Deurbel camera koppelen aan harddisk recorder

Ik wil een deurbel met camera kopen die constant opneemt op een harddisk recorder.
Zijn deze eigenlijk wel te koop?
Op internet vind ik alleen deurbellen die op motiondetection of op aanbellen reageren.
De meeste camera's zijn ook niet poe gevoed meestal wifi of een eigen soort poe die niet in een harddisk recorder kan maar volgens mij een soort apart voedinkje van 12v en een apart signaal .
Heeft iemand een tip of kan ik dit zelf maken?

Arco

Special Member

Zoiets?: https://aliexpress.com/item/1005002542155513.html

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 7 januari 2022 00:11:25 (71%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Let wel op, bij continu naar een harddisk schrijven wordt deze behoorlijk mechanisch belast en kan snel sneuvelen. Bijvoorbeeld de WD Purple schijven kunnen hier wel goed tegen.

Ik heb nu al een harddisk recorder waar alles op op genomen wordt.
Probleem is eigenlijk dat er weinig deurbellen ondersteunen die constant opnemen niet niet ondersteunen.

Wat dacht je van Eufy met basis station die kan continu opnemen.
Dit kun je instellen via mobiel google home.
Ook kun je SD kaartje bij steken in basis station.

https://www.amazon.nl/Amcrest-SmartHome-Video-deurbelcamera-WiFi-deurb… misschien?

eufy functies lopen bijna allemaal via de cloud van eufy. lokaal opslaan en bekijken kan wel natuurlijk.

Tidak Ada

Golden Member

Ik vraag me af of een dergelijk systeem wel is toegestaan in de privacy wetgeving. Met name de opslagduur zal beperkt moeten.
Er zitten in ieder geval nogal wat juridische haken en ogen aan.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Volges mij ook de reden dat ze zo moeilijk vindbaar zijn
Deurbellen kijken nogal eens naar de openbare weg, en daar mag je niet 24/7 van opnemen

Een deurbel die PoE is aangesloten en gevoed en bijv. via een NAS kan opnemen is een Doorbird D101.

Of deze ook continue beelden kan doorgeven weet ik niet, dat lijkt mij meer iets voor een IP camera, etc.

Ik wil onafhankelijk zijn van een cloud en de openbare weg filmen mag misschien niet maar er zijn bij mij in de straat meer mensen die ook de eigen auto filmen 24/7.
En de weg waaraan ik woon is doodlopend er komen alleen nog mensen die er wonen en die hebben er geen probleem mee.
@Arco , het moet een deurbel zijn omdat deze op 150cm hoog moet komen.

Menig recorder kan ook gewoon een 'random' camera opnemen mits deze Onvif compatible is en/of een RTSP stream beschikbaar heeft.

Dat geld niet voor alle recorders, sommige willen alleen met hun eigen merk camera's werken.

Alleen veel deurbellen hebben geen RTSP mogelijkheden en willen het liefst alles via hun cloud. Kunnen ze lekker aan verdienen en als ze failliet gaan, of het product niet meer rendabel is, mooi de cloud slopen zodat men geen werkende hardware meer heeft :(

Officieel mag het opnemen op de openbare weg idd niet. In de praktijk, zeker in overleg met de eventuele buren zoals bij een doodlopende weg, heb je kans dat men er eerder blij mee is als er wat gebeurt, maar t is wel een aandachtspuntje.

Zelf heb ik liever een normale camera. Dan heb je over t algemeen een betere beeldkwaliteit en vooral beter invloed op kijkhoeken en plaatsing dan een 'vaste' deurbel.

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op vrijdag 7 januari 2022 10:18:11 (11%)

Ik dacht dat openbare weg filmen juist wel mag. Denk maar aan de journalistiek, 112 fotograven e.d.

Het zijn eerder buren die je zo (onbewust) bespioneert en die daar terecht een punt van kunnen maken.

Op 7 januari 2022 09:42:03 schreef T-sec:
Een deurbel die PoE is aangesloten en gevoed en bijv. via een NAS kan opnemen is een Doorbird D101.

Of deze ook continue beelden kan doorgeven weet ik niet, dat lijkt mij meer iets voor een IP camera, etc.

