Ik denk dat de servo ook gewoon wack is, want het werkt nog steeds niet helemaal perfect. De nieuwe schakeling zit in de bijlage. De voeding gaat nu:
12V Accu > LM2596 module > 7805 > Wemos.
De servo hangt direct aan de LM2596 output (7.5V).
Het werkt wel goed genoeg voor mijn toepassing, maar:
Als ik de servo van 0 naar 180 stuur. En voordat hij is aangekomen bij 180 weer terug naar 0 stuur. Dan gaat ie alsnog hard trillen. Hij 'redt' zichzelf er wel weer uit nu. Het trillen duurt hooguit een paar seconden en daarna gaat ie alsnog naar zijn doel.
Als ik dus eerst de servo naar 180 stuur. En als hij daar is aangekomen pas weer terug naar 0. Dan doet ie het perfect. En dat kan ik achter elkaar blijven doen. Maar zodra ik hem van richting laat veranderen terwijl hij nog onderweg is de tegengestelde richting op, gaat het mis.
Dit komt ook wel overeen met de allerhoogste stroompiek die de servo maar kan trekken. Hij moet EN de boel afremmen naar stilstand EN de andere kant op accelereren.
De 5v blijft nu stabiel. Enkel de wemos gebruikt nu de 7805 en laatstgenoemde wordt (zonder koelvin) ook niet meer dan lauw.
De 7.5v output zie ik bij geblokkeerde servo amper inzakken @ 1.2A. Bij de servo zelf zakt het naar 7.2-7.3v wanneer geblokkeerd. Met de bedrading zit het dus denk ik wel goed.
Ik heb een nieuwe servo besteld. Een MG946R. Die is zelfs nog ietsje sterker dan de 995. Ben benieuwd hoe die zich zal gedragen. Want langzamerhand begin ik de fabrikant van deze servo te verdenken van een hele slechte PID afstelling in de firmware...