Beko DCU 2670 X Condensdroger

Goedenavond.

Is hier misschien iemand bekend. Met de Beko DCPU 2670 X
Het gaat ok een condensdroger.

Graag zou ik wat meer informatie willen hebben van de pomp.

Je bent nooit te oud om te leren.

Bedoel je DCU?
Welke info had je graag geweten? Weinig geheimen aan, toch?
Productie nr? 7182......

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Hoi Eric.

Inderdaad de DCU. Typefoutje. En het productienummer is inderdaad 7182.
Normaal gesproken. Zitten er weinig geheimen aan.
Maar bij deze. Zit ik nu echt met een raadsel.

Normaal gesproken gaat er 1 slang van de pomp naar het reservoir. En dan heb je bovenaan 1 tuitje voor het reservoir. En de andere is dan voor de afvoer. Maar op welke ik de slang ook doe. Dan blijft hij water lekken uit het andere tuitje. En komt er geen water in het reservoir. Het pompje werkt goed. En ik heb ook gekeken of er nergens een verstopping zat. Nu heb ik in plaats van 1 slang 2 slangen er op gezet. De ene naar het reservoir. En de andere op het andere tuitje retour naar de opvangbak waar de pomp in zit. Maar dan krijg ik nergens water. Ik heb nog nooit zoiets vreemds meegemaakt.

Je bent nooit te oud om te leren.

Goh. Dat isiets ongelofelijk banaal/basaal dus ik kan uit je uitleg geen probleemstelling breien. Volgens mij maak je een banale denkfout.

Even een test om van hieruit wat denkfoutuitkamming proberen te filteren:

Als je in de opening waar je de waterbak inschuift water giet dan komt dat via een darmpje in de onderruimte ad pomp terecht. Gebeurt dit? Daarmee test je het darmpje en krijg je vers oppompbaar water ad pomp.

Het zwarte teutje (check dubbel) ad pomp zit een darmpje dat naar de waterbakinspuiter gaat. Doe hier een darmpje aan en houd het hoog omhoog(ter hoogte deksel/inspuiter) test nu de pomp meermaals. De pomp durft haperen bij start dus laat ze meermaals starten (tussen startbeurten wachten tot watervloei stilligt) en kijk of er telkens water uit komt. Het haperen bij start is typisch bij magneetpompen met uitgesleten as.
PS pomp is duur maar er zijn alternatieven.
PPS. De nr gaat verder dan 7182. Daarom de vraag ernaar en de puntjes er achter ......

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Mijn excuus. Heb even een foto toegevoegd.
Ik ga het even proberen.p.s. er zit hier een wit tuitje aan. I.p.v een zwarte. Maar goed. Kleur is niet belangrijk.

Je bent nooit te oud om te leren.

Die kleur heb ik er opzettelijk bij gezet. Volgens mij is de zwarte (want de pomp is zwart) de pomp uitgang
Wel een foutje met de 2de foto.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Als ik water in de opening giet. Dan komt er wel water bij de pomp. Maar ik zag nu net. Dat er ook ergens van bovenuit. Water bij langs lekt. Naar de machine in. Dat heb ik nog niet eerder gezien.

Je bent nooit te oud om te leren.

Kan je een foto van zijkant nemen waar de slangen lopen met plaat er af en bij pomp?? Die andere foto van je magazijn met pelletwagen was denk ik een misser??

Haha. Die foto van het magazijn. Was inderdaad een misser. Maar wat betreft de plaat er af halen. Bij dit model. Kan alleen de achter plaat eraf.

Je bent nooit te oud om te leren.

Waarom de achterplaat er af? De zijkanten kunnen er toch af?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Helaas niet. Bij dit model. Zijn de zijplaten 1 geheel met het voorfront.

Je bent nooit te oud om te leren.

Ah, die modellen. Ja, achterkant kan er af maar volgens mij hebben ze geen drukrol maar een rekriem. De boel stort dus in als de achterkant los komt en die riem terug opspannen is geen interessante zaak.
Is het noodzakelijk? Wat zie je door het kijkgat vanachter? Foto?
Mss enkel de kant vd waterbak lossen en voorzichtig kijken?

[Bericht gewijzigd door EricN op vrijdag 3 december 2021 07:04:25 (10%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Hij is niet zo heel duidelijk geworden.

Je bent nooit te oud om te leren.

Hij is niet zo heel duidelijk geworden.

De slang is inmiddels al vervangen.

Je bent nooit te oud om te leren.

Het ziet er idd precies een witte pomp uit in deze.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dus daar kwam de lekkage vandaan!! Duidelijk ingeslepen door trommel

Inderdaad. Maar nu dat verholpen is. Komt het nog ergens boven weg. En aangezien je er alleen via de achterzijde bij kunt. Ben ik bang. Dat ik de hele machine weer uit elkaar moet hebben. Om te kunnen achterhalen. Waar het precies lekt.

Je bent nooit te oud om te leren.

Is het niet de inspuitmond van de waterbak??

Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Ik zal morgen eens kijken of ik wat kan vinden.

Je bent nooit te oud om te leren.

Het is nu duidelijk waar hij lekt. Er mist een rubberen stopje.

Je bent nooit te oud om te leren.

was wel eea loos?? vreemd dat einddopje mist...

Dat is inderdaad vreemd. Maar nu is de vraag. Waar haal ik zo'n einddopje vandaan. Of hoe kan ik dit anders oplossen? Ik heb vanmiddag zelf al even gekeken. Of ik iets had liggen. Waarmee ik het af kan dichten. Maar heb helaas niets kunnen vinden. Wat er in past.

Je bent nooit te oud om te leren.

Gebruik zelfvulcaniserende rubber tape, maak je het met een aantal slagen zo dicht.

Okay.

Even voor mijn beeld. Maak je daar dan een prop of iets dergelijks van? Aangezien jij zegt. Dat je het met een paar slagen dicht slaat.

Je bent nooit te oud om te leren.

Wikkel je om de tuit wat lekt, en trekt vanzelf dicht.. Als je iets moet dichtmaken in holle ruimte gebruik siliconen kit.