Opnemen werkt ineens niet meer.. En nu?

Henry S.

Moderator

Dus plaspauzes tijdens de reklame, net als vroeger.

Of die troep de deur uit en een ongelimiteerde box gebruiken ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 6 december 2021 22:20:18 schreef Henry S.:
Dus plaspauzes tijdens de reklame, net als vroeger.

Of die troep de deur uit en een ongelimiteerde box gebruiken ;)

toen waren het plaspauzes, nu kun je in die tijd nog even t gras maaien rond paleis t loo, of n grote beurt voor je range rover, koeienstal uitmesten , dak isoleren. je betaalt steeds meer voor een groter wordend aandeel reclametijd. het de deur uit gooien wordt steeds minder moeilijk gemaakt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
benleentje

Golden Member

wie zit er nog op 15-20min reclame te wachten steeds.

IK ben met je eens dat rond het spits uur van tv land er belachelijk lange reclame blokken zijn en die zijn nu ca 7 - 9 minuten, dus de helft van wat jij zegt.

Ik kijk soms naar de herhaling buiten de piek en dan zijn de reclameblokken veel korter.

Oke dit is duidelijk nou die cloud rommel mogen ze steken waar het licht niet schijnt.

Ik denk dat cloud enkel opslagruimte is en dat heeft hier geen nadelen maar wel voordelen.

IK heb momenteel geen recorder apparatuur en als ik dan wil opnemen moet ik een apparaat kopen en onderhouden. Dan is zo een opslag huren niet eens zo slecht. En wat normaal als nadeel geld dat ze bij je data kunnen maakt nu niets uit die data kwam toch al uit de de een ander cloud.
Maar dat geld als je alleen TV programma's wilt opnemen als je eigen beeldmateriaal wilt bewaren zou ik dat niet in de cloud van de tv provider doen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Ik heb een splitter met versterker, zodat het signaal boven ook ruim voldoende is.
Zonder versterker/splitter is het signaal op de TV beneden zelfs minder maar nog steeds ruim voldoende. Ook als ik de TV aansluit op de extra versterkte uitgang zie ik nog steeds niets in de multiview (PIP)
Misschien toch eens contact opnemen met PHILIPS over een moederbordje?.

Kees

Ik weet het niet vanbuiten in dat type, maar kan je nergens (desnoods in het service menu) de signaal waardes van je beide tuners opvragen?
Zou dé manier zijn om de werking van je tuners te confirmeren...

Het vriendje van Ziggo in België is natuurlijk Telenet. Precies dezelfde perikelen hier. Gelukkig nog niks gehoord dat ze van de CI+ kaartjes af willen, maar ze willen je ze snel mogelijk wel naar de Cloudcorder (dacht gezien te hebben dat dit precies dezelfde is als die van Ziggo).
Erg mooi apparaat, maar men kan er teveel mee. Vandaag ben je al verplicht om 1 minuut reclame te kijken alvorens je "opname" start.
Met mijn CI+ kaartjes is de vrijheid toch wel een stukje hoger.
Ook bestaat er hier geen enkele nieuwe TV-formule meer zonder decoder (tenzij via app). Natuurlijk niet, je moet en zal doen wat zij jou opdragen.

Dictatuur in de Lage Landen is op alle vlak. Ik zie flashbacks naar WOII tegenwoordig. :(

Yep, een Cloud recorder, zijn je opnames niet van jou maar van Ziggo, en ja staan er helaas niet permanent op..

benleentje

Golden Member

Op 7 december 2021 18:11:26 schreef smd:
Yep, een Cloud recorder, zijn je opnames niet van jou maar van Ziggo, en ja staan er helaas niet permanent op..

Van jouw zullen ze toch nooit zijn en waarom zou je een TV opname permanet willen bewaren?
Ik dat dat het grootste deel van de consumenten dat prima vind. Het is toch wel dat je iets binnen 1 a 2 weken nog gaat terug kijken. Bovendien kan je ook heel veel via de website van je TV provider nog later bekijken of staat het wel op Youtube.

Natuurlijk niet, je moet en zal doen wat zij jou opdragen.

Dictatuur in de Lage Landen is op alle vlak. Ik zie flashbacks naar WOII tegenwoordig.

Ik vind dit wel een grens overschrijdende uitspraak. Dictatuur staat synoniem met gevangenis en of doodstraf is daar hier sprake van ?
Je moet en zal niets en als je het met het bedrijf niet eens bent dan kom je niet in de gevangenis maar kan je dat gewoon zeggen.

