Op 14 september 2021 19:47:30 schreef Kortsluiting_Online:
Ik vind 't schema van Rew ook wat gammeltjes.
't gaat je niet over het schema maar kennelijk over componenten.
Niet vanwege de globale opzet, maar meer vanwege b.v. de HCPL0600 in SO08 behuizing, en twijfels over B0505. Als dat zo'n goedkope Chinese is dan is het lastig te beoordelen of er uberaupt een fatsoenlijke form van kwaliteits controle op is gehouden.
De B0505 is de -L versie met extra ruimte tussen de geisoleerde pootjes. Van origine had ik een westerse fabrikant: RECOM. Toen ik overwoog om op "mornsun" over te stappen, stond er in het mornsun datasheet duidelijk dat onder 10% van de max belasting je hem eigenlijk niet mag gebruiken. "Shit, dat kon bij de RECOM volgens het datasheet WEL!". Ga je terug, zit precies diezelfde beperking ook in de RECOM, maar hadden ze het verstopt in het datasheet. Dit zijn fratsen waarop ik besluit: "mornsun is goed, kan ik mee samenwerken, RECOM is fout, ze proberen me te bedriegen dat hun product beter is dan het is.". Ik heb veel meer aan een product waar ik vantevoren in het datsheet de beperkingen van te horen krijg dan dat ik er bij prototyping of zelfs in productie pas achter kom. Mornsun (en RECOM vast ook wel) heeft UL rating voor het component. Die hebben de boel dus op veiligheid getest.
Een isolator in SO8 kan volgens AVAGO/Broadcom. Ik doe soms ook nog een slot tussen de verschillende kanten van de SO8. Moet ik als hollanse kaaskop gaan lopen roepen dat het niet kan als zij daar meer verstand van hebben en de boel door keuringen als UL en CE krijgen? Of zou er een "alleen voor vrijwillige opto-isolatie" beperking aan het component zitten die niet duidelijk in het datasheet staat. Er is trouwens een ontwerp van me door UL met deze HCPL isolators.