componenten bijmaken in eagle

mel

Golden Member

Het moet mogelijk zijn om componenten bij te voegen in Eagle. Zoals een nieuw ic, welke er niet standaard instaat.
Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.Is er iemand die mij uit de brand kan helpen?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Thevel

Golden Member

Zoeken kun je bij https://componentsearchengine.com/ en met Libary Loader worden ze automatisch in Eagle gezet.
https://www.samacsys.com/library-loader/

Ik heb zelf geen ervaring met Eagle maar met Designspark en KiCad werkt het prima.

Je kunt ook zelf componenten tekenen, dat is niet eens moeilijk als het een standaard footprint is, en bij bijzondere footprints ontkom je er vaak niet aan.

Er zijn talloze tutorials over het tekenen van een symbool, tekenen of kiezen van een footprint, en het aan elkaar koppelen van die twee (dat is een device in Eagle).

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Je kunt ook bij SnapEDA kijken of ze daar de library voor je hebben.
Let wel dat je het symbol en footprint controleert voordat je deze gebruikt, zit wel eens een foutje in.

Zelf teken is ook gemakkelijk, kijk een op youtube voor een uitleg.

fatbeard

Honourable Member

  1. open de library waar je de nieuwe component in wilt hebben, of creëer een nieuwe library (file > new)
  2. klik op het 'edit symbol' icoon en bedenk een naam voor het symbool
  3. teken het symbool met alle pennen en franje, vergeet niet de teksten >name en >value op de juiste lagen te zetten
  4. klik op het 'edit footprint' icoon en bedenk een naam voor de footprint
  5. teken de footprint aan de hand van de datasheet, vergeet niet de teksten >name en >value op de juiste lagen te zetten
  6. klik op het 'edit device' icoon en bedenk een naam voor het device (=combinatie van symbool en footprint)
  7. voeg het symbool toe
  8. kies een prefix (hoeft niet, dan wordt het automatisch 'U')
  9. klik op de 'new' button om de footprint toe te voegen