Testen led paneel

Ik heb 2 led panelen van EGLO, beiden hebben een driver, beiden doen niet veel.
Alleen ben ik er niet achter of het de drivers zijn, de panelen, of beiden.
De sets kunnen via een enkelpolige schakelaar aan en uit, door snel aan-uit-aan wisselt het paneel tussen zacht licht of volle bak wit licht.
Ik heb alleen maar de volle bak wit licht nodig, dus als ik de driver vervang, mits die defect is, hoop ik dat ik met een gewone driver af kan.

Wat nog wel werkt;
Soms werken beide panelen wel, zelfs wel eens naar behoren.
Maar niet altijd, vaker niet dan wel.

Om de panelen te testen, heb niets als driver wat in de buurt komt van de specs, wil ik 2 12V-7Ah accu's in serie proberen.
Ik zal de stroom moeten beperken, maar mijn oude kennis is te roestig.

De drivers zien er heel goed uit, edoch ik heb te weinig kennis om te meten, wil ze liever ook niet meer gebruiken (omdat ik enkel vol wit wil)

Imput driver is 230Vac
Output driver 24-31Vdc 1200mA
Model; ET2521

Dus de vraag, hoe kan ik de stroom van de accu's beperken?

Dat kump er noe van....

Je hebt geen voeding met instelbare stroom neem ik aan?

LED voedingen doen meestal een vaste stroom en passen de spanning daarop aan.

Stel dat deze dit ook doen, zal de stroom aan de uitgang dus 1200mA zijn en de spanning aanpassen aan wat de LED's nodig hebben.

Stel je accu's zijn 13V, dan is dat 26V in serie en je wilt dit terugbrengen naar 24V. 2 volt minder dus waar 1200mA doorheen loopt, dus dat is een 1,7 ohm weerstand.

Persoonlijk zou ik eens kijken of je een 10 ohm weerstand hebt van 5 of 10W en die in serie proberen met de LED op de serie-accu's.
Als dat niets doet of als je die niet hebt, zou je ook een auto-halogeenlamp (bv. een H4) in serie kunnen zetten. Dat zou volgens mij ook wel veilig zijn zolang als de accu's niet rechtstreeks van de lader afkomen (=14V spanning). De weerstand van zo'n lampje is erg laag (kleiner dan 1 ohm) maar loopt snel op als er een grotere stroom loopt. Is in ieder geval veiliger dan zonder lampje...

Een (bv. 10A) zekering en een bril tijdens het testen kan sowieso geen kwaad.

Hoeveel vermogen/Watt zijn de panelen? Dan is misschien in te schatten of ze dichter bij 24V of bij 31V draaien. Als het echt 31V is, heb je kans dat je met 24V accu's nog niet genoeg spanning hebt om het paneel 'aan' te zetten omdat de drempelspanning van de LED's (light emitting DIODEs) nog niet bereikt is.

Heb geen instelbare voeding.
Ik doe veel automotive, ook electra daarmee, vandaar voor wat testwerk die accu's wel aanwezig.

Paneel is max 34 watt.
Heb het idee dat dat ook is waar het volle witte licht mee gemaakt wordt.
Het "sfeerlicht" komt maar uit de helft van het paneel (lange kant tot midden van de korte kant), denk dat dat andere leds in het paneel zijn.

De accu's staan beiden op 12,65 Volt (goede oude trouwe Yuasa :D )

De autolamp, mag dat een 12V zijn, of liever een 24V?
Zekering met houder heb ik, weerstand moet ik even zoeken, heb wel wat, maar niet hier thuis (dus dat is voor morgen).

Alvast dank voor je reactie :)

Dat kump er noe van....

Het kostte wel even, ik had geen vermogens weerstanden.
Vandaag binnen gekregen, en het LED paneel getest, die werkt dus goed.

Had al een nieuwe voeding op het oog, die is besteld.

Tot zover probleem opgelost :)

Dat kump er noe van....

Sorry dat ik geen antwoord meer gegeven had, feestdagen met een likje Corona heeft me dit onderwerp laten missen...

Geeft niet, ik had in ieder geval weer een boost om door te kunnen, mijn roest van de hersenpan kunnen halen met je antwoord :D

Tussendoor nog een ballenklok "Time Machine" gerepareerd met spullen die ik nog had liggen.
Zit nog te knokken met een LED klok, net 150 nieuwe leds in gezet, werkt nog niet naar behoren.....
Tellerbak van een BMW motorfiets gerepareerd, eigenaar weer blij.
En zo nog een hoop projecten :)

Dat kump er noe van....