TV beeld loopt door elkaar met strepen

Bij mijn Philips TV 43PUS6703 lopen beelden met strepen door elkaar.
Er is een blikseminslag geweest en hij deed niets meer. Toen heb ik de voedingsprint vervangen en deed nog steeds niets. Toen de netwerkkaart en toen deed alles weer, alleen is het beeld met strepen en loopt het een beetje door elkaar.
Heeft iemand enig idee, waar ik nog zou kunnen zoeken om hem goed werkend te krijgen? Ik heb het gevoel dat ik heel dichtbij ben. Ik vind het zo zonde om hem weg te gooien.. hij is drie jaar oud.
Is wel gedekt, maar ik vind het leuk om hem te repareren.
Zo heb ik ook twee voedingsprinten vervangen van twee andere philips TV's die door de bliksem waren getroffen en die doen het weer!

Het is net alsof hij op twee zenders tegelijk staat.

Het zijn wel beelden van dezelfde zender.

Zit er dan een geheugen in waarin twee of meerdere beelden opgeslagen worden en dat er niet twee opeenvolgende beelden getoond worden maar twee beelden die een paar seconde uit elkaar liggen?

Wat bedoel je met "netwerkkaart" , bedoel je daarmee het mainboard want deze toestellen hebben geen losse netwerkkaarten m.u.v. de wifi module.
Indien het mainboard wordt bedoelt, dan moet je misschien de opties controleren voor het beeldscherm.

Ja sorry, ik bedoel inderdaad het mainboard. Beide (ook voedingsboard) zijn inmiddels vervangen.
Daarbij had ik ook nog een T-con board erbij (3-in 1 setje besteld bij onderdelen.nl).
Als ik die ook zou vervangen, komt er helemaal een grijs, met strepen ondoorzichtig beeld naar voren. Die oude T-con dus nog maar even laten zitten..

mel

Golden Member

Als het echt een (indirecte)blikseminslag is geweest, is het gewoon einde oefening.Zelfs als de tv weer goed is, kan na verloop van tijd, meestal is die tijd eerder kort dan lang, het ding weer gewoon defect raken. Het is de moeite niet waard.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Kun je anders even een filmpje maken van het beeldprobleem?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Panel id.. hoe/waar kan ik dat instellen?

Hierbij wat foto's/gegevens van de TV en een filmpje...

Op 9 december 2021 11:39:35 schreef lootje98:
Ja sorry, ik bedoel inderdaad het mainboard. Beide (ook voedingsboard) zijn inmiddels vervangen.
Daarbij had ik ook nog een T-con board erbij (3-in 1 setje besteld bij onderdelen.nl).
Als ik die ook zou vervangen, komt er helemaal een grijs, met strepen ondoorzichtig beeld naar voren. Die oude T-con dus nog maar even laten zitten..

Stuur maar een email naar lcd-onderdelen met het ordernummer want ik vermoed dat je iets besteld hebt voor een andere tv, ik zie geen complete set van een 43PUS6703/12 staan die onlangs verkocht zou zijn...

Ik zie nu dat ik dat heb besteld bij tvonderdelen.nl en niet bij lcd-onderdelen.nl

Dit artikel heb ik daar besteld:
1 x 43PUS6703-12-FZ1-996598201433-996598301277-55T32-
C0F

Set option 032 staat op de sticker achterkant TV, kan ik daar nog iets mee, of heb ik gewoon een verkeerd mainboard besteld. Het bestelde mainboard nummer is ieder geval hetzelfde als het vorige defecte mainboard: 715G8709-M0B-B01-005K.
Ook ben ik via code "062598 OK" in het servicemenu gekomen.
Daar heb ik verder nog niets in veranderd, want ik heb inmiddels begrepen daarin niets te veranderen als je er geen verstand van hebt.

Ik kreeg vanochtend ook nog bericht van een Philips medewerker dat misschien de printplaat niet goed is geconfigureerd, dat ik onmiddellijk contact moet opnemen met degene die de printplaat heeft vervangen. Dat ben ik dus... 8)7

Je hebt een set voor een FZ1 gekocht en je hebt zelf een FZ2 , daar zit het verschil. Beide toestellen hebben een andere t-con, dat zou dit fenomeen verklaren.
Je kunt proberen de set option te installeren en hopelijk lost het daarmee op, dit werkt niet altijd want als het set option niet herkent wordt omdat dat nummer niet voorgeprogrammeerd is in he toestel zul je alles handmatig moeten instellen.

Druk op de AB 062598 MENU (huisje op de AB) gevolgd door de set optie code die voor uw tv 032 is. Dan even wachten , als na een minuut niets gebeurt dan het toestel even geheel uitzetten en daarna weer aan. Lukt dat niet dan wordt het handmatig instellen.

Dank, ga het proberen..

[Bericht gewijzigd door lootje98 op vrijdag 10 december 2021 13:07:49 (88%)

Hierbij wil ik jullie allen heel erg bedanken voor de deskundige hulp, met name William1967. Hij doet het weer!!! :) :) :) Zonder jullie deskundigheid had ik het nooit gered. Scheelt ook weer troep in de afvalbak, alleen maar slecht voor het milieu. Wanneer ik weer onderdelen nodig heb, bestel ik bij lcd-onderdelen.nl O-)
Een heel goed weekend!

Netjes! Zo heb je eer van je werk. Veel kijkplezier.