Gegevens voedings IC oud mengpaneel?

Ik heb hier een modulair Vetelec mengpaneel uit eind jaren 70 en er zit in de voedingsmodule een IC waar ik geen gegevens van kan terug vinden.
Er staat het volgende op het IC: SS4501J en daaronder 7634. Die SS kunnen ook gewoon tekens zijn, is niet echt duidelijk. Het IC is 14 pins.
Verder zit er een BD201 en BD202 in de voeding.
Weet iemand meer over dit IC?

Anoniem

Hallo Marc,
7634 zal wel de datecode zijn (week 34 van jaar 76)
Wat betreft het andere nummer, ik heb nog niets gevonden maar een duidelijke foto van het IC zou misschien wel kunnen helpen.
Als ik het logo van de fabrikant herken zoekt dit wat makkelijker dikwijls.

Edit: misschien toch iets gevonden als het niet ss maar sg4501 is.
Dan is het een spanningsregelaar om +- 15V te maken.
Zie bijlage voor datasheet.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op woensdag 29 december 2021 07:47:20 (22%)

Bedankt voor de info.
Dan denk ik dat het een SG4501 is, want de voeding van het mengpaneel levert +15V en -15V.
Hier is een foto van het IC.

Anoniem

Het lijkt inderdaad SS te zijn op uw IC, het is altijd mogelijk dat het een andere fabrikant is dan die uit de datasheet die ik gevonden heb.

Voor alle zekerheid kan u ook de schakeling rond het IC uittekenen en vergelijken met figuur 13 uit die datasheet. Beide schemas zouden min of meer identiek moeten zijn als het dit IC is.

Als het die spanningsregelaar is zou u de BD201/BD202 op de plaats moeten hebben waar in figuur 13 een 2N5190/2N5193 zitten.

Maar goed, als de voeding inderdaad +-15V levert dan lijkt de kans mij zeer groot dat dit het juiste IC is.

Ik heb eens naar foto's van een SG4501 zitten zoeken op het net.
En bij deze zie je hetzelfde lettertype van de SG.
Wanneer ik mijn IC verder uitvergroot, dan zie ik er wel een G ipv S in.
Maar ik ga voor alle zekerheid de schakeling rond het IC bekijken.

blackdog

Golden Member

Hi,

Volgens mij is de SG4501 gelijk aan de MC1468 van Motorola.
Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik het niet tot op de pin nummers heb uitgezocht.

In de basis is de MC1468 ook een +-15V regelaar en de pinnummers die ik heb uitgezocht kloppen met de SG4501.

Het is het altijd waard dit verder te onderzoeken als je de SG4501 niet meer kan kopen.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Bedankt voor de tip.
Het merk vetelec heeft destijds ook een 2de versie van diezelfde voedingsmodule uitgebracht.
Die versie had geen IC meer, maar gewoon 2 stabilisatoren 7815 en 7915.