Hoi Batavia,
IK volg zoals je ziet jouw advies op om snelle zekeringen in het Schermrooster circuit van de KT88 's te monteren.
Enigste detail vraag was nog of ik die zekering nog kleiner kon maken, tot F 25 mA om er zeker van te zijn dat de zekering altijd doorslaat.
In het geval van een kortsluiting in het inwendige van de buis naar massa, is de waarde van de zekering inderdaad niet zo kritisch.
Alleen een kortsluiting naar het Remrooster is bij de KT88 niet mogelijk, aangezien het een "Kinkless" ("Beam") Tetrode is en die heeft geen remrooster!
Vandaar mijn vraag. "Don't get me wrong", je advies wordt zeer gewaardeerd!!
Ik wist alleen niet of de opbouw van de KT88 zodanig is dat een defekt schermrooster toch naar massa kan kortsluiten.
Overigens, de versterker speelt nu al weer dagen (dag in, dag uit) zonder probleem, dus ik weet nog steeds niet zeker of die aangebrande / losgesmolten schermroosterweerstand van 1 KOhm een gevolg is van een defekte buis.
(Die KT88 ziet er niet blauw uit (dat was hij wel toen het probleem zich voordeed) en er is geen vervorming).
Overigens:
Het idee van RAAF12 van een gloeilampje (6V 50mA 3W ) lijkt me ook aantrekkelijk .
Heeft dit nog nadelen (m.n. invloed op het de instelling van de buis, dus het geluid?) vergeleken met een zekering?