aardlek vliegt er dagelijks uit

Op 12 december 2021 15:52:41 schreef klabam:
Had ik al gemeld dat ik GEEN toegang heb tot de meterkast als de bovenburen NIET thuis zijn. Daar staat de meterkast.

Wat jij "knoeien" noemt, noem ik dingen uitsluiten zover mogelijk is.

is dat wel jouw meterkast? of zitten de boevenburen daar ook nog deels op? en als de stroom uitvalt, zijn de bovenburen dan vaak thuis of niet? probleem kan ook daar zitten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Nee hoofdvoeding is verdeelt dus ieder huis heeft z'n eigen kast.
De kast van de bovenbuur is al eens vervangen, de mijn is echt oude zooi met 3 stoppen en een aardlekschakelaar.

Ik had dit al eens willen vervangen voor 3 aardlekautomaten maar nog niet van gekomen. Ga nu dus even vervangen.

Dan ben ik sowieso van het probleem af dat steeds alles uitvalt en als ik dan niet bij de meterkast kan komen ik in iedergeval nog een verlengkabel kan leggen om bepaalde systemen overeind te houden tot ik er bij kan.

Shiptronic

Overleden

Op 12 december 2021 15:31:57 schreef vergeten:
[...]
Dan heet het sluiting of kortsluiting. Bedoel je niet "met aarde" ipv met elkaar? :)

Dank voor je scherpe blik, tekst aangepast.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 12 december 2021 15:52:41 schreef klabam:
Had ik al gemeld dat ik GEEN toegang heb tot de meterkast als de bovenburen NIET thuis zijn. Daar staat de meterkast.

Wat een vreemde opstelling. Elke bewoner hoort altijd toegang te hebben tot zijn eigen meterkast. Als jouw kast bij de buren zit, dan zit er iets goed fout.

Dit is oorspronkelijk 1 huis geweest.
Deze is verdeeld nu in boven en onderverdieping.

Tis wat het is, en hen er mee te dealen.

Shiptronic

Overleden

Als je dan toch een kast op hangt, is het dan niet gelijk tijd om de boel te splitsen?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Nee, we gaan over een jaar verhuizen.
Wil er niet teveel aan doen.

dit kom je vaak tegen, ook bij winkels op de begane, meterkast van 2 bovenwoningen bij de winkel. leuk als er een storing komt bij de woningen en men dan pas realiseert dat er geen sleutel van de winkel aanwezig is, of die is er wel maar het alarm word dan vergeten :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
vergeten

Golden Member

Op 12 december 2021 15:20:02 schreef klabam:
Met eens de stekker van de vaatwasser gemeten van aarde naar de fases en op 1 krijg ik reading in de megaohms die na 2 seconden terugvalt naar OL.

Lijkt me dat dat niet moet mogen toch.
Bij alle andere apparaten in de keuken heb ik direct OL.

Opladen netfiltercondensator, 2 megaohm laat de aardlek niet uitschakelen.

Niet alle apparaten hebben een netfilter.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

tijd terug met een vaatwas nog gehad dat die toch een aardstoring veroorzaakte. zelfs in uitstand. ik kon het ding horen sputteren onder bij de machine, stekker eruit en kwam niet meer terug die storing..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 12 december 2021 17:37:24 schreef klabam:
Nee, we gaan over een jaar verhuizen.
Wil er niet teveel aan doen.

Maar een nieuwe set van aardlekautomaten zetten is geen probleem?
Zet die automaten ineens in je eigen verdieping?

Echt dat soort ingrepen van "nieuwe stoppenkast bouwen" en de leidingen daarheen krijgen/opvissen van waar ze achter het behang zitten is veel ingrijpender dan een 4 units aardlek vervangen door 3 of 4 alamats.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
vergeten

Golden Member

Op 13 december 2021 07:14:15 schreef testman:
tijd terug met een vaatwas nog gehad dat die toch een aardstoring veroorzaakte. zelfs in uitstand. ik kon het ding horen sputteren onder bij de machine, stekker eruit en kwam niet meer terug die storing..

Dat is niet bijzonder, het netfilter is het eerste onderdeel waarop de netspanning in de machine komt. Staat altijd onder spanning als de steker in de WCD zit.
Daarachter komt pas de schakelaar.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 13 december 2021 19:21:21 schreef vergeten:
[...]Dat is niet bijzonder, het netfilter is het eerste onderdeel waarop de netspanning in de machine komt. Staat altijd onder spanning als de steker in de WCD zit.
Daarachter komt pas de schakelaar.

heb zat vaatwassers open gehad om te weten dat dat zo is, maar dat geluid was duidelijk van water wat ergens in gelekt was. kabels in deurscharnier kan ook nog, kan lekker knetteren in de teer van de deur.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Update:

De storing is gevonden inde vaatwasser, deze kan sluiten en zal een nieuw draadje openen in het witgoed forum.

[Bericht gewijzigd door klabam op dinsdag 14 december 2021 18:28:12 (74%)

Is er niemand in je kennissenkring die even alle kringen kan doormeten door een "isolatiemeting " uit te voeren in het zekeringbord en dat per kring?Normaal gezien heb je veel kans op succes met weinig kosten op die manier.
Groeten uit Belgie

pa3gws

Golden Member

Op 14 december 2021 18:00:03 schreef klabam:
De storing is gevonden inde vaatwasser,

@frisbee006 even lezen dan zie dat het is opgelost. ;)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.