericht gewijzigd door fabrice op zaterdag 20 november 2021 20:19:42 (22%)

Voedingsspanning in orde? 230V vanuit de WCD?

edit: je hebt echt geen geluk met toestellen hé. :'(

[Bericht gewijzigd door 60204 op zaterdag 20 november 2021 20:23:11 (39%)

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

aan/uit knop uitgefikt, komt vaker voor. steek in het stopcontact eens een fohn oid, werkt die wel dat is de kans groot dat het apparaat zelf de reden is.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Er brandt helemaal niks op display, ik meet wel 220 volt als ingang .

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Shiptronic

Overleden

Op 20 november 2021 19:54:16 schreef juf:
... ik meet op de aan/uit knop 173 volt,..

Op 20 november 2021 23:36:15 schreef juf:
ik meet wel 220 volt als ingang .

Ergens raak je 57 V kwijt, dat moet te meten zijn, en ik ga met testman mee, meestal de aan/uit knop, maar die kan je met 2 stukken draad doorverbindne om even te testen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

meestal bij die Bauknechts knakt kabelgeleider in deur en scherpe knikpunt breekt kabel.. Met nieuwe kabelgeleider en stukje draad doet machine het weer!! Open de deur maar en je ziet het direct. 4 schroeven aan beide zijdes

Nee, op de printer meet ik 0 volt .
Op de aan/uit knop meet ik plus minus 100 volt,
Zie foto:

Ik heb net gekeken naar die kabel verbinding, was inderdaad een kabelbreuk die rechtstreeks naar de printplaat gaat, ik meet nou wel 220 V op de printplaat, maar hij doet ‘t nog steeds niet, helemaal niks, dood stil.

Deze ic op de foto is in ‘t midden gescheurd , bijna niet te zien alleen met loeplamp .

Dan weet je weer wat doen. Vervangen en ook de veiligheidsweerstand.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

dus kabel herstellen, kabelgeleider vervangen IC en weerstand vernieuwen voor 100 Ohm versie.

Er is een complete handleiding voor je:

https://www.maakmijnwitgoed.nl/content/7-stappenplan-zelf-lnk304-weers…

Maar ik wil dat je nog iets doet.

Ik wil dat je de stekker uit het stopcontact haalt, de blauw zwartre kabel van de schakelaar haalt, en dan met je multimeter in de ohm stand, de weerstand van de ingedrukte schakelaar meet.

Daarna praten we verder.

Bij ingedrukte schakelaar, meet ik 0,3 ohm , nekolai tesla .

Ik de IC en de weerstand vervangen, de vaatwasser gaat wel aan, maar na 5 minuten valt hij in storing, zie deze video.

Als de video niet goed te zien is, kijk naar deze foto.

Zit er een WI in of een OWI? Dit wil zeggen: Als je de filter uitneemt zie je rechts in het gat (de waterverzamelaar) een ding zitten. Is dit een glazig amorf onderdeel of een zwart roostervormig ding?
FA of beter F11 wil zeggen dat er water in het toestel komt maar dat de waterindicator (WI) dit niet registreerd.
Komt er water in? Komt er voldoende in? Gaat het weg door sifonering? Schakelt de WI als je er met iets op duwt? De WI is een fragiel rubberen membraampje dus niet met iets scherp of invasief op drukken.
De OWI is een oog dus wat grondig poetsen mss.
De WI's durven al wel eens zo veel vet uitzweten dat het storingen geeft in de schakelaar. Vuilophoping op de rubber achter het roostertje komt ook veelvuldig voor.

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 28 november 2021 20:50:05 (13%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Staat de kraan überhaupt wel open, juf?

Ja, de kraan staat helemaal open.

Ik hoor dat wel genoeg water naar binnen stromen en ook afgevoerd worden.

kabelbreuk was er maar 1? of toch meerdere. kan zijn dat de waterinvoer tacho nu geen gegevens meer doorgeeft, en zo dus ingenomen water meteen afgepompt wordt omdat de machine geen hoeveelheid weet.

waar rook was, werkt nu iets niet meer