Philips printje gezocht.

Beste mensen, Velen onder U zullen zich wellicht herinneren dat Philips in de jaren zestig een ruim aanbod had aan zelfbouw kits. Onder andere bijv. de bekende HF302 versterker. Ook waren er kleine printjes die je ook zelf bestücken moest o.a.voor toonregeling en ook vooral de breed inzetbare 6905.
Dit printje was een breed inzetbaar ontwerpje waar je van alles mee kon doen: Output instelbare RIAA voorversterker, line amp met ingangsimpedantie naar keuze tot Mike preamp en meer. 2 torretjes.
De vraag is nu: Heeft iemand misschien nog zo'n klein 6905 printje in een laatje liggen? Heb behoefte aan zo'n ding en het zou reuze zijn als iemand me daar aan zou kunnen helpen.
Met hartelijke seizoensgroet,
Rob.

RJB
mel

Golden Member

Zo,n ding is in een uurtje gemaakt op een stukje experimenteerprint. Originele zul je denk ik niet kunnen krijgen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
fripster

Golden Member

het printje natekenen/overtrekken in een vectortekenprogramma is niet erg moeilijk en dan kun je het gewoon thuis etsen.

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu
fatbeard

Honourable Member

Ik vond het me al verdacht bekend voorkomen... :7
Opgedoken uit een van de vele rommeldozen:

Niet getest (ga ik ook niet doen).
Ik hoef er nix voor te hebben maar die mening wordt niet gedeeld door PostNL, DHL of welke andere transporteur dan ook.

Dus: ik kan hem opsturen voor de portokosten (past niet door de brievenbus), of je kan hem (na afspraak) ophalen in Amsterdam of Hoorn...
Stuur maar een PM (persoonlijk mailbericht), adres staat in mijn profiel.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dankzij de rommeldoos en hulp van "Fatbeard" is e.e.a. prachtig opgelost.
Veel dank voor de overige reacties, maar origineel is tóch leuker dan een andere, tijdrovende of minder fraaie, oplossing.
Als er iemand ooit nóg zo'n ding tegenkomt... Stuur me dan een berichtje, please. Een spare komt soms erg van pas...

RJB
RAAF12

Golden Member

Hier staat de volledige Philips beschrijving incl. de wijzigingen om een laagohmige microfoon (of een 150Ω luidspreker uit bijv. EE bouwdoos) aan te sluiten.
https://www.vansteenonline.nl/wp-content/uploads/philips-R6905-voorver…

Dank Peter en Raaf voor de complete doc. verwijzing.
Heb echter deze documenten nog origineel uit de sixties op papier in m'n archief.

RJB