Sony videocamera DRS-570WSP werkt niet op batterij

Heb ondertussen andere batterij. Camera werkt perfect!
Als ik een 4S lipo van 10000mAh zou gebruiken ipv een li-ion 10000mAh, gaat die camera dan langer kunnen werken op die lipo?

Moet je wel bijbehorende lader bij hebben, gaat niet met de originele lader..

Hoogstwaarschijnlijk niet, omdat de camera bij zo'n 13,2 Volt alarm gaat slaan dat de spanning aan het dalen is en bij zo'n 12,8 Volt automatisch uitschakelt. Dus beide accu's worden tegen zichzelf beschermd door de camera.

Omdat je al hebt geprobeerd om de voeding op de accu-klemmen aan te sluiten en dit gewoon werkte, zal er dus mogelijk iets anders gebeuren als er wél communicatie is.
De mijne kunnen per I2C communiceren met accu's die dat kunnen en gaan dan (zo vermoed ik) de resterende tijd in minuten weergeven in plaats van een spanning bij gebrek aan communicatie.
Ik vermoed dat die Sony het niet anders doet.

Hoe dat communiceren precies werkt is me een raadsel overigens, want de hoofdcontroller in mijn camera's kiest tussen IDX (V-mount accu's, de standaard in praktisch de hele wereld behalve Amerika, werkend met I2C, SMbus, reversed SMbus of nog iets anders, wat ik even kwijt ben) of Anton Bauer (Gold-mount, de standaard in Amerika, een spanning van 0 tot 5 Volt) en baseert daar de keuze voor communicatie op.

Zonder communicatie laten mijn camera's alleen een spanning zien. Nu ik de cellen in de mijne vergroot heb, is het alarm slaan bij 13,2 Volt eigenlijk aan de vroege kant, want dan werkt de camera nog wel een uur of iets dergelijks. In de oude situatie had je dan nog een kwartier of zo over (mede door de al slechter geworden cellen)

Verder: wat smd zegt.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Weardguy, wat maakt dat uit?? Spanning blijft met LiPo accus zelfde als NiCd of Li-ion

Dat maakt in die zin uit dat als die Li-ion accu een echte V-mount accu is, met mogelijkheid om te communiceren met de camera, de camera niet meer afgaat op de spanning, maar op de per I2C-broadcasts verstuurde berichten wat betreft rest-gebruiksduur.
Dan zal de camera bij 13,2 Volt helemaal niets meer doen, maar pas alarm slaan bij 10 of 15 minuten of als er nog x procent van de totaalcapaciteit over is (nou ja: wat er in het BMS ingesteld is als alarmerings-grens in ieder geval).

Omdat zo'n LiPo niet zal communiceren, zal die dus eerder 'leeg' zijn dan een accu die echt communiceert.

En of het wat uitmaakt: het zou zomaar kunnen. De ene ontlaadcurve is de andere niet: de UR18650SW/FM cellen die in de oude situatie in mijn V-mounts zaten zijn van die zware-belasting cellen, die hun hand niet omdraaien voor ontlading met 8 tot 10 keer Inominaal.
Daardoor is de ontlaadcurve zeer vlak, om op een bepaald moment gigantisch in te zakken.
De alarmeringsgrens was dan ook altijd een duidelijke waarschuwing dat je actie moest ondernemen, want je zag de spanning in de zoeker dan ineens keihard kelderen: je had nog een minuut of 8, dan was het gedaan.

De NCR18650 die er nu inzitten zijn gespecificeerd op 2 x Inom als maximaal-ontlaadstroom en hebben dus een geheel andere ontlaadcurve. Daardoor is de alarmeringsgrens in de camera nu wat onzinning, omdat er nog tientallen minutenlang doorgewerkt kan worden (naast de ontlaadcurve door de grotere capaciteit van de cellen)

Dus ja, dat maakt uit.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Ik doe gewoon een test. Heb een videotoorts die ik aan de camera aansluit. Ga dit testen met een volle lipo en li-ion. Zal testen met welke batterij de lamp het langst brand. Batterijen zijn dezelfde capaciteit. 10000mAh.

Hou er wel rekening mee dat niet elke apparatuur over automatische uitschakeling beschikt en gewoon domweg stroom blijft trekken, waarbij de accu dus vernield wordt.

Videolampen kunnen geschakeld worden via een D-tap aansluiting die reageert op een signaal uit de camera zodra deze tot opname overgaat: dan werd er een signaal terug gestuurd naar de D-tap aansluiting die daarop de lamp inschakelde, zodat deze niet handmatig in en uitgeschakeld hoefde te worden, maar vooral, voordat LED-verlichting goed genoeg was, te voorkomen dat de accu helemaal leeggetrokken werd.
Dus, let op dat je niet op het branden van de videolamp afgaat, maar de camera in de gaten houdt. Er is een beste kans dat de D-tap aansluiting (die deze camera vast zal hebben) niet geschakeld wordt door de camera maar altijd stroom voert, ook als de camera uit staat.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Er zijn 2 mogelijkheden op deze camera om de lamp te laten werken. Ofwel schakel je de lamp manueel ofwel geeft de camera een signaal naar de d-tap zodat de lamp werkt bij het opnemen. Als de camera afstaan werkt de lamp niet in beide modussen. Dus tijdens de test schakel ik hem gewoon manueel en time de brandtijd van de lamp.

Heb bij deze een nieuwe batterij ontvangen en werkende. De test met de lipo is overduidelijk. De lipo's houden langer hun lading.

Mvg

Ja, klopt.Maar schakelt de camera op tijd uit?? Diep ontladen van LifePo's gaan ze stuk van..