Hulp gevraagd bij reparatie voeding voor streamer

Hallo,

Ik heb wat hulp nodig: mijn (externe) voeding voor mijn streamer is kapot gegaan. Doet helemaal niets meer :-(.

Merk: Het is een Uptone LPS 1 batterij voeding.

Wat is het: Het is een batterij voeding. De batterij voeding wordt door een eenvoudige switch mode power supply van 7.5V gevoed en geeft een mooie 5V spanning (instelbaar) af aan mijn streamer.

Wat is er kapot: tja.... hij doet niets meer... Normaal gaat er een rood lampje branden als 'm aan zet tot de condensatoren zijn opgeladen en dan wordt het lampje groen. Er gaat nu helemaal geen lampje branden

Wat heb ik al geprobeerd: Uiteraard een andere adapter geprobeerd, maar daar ligt het niet aan. Ik heb 'm open geschroeft. Wat me opvalt is dat ik nergens enige spanning meet. Ik heb geen verstand van dit soort voedingen dus ben maar wat lukraak gaan meten, maar overal 0 V. Wat me opvalt is dat ik ook op de punten A en B (de ingang) geen spanning meet. Is dat niet vreemd? Zo'n DC aansluiting lijkt me ook niet echt iets dat kapot kan? Het is ook niet zo dat als ik wat beweeg met de aansluiting/kabel het lampje af en toe wel gaat branden.

KGE

Golden Member

Ik zie twee voedingsaansluitingen zitten, gekke opmerking misschien maar zit de voeding wel in de goede aansluiting ?

Waar is die schuifschakelaar voor ?

@KGE: waar nu de stekker in zit in de ingang, de andere aansluiting is de uitgang (die gaat naar de streamer)

@Plankgas: deze is om het voltage te kiezen (3.5, 5 of 7 volt). Ze doen het alle drie niet.

Heb even een foto gemaakt van de achterkant van de behuizing (zonder printplaat dus) om een beter beeld te geven en hier een linkje naar de site van de fabrikant.

https://uptoneaudio.com/products/ultracap-lps-1

Shiptronic

Overleden

Wat meet je op C ;) ( daar zitten ook de via's , waar jij gemeten hebt lijkt een schakelaar?)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.