Ik heb de installatie handleiding van deze deurbel bekeken , maar hier wordt alleen de rj45 gebruikt voor poe en niet voor data.

Op 7 januari 2022 10:17:24 schreef DJSmiley:

Zelf heb ik liever een normale camera. Dan heb je over t algemeen een betere beeldkwaliteit en vooral beter invloed op kijkhoeken en plaatsing dan een 'vaste' deurbel.

Ik ben het daar zeker mee eens alleen kan ik een gewone camera daar bijna(niet) plaatsen.
Als ik een deurbelcamera plaats dan filmt deze recht naar voren, Bij een gewone camera moet ik deze op de muur plaatsen en film dan constant de voordeur. van de buren.
En recht naar voren heeft niemand last van.

https://www.hikvision.com/en/products/Video-Intercom-Products/IP-Serie…

Deze kan je de stream uithalen, werkt met PoE of Wifi en 12Vdc.

En de beldrukknop is droog contact

[Bericht gewijzigd door bordje op vrijdag 7 januari 2022 11:07:11 (10%)

ASPA-tech.be

Op 7 januari 2022 11:06:25 schreef bordje:
https://www.hikvision.com/en/products/Video-Intercom-Products/IP-Serie…

Deze kan je de stream uithalen, werkt met PoE of Wifi en 12Vdc.

En de beldrukknop is droog contact

Deze is zeer interessant , ga ik zeker bekijken.

Werkt super en betrouwbaar. Ik heb de grote broer buiten hangen
https://hikvision-beveiliging.nl/hikvision-intercom-toegangscontrole/h…

Drukknop gekoppeld naar Home Assistant, stream gaat naar Milestone server en Frigate.

ASPA-tech.be

Op 7 januari 2022 10:25:24 schreef K7Jz:
Ik dacht dat openbare weg filmen juist wel mag. Denk maar aan de journalistiek, 112 fotograven e.d.

Nee, dat mag niet. Journalistieke taken zijn sowieso een uitzonderingspositie omdat die het algemeen belang kunnen dienen, waardoor er meer mag. Maar het belangrijkste is dat dat geen vaste camera's zijn die altijd werken. Journalisten en vooral 112-magneten (ieder z'n werk/hobby maar ik heb minder op met de manier waarop sommigen op de meldingen afkomen) zijn echter geen vast opgestelde camera's én je kunt vaak duidelijk zien dat ze er zijn, terwijl de gemiddelde bewakingscamera vast opgesteld is én het liefst onopvallend door het leven gaat. Vaste camera-opstellingen móeten voorzien zijn van een duidelijke waarschuwing dat er camerabewaking in werking is én moeten voor zover ik weet bij de politie aangemeld worden. Vooral dat eerste is vaak een probleem, want bij hoeveel deurbellen zie jij een duidelijk bordje?

Iedereen mag op de openbare weg filmen en fotograferen wat hij of zij wil met mobiele apparatuur (de gemeente Haarlemmermeer is een rare uitzondering met rare regels), maar wat je daarna met die beelden doet is wat het wel of niet legaal maakt: langdurige opslag ter verzameling van gegevens is vaak niet toegestaan, net zoals mensen herkenbaar op internet plaatsen, want dan schend je het portretrecht. Journalistiek is van de meeste regels uitgezonderd, maar het is een bekend gegeven dat er regelmatig zaken gevoerd worden voor de rechter omdat de 'benadeelde' partij (vaak een instantie of persoon die iets gedaan heeft wat absoluut niet door de beugel kon) vind dat het herkenbaar in beeld brengen een grove inbreuk is op de persoonlijke levenssfeer e.d.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Let wel dat je oppast met een firmware update van die Hikvison want dan ben je misschien de mogelijkheid kwijt om een externe mechanische bel te koppelen.
Ik had de 2.2.3 versie waarin de externe bel prima werkte. Na een firmware update naar 2.2.53 was de externe bel functie verdwenen.
Downgraden kon ook niet meer, Hikvsion heeft dat vanaf de 2.2.50 versie geblokkeerd.
Helaas geen mechanische bel meer aan te sluiten op het relais contact.

