Communicatie tussen PC en Emerson frequentieregelaar

Ik heb hier een Emerson / Control Techniques frequentieregelaar liggen en daarmee wil ik contact hebben met mijn laptop voor b.v. de parameterinstellingen.

De frequentieregelaar is van het type: BA1404-E12/B54

Op mijn laptop staat het programma Unidrive M Connect. Ik heb tussen mijn laptop en de drive een omzetter zitten. Dus van USB > omzetter > RJ45 connector, welke ik voorin de drive hebt gestoken waar normaal gesproken het display in zit.

Op een of andere manier krijg ik geen verbinding. Heeft één van jullie hier ervaring mee?

GJ_

Moderator

Dagelijk, je hebt de verkeerde software voor die affinity. Je moet even CTsoft downloaden.

GJ_

Moderator

In Connect kun je ook geen affinity toevoegen :-)

In CTsoft staat ie gewoon in de lijst.

Registreren van de software hoeft niet: gewoon aanklikken dat je dat later doet. Het heeft geen nadeel of beperkingen als je ongeregistreerd werkt.

Voor het scannen naar drives in het popup scherm de Comms settings op CT-RTU zetten.

Ik heb inmiddels verbinding met de drive.

Is CTsoft meer voor de oudere drives toen het nog de naam Control Techniques was?

GJ_

Moderator

Nou, het is altijd Control Techniques geweest. Op een gegeven moment heeft Emerson de boel overgenomen en z'n eigen naam overal op willen plakken, en nu is het intussen van Nidec die gewoon overal weer Control Techniques op wil hebben staan.

CT soft is voor alles van voor de Unidrive M. Met de uitgebreidere Unidrive M was er ook nieuwe software nodig. Gelukkig is alle software van CT gratis en eenvoudig te downloaden.
Voor de DC drives gebruik je ook nog steeds CTsoft trouwens.