Of een verlengsnoer vanuit de woonkamer naar de wasmachine in de badkamer, omdat de trekschakelaar stuk is.
Als ik aan m'n nieuwe wasmachine een langer snoer zet, vervalt de garantie, heeft de verkoper gezegd. En die aansluitsnoeren zijn altijd tekort.
Het staat een beetje slordig, iedere keer dat snoer door de woonkamer, maar het is veiliger dan de aansluiting op de trekschakelaar. Trekschakelaar zit niet achter een aardlek, de wcd in de keuken wel. Een 30mA dan ook.
Anyway, ik ga niet douchen als de wasmachine aanstaat, en ik ga ook de deur niet uit. En ik hou rekening met m'n buren, de machine draait op "normale" tijden. Het is hier nogal gehorig.
Edit: Eigenlijk was het omdat er een stukje van de trekschakelaar afbrak, bij het losmaken van m'n eerste wasmachine, die het nog wel deed, maar erg aftands was. Na 30 jaar. In 2016 had ik een opzichter over de vloer, de badkamer zag er niet uit, die opzichter liet toen ook de schakelaar vervangen. Ik vroeg meteen aan em of ik voor de wasmachinegroep misschien een aardlekautomaat kon krijgen. Dat vond ie niet nodig, zo was het veilig, zei die.
[Bericht gewijzigd door
mvdk
op 5 december 2021 23:08:22
(25%)