Kleuren printer: Rare storing.

Er is mij gevraagd: Wat is hier aan de hand.... Ik weet het ook niet. Iemand een idee?

Het hele vel, alle kleurkanalen hebben precies dit effect:

Alle toners zijn recent ververst. De printer geeft aan dat alle toners tjokkievol zitten.

Het is een Lexmark MC3224dwe. Een setje toners is ongeveer even duur als de printer. ivm "thuiswerken" wordt de printer nu een paar keer per week gebruikt terwijl de vorige enkele keren per jaar gebruikt werd.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
dijkmane

Golden Member

probleem met de transfer vanaf drum naar papier.
hoogspanning lekt weg, zoek het eerst in vers papier

In no Sense, Nonsense

idd, te weinig HV fout maar kan ook door andere zaken komen. toen ik dat vroeger had, zou ik gewoon het HV board vervangen en kijken of het beter is. die had ik toch altijd in stock mee.
draai uw papier eens om zodat je op de achterkant print. sommige papieren hebben 1 kant die goed met toner overweg kan en 1 niet.

print eens een blad en als papier erin gaat, trek de stekker uit. haal toner enzo uit de printer en kijk naar de toner op transferrol. is daar voldoende toner of niet? wordt er voldoende op papier gezet en blijft er veel toner achter op de transfertband

[Bericht gewijzigd door fcapri op vrijdag 26 november 2021 12:15:48 (12%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ik vond de printout weer. En had de microscoop bij de hand:

Kennelijk is deze printer niet op CYMK maar op RGB gebaseerd o.i.d.

(Maar ook de blauwe en rode zijn niet egaal met 1 toner).

Het patroon wat ik zie... dat doet mij vermoeden dat er toch een software instelling "draft mode" misschien aanstaat. Of zijn jullie nog steeds van mening dat het wel de hoogspanning zal zijn?

Helaas heb ik geen HV modules op voorraad....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

je kan eens zoeken naar toner safe mode.
al eens een blad omgedraaid en nog eens geprobeerd?

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Wat dijkmane bedoelt is dat het papier (te) vochtig kan zijn.Een nieuw vers (dichte verpakking) pak is zo wie zo beter.

Er is ook speciaal papier voor kleuren prints.Dit papier is iets gladder , soms iets zwaarder 90 /100 / 120 gr.
Geeft mooiere prints maar is ook duurder

Arco

Special Member

Met verkeerd papier alleen krijg je niet van zulke slechte afdrukken. Hooguit dat ze er iets minder fraai uizien...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
dijkmane

Golden Member

echt wel.

doe er eens nieuw papier uit een nieuw pak in, grote kans dat het weg is.

waar baseer je trouwens op dat het een RGB printer zou zijn ?
op je foto zijn toch alle CMYK kleuren aan te wijzen ? en er zullen ook CMYK patronen in zitten.

In no Sense, Nonsense

originele toners? en zo niet als de oude er nog zijn, zet eens 1 of 2 kleuren van de oude set terug. zijn die wel goed dan stuur die zooi maar terug. nogal vaak is deze ellende van goedkope toners afkomstig. drumrol oud, assemblagefout, of zelfs de verkeerde soort toner gebruikt voor het type printer. heb al veel gezien van die ellende.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Wij hebben ook wel eens van die 'refurbished' eco toners gebruikt, 'goed voor het milieu'...

Voor het milieu misschien wel goed, maar niet voor printen, was een drama.
(ook niet goed voor het milieu uiteindelijk, want je moet alsnog een nieuwe aanschaffen... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 26 november 2021 16:38:49 schreef dijkmane:
waar baseer je trouwens op dat het een RGB printer zou zijn ?

Het gefotografeerde vlak zou egaal cyaan moeten zijn.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
dijkmane

Golden Member

ligt er aan vanuit welke applicatie je afdrukt. MS Office behandeld alles als RGB en komt er door de omzetting inderdaad wat andere kleur doorheen.

maar dit is niet de oorzaak van je probleem

In no Sense, Nonsense

Dit komt uit "printer setup: print test page". De bedoeling is dat het behoorlijk "precies cyaan" zou moeten zijn. Maar het kan natuurlijk dat de printer fabrikant in de printer weet: "mijn cyaan is iets donkerder dan standaard, dus moet er iets wit bij om standaard cyaan te krijgen". Ik denk dat ik beter gewoon "zwart" onder de microscoop had kunnen leggen. Voorkomt een aantal afleidingen....

Even wachten totdat de eigenaar tijd heeft om een paar vel op de verwarming te leggen, en/of een setje om te draaien.

(dat van voor/achterkant van papier dat ken ik van injet printerpapier. Maar niet van standaard kantoorpapier voor laserprinters. Maar goed. )

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/