aanpassen blue-tooth subwoofer?

hallo beste circuitsonline vrienden,
Weet iemand of het mogelijk is om een subwoofer die blue-tooth is toch aan te sluiten op een ook blue-tooth soundbar , ook als de verbinding niet kan worden gemaakt door ze op de normale manier met elkaar via blue-tooth te verbinden.
Wat is namelijk het geval:
Pas een Samsung smart tv aangeschaft met bijpassende soundbar de HW-MS651. Nu wilde ik graag nog een extra sub-woofer aansluiten. Dus ik bel Samsung Nederland met de vraag of dit met mijn soundbar mogelijk is. Men ging dit even uitzoeken en het antwoord was: ja geen probleem, dat kan. Dus ik koop een pracht van een Sub-woofer,ook een Samsung ,de PS-WF551.
Maar volgens de man van Samsung kon ik ook elk willekeurig ander merk Subwoofer nemen, als het maar Blue-tooth was.
Toen ik de sub-woofer wilde koppelen aan tv en soundbar lukte dat niet. Dus maar weer Samsung bellen en wat blijkt? Op deze soundbar kun je eigenlijk niets anders aansluiten als 2 rear speakers (setje met versterker) de SWA9000.
Dit setje kost €179,- en krijgt ongelooflijk veel zeer slechte recenties doordat er nauwelijks geluid uit schijnt te komen. geen aanrader dus. Bovendien belachelijk dat dit setje wireless heet, terwijl deze 2 speakertjes , jawel, met luidsprekerkabel verbonden moeten worden met het bijbehorende versterkertje, dat dan weer via blue-tooth verbinding kan maken via de Tv met de soundbar om zodoende een soort surround geluid te krijgen.
Bij Samsung zei men dat het waarschijnlijk zo was dat soundbar, TV en subwoofer niet over dezelfde blue-tooth versie beschikten.
Nu vraag ik me af of ik die blue-tooth van de subwoofer niet kan aanpassen of omzeilen. ik zat te denken om de soundbar open te draaien en de subwoofer ook, en dan een kabelverbinding maken met de bas speaker in de soundbar indien de blue tooth verbinding niet kan worden gemaakt door deze aan te passen. Maar nu weet ik niet of ik iets kan beschadigen door de subwoofer zo aan te sluiten. Achter op de sub-woofer staat dat de consumption 25 Watt is.
O<p de achterkant van de soundbar staat : 450W.
Wie weet hier iets op te verzinnen of is dit echt niet mogelijk?

Nieuw aangeschaft na niet kloppend advies?
Niet zelf eraan gaan prutsen (garantie vervalt dan) en aanspraak maken op retour-recht: men heeft ten slotte niet kloppend advies uitgebracht.

pa3gws

Golden Member

Inderdaad terug in zijn doosje frommelen en retour winkel.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

bedankt voor de reactie maar gebruikt via MP gekocht, Maar wel vooraf aan Samsung Nederland gevraagd of het kon.

pa3gws

Golden Member

Zit er een hoofdtelefoon aansluiting op de soundbar?
Zo ja dan is dit misschien een oplossing.
https://www.amazon.nl/Bluetooth-zender-5-0-zender-audio-adapter-audioa…

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

nee, helema?al geen aansluitmogelijkheden

pa3gws

Golden Member

Hoofdtelefoon aansluiting op de TV?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.