Op 7 januari 2022 16:03:48 schreef 2N3055:
Let wel dat je oppast met een firmware update van die Hikvison want dan ben je misschien de mogelijkheid kwijt om een externe mechanische bel te koppelen.
Ik had de 2.2.3 versie waarin de externe bel prima werkte. Na een firmware update naar 2.2.53 was de externe bel functie verdwenen.
Downgraden kon ook niet meer, Hikvsion heeft dat vanaf de 2.2.50 versie geblokkeerd.
Helaas geen mechanische bel meer aan te sluiten op het relais contact.

Wat was de reden dat ze deze functie hebben laten verdwijnen , wel raar meestal krijg je na een upgrade meer mogelijkheden.
Heb je geen contact met support opgenomen?

Tidak Ada

Golden Member

Misschien een optocoupler of een klein relais er tussen omdat die dingen vaak door te zware bellen sneefden?

Wat zegt de nieuwe handleiding? Of hebben ze misschien niuw WiFi-gong ontwikkeld, die verkocht moet worden....?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Kijk eens naar Milestone VMS, deze ondersteund duizenden IP-camera's, moet wel gek zijn als het niet lukt. Zeker met de Onvif ondersteuning

Sine

Moderator

Op 7 januari 2022 00:06:14 schreef K7Jz:
Let wel op, bij continu naar een harddisk schrijven wordt deze behoorlijk mechanisch belast en kan snel sneuvelen. Bijvoorbeeld de WD Purple schijven kunnen hier wel goed tegen.

Wd purple's kunnen hier even slecht tegen. Ze zijn alleen ongevoelig voor fouten.
Of beter, ze negeren fouten, als er in een videostream een frame of twee vernaggelt is dan is dat minder erg dan dat het hele bestand niet meer te lezen is.

Daarom purples ook nooit gebruiken voor dataopslag, fouten worden gewoon genegeerd.

Op 7 januari 2022 12:56:58 schreef weardguy:
[...]
Vaste camera-opstellingen móeten voorzien zijn van een duidelijke waarschuwing dat er camerabewaking in werking is én moeten voor zover ik weet bij de politie aangemeld worden. Vooral dat eerste is vaak een probleem, want bij hoeveel deurbellen zie jij een duidelijk bordje?

De politie HAD graag dat je ze aanmeld, zodat ze ook beelden bij je kunnen opvragen, ik laat even in het midden of dat een goed plan is.

Verder hebben verschillende gemeentes ZELF (ring) deurbelcamera's uitgedeeld aan bewoners in de hoop dat ze die beelden met de politie zouden delen.
Dat soort camera's kijkt eigenlijk per definitie op de openbare weg, want daar bevind zich nou eenmaal de voordeur.

https://www.security.nl/posting/680400/Deelnemers+aan+pilot+met+gratis…

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3301074/een-gratis-deurbel-met-cam…

https://tweakers.net/reviews/7524/2/digitale-deurbellen-het-twijfelach…

[Bericht gewijzigd door Sine op donderdag 3 maart 2022 23:11:03 (12%)

Je kunt een willekeurige ONVIF compatible IP camera kopen en die gebruiken met een synology NAS waarop je (gratis) surveillance station draait. Als je dan ook nog aanbel-events wilt hebben kun je je deurbelknop koppelen aan een ESP welke een webrequest doet naar de synology. Nog mooier is het om de deurbel aan de raspberry pi te koppelen, dan kun je bijv. via python met ffmpeg frames/streams capturen en bijv via een telegram bot naar je telefoon sturen. Dat capturen via de pi en de synology gaat gewoon tegelijk.

Sine

Moderator

Gratis tot twee camera's! Daarna zul je licenties moeten aanschaffen voor de extra camera's.

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 4 maart 2022 10:06:30 (48%)

Ik heb de installatie handleiding van deze deurbel bekeken , maar hier wordt alleen de rj45 gebruikt voor poe en niet voor data.

Ik heb Doorbird en ik kan bevestigen dat alles werkt via de RJ45 ethernet aansluiting : PoE én data via 1 draad.
Werkt perfect.

Ik heb de stream een jaartje opgenomen via een Synology NAS, maar ben er na het onvermijdelijke overlopen van de harde schijven toch weer terug mee gestopt.

De app van Doorbird werkt goed genoeg, van alle beweging zal hij snapshots bijhouden in de app. Dat is genoeg voor mij.