Hartelijk dank voor alle reacties.
Ook Arco met een schema van een goede encoder zoals het eigenlijk moet, het is wel complex en de gebruikte ic's zijn mij niet bekend bekend in het schema, maar reuze intressant artikel.
Ja ik ben eigenlijk bezig om een bestaand ontwerp wat ik op het internet vond, wat te verbeteren en aan te passen:

Hier wordt de CD30660 gebruikt om het analoge signaal te multiplexen.
In dit ontwerp is nauwelijks enige filtering van het mpx signaal, alsmede de 19kHz piloottoon toegepast.
Het uitgangsignaal is ook geen mooie sinus, maar iets wat dat enigszins benaderd.
Wat ik veranderd heb in het schema, is een actief butherworth filter erachter gezet, een 8e orde met een kantelfrequentie van 53kHz, op 99kHz is de demping 43dB.
Hier verwacht ik dat het uitgangsignaal nu wel een mooie sinus is.
Voor het 19kHz signaal gebruik ik een zelfde type filter met een demping van 21dB op 23,75kHz.
De twee gefilterde signalen gaan vervolgens naar een sommator waar beide signalen worden opgeteld en dat is het dan.
De voorversterker in het schema heb ik zo gelaten als in het schema staat, alleen gebruik ik iets andere componentwaarden en heb ik een extra weerstand aan de inverterende ingangen in serie gezet met het pré-emphasis netwerk.
Vandaag ben ik de gehele dag bezig geweest om een print ontwerp te tekenen in SMD componenten, omdat de filters toch best veel ruimte innemen op de print en ik wil alles zo klein als mogelijk is opbouwen.
Ik heb geen idee hoe dit gaat werken, maar ik ben wel benieuwd.
In het artikel hierboven schijnt het zonder filters ook te werken, maar dan zal het signaal best breedbandig zijn.
Hierin hoop ik wat verbetering aan te brengen.
Misschien dat jullie hier iets over kunnen zeggen, of dit een mogelijke manier is om een stereo mpx signaal te kunnen genereren.
Het zal echter nog enige tijd gaan kosten want er komt ook een FM exciter en eindtrap op de print, alsmede een controller, PLL en SWR bescherming en nog wat schakelingen.
Daarom neem ik er de tijd voor.