[Bericht gewijzigd door benleentje op dinsdag 7 december 2021 18:36:56 (28%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 7 december 2021 18:29:40 schreef benleentje:
Ik vind dit wel een grens overschrijdende uitspraak. Dictatuur staat synoniem met gevangenis en of doodstraf is daar hier sprake van ?
Je moet en zal niets en als je het met het bedrijf niet eens bent dan kom je niet in de gevangenis maar kan je dat gewoon zeggen.

Het woordje dictatuur betekent dat je iets zal doen/opvolgen wat je overste je opdraagt. Dat heeft niks met grens overschrijden te maken in deze context.
Ik moet me onthouden van uitspraken bij Ziggo klanten, want hier ben ik niet 100% van op de hoogte.

Als je vandaag een opname wil maken bij een Telenet cloudcorder MOET je 1 minuut reclame slikken. Ook bepaalt Telenet wat je MAG/KAN opnemen/bewaren (versleutelde kanalen vs vrije kanalen).
Met oa een recente Loewe tv met interne HDD ben je vrij wat je met je opnames doet zolang de versleutelde kanalen middels CI+ hier geen beperking op hebben en dat is hier dus wel het geval.

Als mijn schoonbroer op tv geïnterviewd wordt ivm een door hem nieuw opgericht bedrijf, heb ik de nood om dat interview zelf te bewaren. Dit lukt me, maar Telenet wil zoiets niet. Daar heb ik een bijzonder groot probleem mee.
Ik vraag dus aan Telenet een CI+ kaartje zonder die beperkingen en daar hebben ze me eens goed mee uitgelachen. Niet akkoord, OK, geen tv.

Er zijn vandaag de dag nog andere zaken in de maatschappij waarover ik dat woord dictatuur in de mond neem, maar dat is op een technisch forum totaal off-topic en wens ik hier dus niet op in te gaan.

bprosman

Golden Member

Ik zie flashbacks naar WOII tegenwoordig.

Daar zou ik dan toch eens een goede psych voor raadplegen.

Als mijn schoonbroer op tv geïnterviewd wordt ivm een door hem nieuw opgericht bedrijf, heb ik de nood om dat interview zelf te bewaren. Dit lukt me, maar Telenet wil zoiets niet. Daar heb ik een bijzonder groot probleem mee.

Gewoon afspelen op de (Ziggo) app op je laptop en SnagIt, klaar.

Voor diegenen bij wie het glas half leeg is. Klopt, je provider (Ziggo, KPN, noem ze maar op) zoekt technische mogelijkheden om te voorkomen dat jij als klant bij de reclame blokken door gaat spoelen. En (copy)rechthebbenden hebben ook liever niet dat jij content op lokale (harddisk) media zet. Vroeger in de VHS en DVD tijd konden ze nog iets met toeslagen maar dat is nu vrij ingewikkeld natuurlijk. Overigens bepaald volgens mij de zender dat en niet de provider want sommige zenders bij Ziggo kan ik nog wel gewoon doorspoelen tijdens de reclame.

Voor diegenen bij wie het glas half vol is. Prima, de apparatuur is van de provider, de (cloud) opslag ook en ik kan op ieder device (laptop, TV, tablet) mijn opgenomen programma's bekijken met de Ziggo (of KPN app). Standaard kan ik sowieso ALLES 2 weken terugkijken. Geen investering meer in een heet wordende Humax waar de filters het begeven na een tijdje. Een lokale HD die kan crashen (hij HD's is het nooit de vraag of ze crashen maar wanneer). En als het Ziggo kastje defect raakt bel ik en krijg ik een nieuwe.

En ja ik weet het, het is net als met kinderen, (controle) loslaten is moeilijk :+

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 7 december 2021 19:42:35 (11%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Henry S.

Moderator

Als Ziggo de kant van KPN uit gaat wat cloud storage betreft dan vrees ik het ergste. Slechte response en veel foutmeldingen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
benleentje

Golden Member

Het woordje dictatuur betekent dat je iets zal doen/opvolgen wat je overste je opdraagt.

Niet volgens onderstaande links met 13 betekenissen voor dat woord.

Het woord waar je mee in de war bent is monopolist of slavendrijver kan ook nog.

https://www.encyclo.nl/begrip/dictatuur

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
maartenbakker

Golden Member

Een monopolie is inderdaad een goede omschrijving. Eventueel oligopolie. In zekere zin worden we op meer gebieden door grote bedrijven geregeerd en kabelaars op hun buurt door contentboeren.

