Geknetter bij Philips Fidelio E5 CSS7235Y, service manual gezocht

Hallo,

Ik heb een Philips Fidelio E5 CSS7235Y die wanneer je die aanzet totaal geen geluid maakt. Na een tijdje aan de stroom lukt het enigszins om er geluid uit te krijgen. Helaas knetteren de luidsprekers dan enorm. Dit geknetter lijkt samen te hangen met het ingestelde volume. Hoe hoger het volume, hoe meer geknetter. Ook komt er een vreemde geur uit de luidspreker met elektronica die mij aan een defecte condensator doet denken. Daarom ben ik op zoek naar een service manual om het apparaat te kunnen openen en de voeding te kunnen bekijken en na te meten. Wie kan mij hieraan helpen? En herkent iemand het probleem. Alvast bedankt!

Gaat het over een TAW6205? Daar zit toch nog garantie op.

Verkeerd gedacht. Maar het service doc heb ik wel.

Groeten, Ron.

[Bericht gewijzigd door Rontronix op maandag 21 juni 2021 11:02:01 (29%)

Op 21 juni 2021 09:34:43 schreef RoyD:
Hallo,

Ik heb een Philips Fidelio E5 CSS7235Y die wanneer je die aanzet totaal geen geluid maakt. Na een tijdje aan de stroom lukt het enigszins om er geluid uit te krijgen. Helaas knetteren de luidsprekers dan enorm. Dit geknetter lijkt samen te hangen met het ingestelde volume. Hoe hoger het volume, hoe meer geknetter. Ook komt er een vreemde geur uit de luidspreker met elektronica die mij aan een defecte condensator doet denken. Daarom ben ik op zoek naar een service manual om het apparaat te kunnen openen en de voeding te kunnen bekijken en na te meten. Wie kan mij hieraan helpen? En herkent iemand het probleem. Alvast bedankt!

Hallo RoyD,

is het jouw gelukt om de oorzaak van het probleem te vinden??
heb namelijk hetzelfde

maartenbakker

Golden Member

Klinkt een beetje als rotte elco's.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 25 november 2021 11:34:27 schreef maartenbakker:
Klinkt een beetje als rotte elco's.

He ik zal even nakijken of het idd de elco's zijn. bedankt!