Welke heteluchtsoldeerbout?

Op 27 november 2021 01:31:38 schreef Dok:
Heb gisteravond laat een 858D+ van de chinees (banggood) € 37,en een beetje in ontvangst mogen nemen. Heb het ding wel even opengehaald, dat doe je toch als je wat nieuws krijgt?
Heb er een poosje mee gespeeld en het valt niet tegen. Heb ik zo'n ding vaak nodig? Vast niet, maar beter mee verlegen dan om verlegen.
Voor dat geld kon ik het niet laten :9

Heb je gekeken hoe de aarding van het metaal van het pistool is gedaan?
Bij mij was het zo (ik citeer even uit de communicatie met de verkoper destijds):

"However, it seems that the gun itself (so the heated part) is not properly grounded.
When the gun is cold, the resistance to ground is close to zero, as it should.
But when the gun is heated the resistance increases, as if the ground wire is loose inside the gun."

Nadat ik hem had opengemaakt bleek dat de aardingsdraad niet degelijk was gemonteerd aan het metaal van de de gun, maar daar provisorisch opgeklemd zat - dus met overgangsweerstand tot gevolg als hij warm werd.

Arco

Special Member

Bij mij zat 'ie wel goed vast, hoor...
(als dat niet zo is dan is dat nog in een paar minuten op te lossen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Dok

Golden Member

De aardedraad is goed aangesloten. Zowel koud als warm <0,3Ω.
Gemeten met een fluke 87. Zal wel goed zijn.

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Thevel

Golden Member

Toevallig stuitte ik op een advertentie van een hetelucht station.

De vertaling is ook dit keer leuk:

als gevolg van de schietpartij hoek, lamp, post-productie en andere redenen, kan er een kleur verschil tussen de foto en het echte ding. Geef kopers begrip, dank u.

Kleurverschil door een schietpartij? :)

Arco

Special Member

Kleurverschil door een schietpartij?

Ze bedoelen dat er bloedvlekken op kunnen zitten... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com