Als de staat dat soort dingen doet, is het eerste woord dat in me opkomt: totalitariteit. En ook de staat danst soms naar de pijpen van grote bedrijven - dat is dan weer niet persé totalitariteit maar bijvoorbeeld wanbeleid. On topic denk ik aan de diverse lobbies van KPN en Ziggo om hun positie te verbeteren of meer geld binnen te halen, maar off-topic zijn er ook genoeg voorbeelden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
benleentje

Golden Member

Een lokale HD die kan crashen (hij HD's is het nooit de vraag of ze crashen maar wanneer).

En voor dat soort zaken is cload opslag zo slecht nog niet, wel dat je verplicht naar een reclame moet kijken van een minuut, maar als dat eenmalig is en daarna de hele film of serie reclame vrij is dat ook nog niet zo slecht.

Bij ons op de zaak ook altijd eigen back-up maken en dan naast de back-up nog een raid configuratie ook in back-up mode. En dan crasht de raid-kaart en bleek de backup toch ook al een maand achter te lopen ivm ook een defect daar.

Nieuwe raid kaart erin werkte het ook nog niet en moest er een recovery bedrijf er mee aan het werk en kan je 2 dagen lang niet bij belangrijke data. En dan blijkt dat ook maar ca 90% hersteld kon worden. En nee Murphy werkt niet bij ons. Later is er toch via de back-up die er nog wel waren daar weer een deel van terug gevonden maar het laat toch zien dat je als bedrijf heel erg goed kan zijn in het bouwen van stijgers verhuren van hoogwerkers of aanbrengen van isolatie maar toch niet zo goed bent in IT terwijl daar toch wel kundige mensen rondlopen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

In de lucht gaat doorspoelen van reclame straks niet meer, maar met de oude Humax recorder wel ook al staat de opname er 3 jaar op!! Lekker eigen en inderdaad geen gevoel van Dictatuur!!!

bprosman

Golden Member

wel ook al staat de opname er 3 jaar op!!

En hoe vaak kijk je dat dan terug ?

En nogmaals, een TV opname van bijvoorbeeld een familielid kun je nog steeds gewoon op je laptop met Snagit doen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Zelf gebruik ik daarvoor: [windows-toets]+ALT+R.
Eventueel geluid aanzetten in de instellingen van de Gamebar: [windows]+G (hoeft maar één keer).

Voorbeeld (beperkte resolutie; rechtsboven staat download-icoontje voor normale resolutie)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 8 december 2021 18:35:54 schreef smd:
In de lucht gaat doorspoelen van reclame straks niet meer, maar met de oude Humax recorder wel ook al staat de opname er 3 jaar op!! Lekker eigen en inderdaad geen gevoel van Dictatuur!!!

Zo denk ik er ook over.

Daarom ben ik nog blij met mijn samsung.

https://www.circuitsonline.net/forum/view/156157

Ben ik toch nog eigen baas.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
bprosman

Golden Member

Op 8 december 2021 20:38:33 schreef daandc:
[...]

Zo denk ik er ook over.

Daarom ben ik nog blij met mijn samsung.

Ja ik lees het :+
"Tot deze ons afgelopen week in de steek liet.".
Vooral in combinatie met de CRT.

Ik heb ooit een presentatie gezien van een manager die een heel groot (enkele miljoenen) IT project succesvol had afgerond.
Zijn laatste slide had hij gebruikt om het moeilijkste onderdeel van het project samen te vatten :

"We have always done it like this"

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Hij doet iedere avond zijn werk en de recorder heeft van de week ook de progamma's v.d vrouw des huizes opgenomen. ;)

Heerlijk iedereen in onze omgeving roept hebben jullie nog zo.n k@t tv staan koop eens wat nieuws joh.

Zolang het werkt blijft het wat mij betreft staan. :P

[Bericht gewijzigd door daandc op woensdag 8 december 2021 21:46:28 (41%)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
PE9SMS

Special Member

Op 8 december 2021 19:45:06 schreef Frederick E. Terman:
Zelf gebruik ik daarvoor: [windows-toets]+ALT+R.
Eventueel geluid aanzetten in de instellingen van de Gamebar: [windows]+G (hoeft maar één keer).

