Ha Martin V,
Even mee gelezen het tekeningetje van de balans modulator is denk ik wel duidelijk, kijk ook nog eens naar de berekening !
Wat ik heb proberen te laten zien is het verschil tussen AM dubbelzijband en de onderdrukte draaggolf.
Dit is voor het gemak een enkele balans, met een dubbel balans is het rendement hoger en de onderdrukking van de draaggolf groter.
Ik denk in de praktijk dat je ergens rond de -50 dB uitkomt je kan volstaan met - 40 dB ( eis ).....
Nu kun je de AM modulator opbouwen als een schakel modulator of als een kwadratische modulator ( mixer ) beiden hebben in de praktijk voor en nadelen !
Ook de schakel modulator kan je met een sinus bedienen voldoende amplitude en geen of nauwelijks harmonische,
tenslotte is in je AM zender de draaggolf ook geen blok 
Beide modulatoren zijn lineair voor de duidelijkheid wat bedoel ik met lineair;
Amplitudemodulatie wordt gekenmerkt door het feit dat de amplitude A van de draaggolf Acos (2πfct + φ) wordt gevarieerd in verhouding tot het basisband (bericht) signaal m(t).
Omdat de amplitude lineair gerelateerd is aan het berichtsignaal, wordt deze techniek ook wel lineaire modulatie genoemd.
Niet-lineaire modulatie werkt als een niet-lineair systeem: de bandbreedte van het gemoduleerde signaal is groter,
en kan worden gewijzigd in termen van verhouding tussen twee spectrale componenten met betrekking tot het modulerende signaal.
Als voorbeeld is de jou wel bekende FM / PM modulatie hierbij blijft de amplitude van de draaggolf constant ongeacht de variaties van het modulerende signaal ( audio )........
Als ik tijd vrij kan maken zal ik een experiment proberen of ik met een AM modulator een DSB-SC kan maken 
Verder moet je in gedachten houden dat de nadruk niet ligt op het onderdrukken van de draaggolf maar,
de kwaliteit van je audio !
Het demoduleren van je DSB_SC ( ik heb een universele demodulator ) die is ontzettend handig bij dit soort ontwerpen / experimenten.
Ik kan met dit kastje lang geleden ontworpen, alle AM / FM gerelateerde modulatie vormen demoduleren.
Voor DSB-SC is inderdaad een product detector of een Costas loop nodig.
Maar hier geldt het zelfde het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van het terug gewone signaal !
Eergisteren heb ik met mijn demodulator de ringmodulator en schakelaar ( LF398 ) gemeten op de werking.
Het tekeningetje van @Frederick zit in de LF398 zonder hold condensator is het een gewone schakelaar !
Het is zeker interessant om te kijken welke mogelijkheden er zijn aan de andere kant zal je compatibel moeten zijn met het systeem ( de radio ontvanger ).
Toch denk ik dat jou eerste idee om te schakelen met de CD4066, ik beveel dan weliswaar een betere schakelaar ( 74FST3125 ) aan maar met de zelfde werking,
wat in het geheel niet verkeerd is.
Belangrijk aspect zijn de filters die moet je zoveel als mogelijk uit de weg gaan of adaptief maken.
Ik gebruik aan de ingang geen L,C. filters meer maar een afgeleide 7e orde Chebyshev,
nu weet ik even niet precies uit het hoofd wat de eigenschappen waren.
Maar rond de 18 kHz doorlaatband - 3 dB 15 kHz -0,25 dB 19 kHz -53 dB 38 kHz -65 dB rimpel in de doorlaatband < 0,15 dB,
een hele kleine componenten gevoeligheid en standaard componenten.
Voor de rest heb ik alleen nog maar een 150 kHz laagdoorlaatfilter en een sper op 133 kHz.
Mijn balans modulator is een CA3054 dat is een dual dfferential Amp 120MHz zeg maar een Gilbert cell zoals jij die getekend heb deze heeft EOO 2,- Euro 
Ik laat het wel weten van mijn experiment !
Groet,
Henk.