Voorbeeld (beperkte resolutie; rechtsboven staat download-icoontje voor normale resolutie)

Haha, fantastisch. Hier had ik nog nooit van gehoord, lijkt aardig goed te werken. Gouden tip! :)

This signature is intentionally left blank.
mel

Golden Member

Er is toch iets voor te zeggen,Die stomme reclame duurt ongeveer 10 minuten tussen de programmadelen..Zelfs op de publieke omroep. Ik word er knettergek van.Er zou iets moeten zijn dat zodra die reclame begint, er omgeschakeld wordt naar iets anders.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

De meeste opnames bekijk je quasi meteen, wissen klaar.
Ook bij Telenet: de tegenwoordige opnames blijven maximum (en dit nadat je dat al enkele keren zelf hebt moeten verlengen) 6 maanden bewaard. Interne HDD's in eerdere settopboxen zijn eigenlijk nog wat erger. De boxen gaan met de regelmaat van de klok kapot en daar gaan je opnames. Dan is het ergens nog onverwacht.

Als ik met een Vu+ wat opneem, staat dat altijd in TS2 formaat onversleuteld en doe ik ermee wat ik wil. Nog beter dan de Loewe tv, want die doet het enkel met onversleuteld spul.
Wij nemen wel vaker een serie op en kijken ze dan in de zomer met slecht weer als er toch niks op is. Wordt met de huidige Cloudcorders erg moeilijk.
Je kan het serietje op DVD kopen, of je kan echt illegaal gaan werken en de dvdtjes downloaden.

Alles kan, koffie kan, thee kan, melkkan,...
Waarom het moeilijk maken als het makkelijk ook kan.

Een tijdje terug aan het ruimen in mijn videobanden. Kwam ik een opname tegen van de Droomfabriek (serie uit begin jaren 90 op de belgische BRT). Zat een schoolvriendje van mij in. Erg leuk dat nog eens terug te zien.
Dergelijke situaties doen zich nog voor. Ieder zijn prioriteiten, maar als ik dergelijke opnames kan bewaren, vind ik dat geweldig omdat over 20 jaar nog eens opnieuw te bekijken.
Moet dat? Is dat levensnoodzakelijk, neen. Is een tv toestel dat überhaupt? Ook niet. Maar een stukje hobby zit er ook bij.

@mel: daar was destijds PIP erg goed voor. De enkele tv's met twee tuners die er nog bestaan hebben het nog. Ook de Enigma2 boxjes zoals de VU+.

KGE

Golden Member

Op 9 december 2021 09:21:19 schreef mel:
Er is toch iets voor te zeggen,Die stomme reclame duurt ongeveer 10 minuten tussen de programmadelen..Zelfs op de publieke omroep. Ik word er knettergek van.Er zou iets moeten zijn dat zodra die reclame begint, er omgeschakeld wordt naar iets anders.

Omschakelen helpt helaas niet, wat er dan gebeurt (als je geluk hebt) is dat je in een ander programma terechtkomt en dan binnen 2 a 3 minuten rol je daar in de reclame. Schakel je dan weer om naar wat anders wordt het nog korter tot je op een gegeven moment alleen nog maar van reclame naar reclame 'zap-ped'.
Tot voor een paar maanden geleden kon je van Discovery nog 's nachts opnemen met veel minder reclame, nu is de nachtuitzending vervangen door een Homeshopping kanaal. Het begin van het einde.. Ach ze zenden toch alleen maar herhalingen uit. Lineaire TV is dood..

Ik kijk meer gekozen YouTube dan TV maar YouTube is alleen te pruimen met de juiste adblockers. Dus SmartTV met YouTube valt af want daar krijg je de adblockers niet op aan de praat..
Een Pi4 doet het echter prima.

Arco

Special Member

Naar opnemen in de cloud zal alles wel toe gaan op den duur...

Nadeel daarvan bij kpn is dat je bij sommige zenders verplicht reclame moet kijken (je kunt ook niet skippen)
En ook dat alle opnames na 1 jaar gewist worden... :(

Voordeel is dat je zoveel programma's tegelijk kunt opnemen als je wilt (gebruikt immers geen bandbreedte van je verbinding)
Ziggo select zendt wel degelijk F1 uit. (ik heb geen Ziggo, maar krijg die zender via Canal Digitaal aangeboden)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Oude banden zou ik toch zo snel mogelijk digitaliseren. Ik had een stelletje 8mm Sony banden die bij aanraking meteen verpulverden.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.