Missende fase, hoofdzekering okee, Liander niet thuis

Hier in Zeeland maken de monteurs die werken voor de netbeheerder overal foto's van. Van de weggenomen meter, van de nieuwgeplaatste meter, van de huisaansluitkast en nog een paar dingen. Die gaan naar de administratie van de netbeheerder, dus daar kunnen ze alles terugzoeken.
Als ze ergens niet zien dat er een meter is gewisseld dan is hun administratie niet op orde.

Op 14 januari 2022 15:42:28 schreef evelo:
Dus er was tegelijk een fase los én een defecte meter?

Denk dat er een 40A glaszekeringetje in de meter gesprongen is. 't Is tenslotte allemaal electronica.

hangt nogal van de monteurs van netbeheerder af, hoor dat ook bij collega's. heb je een bouw, 1e deel word netjes met nieuwe kabels van netbeheerder gemaakt, aarding gebeugeld en alles. 2e deel worden kabels helemaal niet vastgezet over meters niet, meterborden scheef gehangen, aarding doen ze niet enz.

normaal werd de oude meterstand opgeschreven als er een nieuwe meter kwam.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
mvdk

Golden Member

Op 14 januari 2022 15:45:24 schreef EricP:
Liander is dus een soort Eneco:
(...)

Liander is een netbeheerder.
Eneco is een soort Vattenfall, Greenchoice, vandebron, you name it.
Als uw zakken diep genoeg zijn, kortom, dat u een kortstondige megaverhoging van inkoopprijzen kunt opvangen, kan u ook zo een stroom en gasbedrijf beginnen. :)

mel

Golden Member

Hier hebben we Enexis. Ik moet zeggen, die paar keer dat ik ze nodig had, ben ik beleefd te woord gestaan, en goed geholpen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
EricP

mét CE

Liander is een netbeheerder.
Eneco is een [...]

En de overeenkomst is dat ze blijkbaar beiden geen enkele vorm van klantvriendelijkheid kennen. :(

fatbeard

Honourable Member

:+ Ik vind wel dat al die ballententenbedrijven wat vage namen hebben:
ene Co   van horen zeggen
Li Ander   it wasn't me
En Ex-Is   is nu niet meer dus
Nu On   straks off

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Bij deze bedrijven groot groter grootst met een landelijk tel no krijg je een telefoongeit aan de lijn die vaak alleen werken naar een riedeltje wat op papier staat, is het dat niet kunnen ze niets voor je doen net als vaak bij kabelbedrijven. Als je hier vroeger belde namens een installatie- bedrijf werd je direct doorverbonden met de technische afdeling of de keuring E.G.D ,korte lijnen werken veel beter.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
mel

Golden Member

Als je het storingsnummer belt(08009009 uit mn hoofd) krijg je wel een technisch persoon.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

dat is ook als je een trafo uit hebt laten zetten voor werkzaamheden, krijg je een 06 nummer van de netbeheerder monteur mee voor als de voeding er weer op kan, maar dat nummer is weer van iemand in de planning. directe lijnen is al lang niet meer. is ook beter, want hoe vaak gaan klanten niet direct bellen als er een storing is of wanneer je nou langs kwam voor iets bijmaken? tja bel de zaak maar, die maken de planning..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Dat deed ik in het verleden ook, ik belde klanten met mijn mobiel(voip), Na installatie en test gebruikte in mijn mobiel. Bij vragen dachten die slim te zijn en mij persoonlijk te bellen met het laatste gebelde nr.(mijn mobiele nr) Helaas kwamen ze dan toch op de Zaak uit :) (geen discussies met klanten, ik ben technisch en lever iets werkend op met accord van klant of ik neem de boel weer mee, alle andere zaken kunnen ze op kantoor, ik niet. Ik wil mijn focus bij de klant houden.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

je hebt erbij die om 23uur gaan bellen, nog steeds denken na tig keer uitleggen dat je niet zelf de planning maakt, dus bel de zaak maar. soms heeft dat een reden, nog niet betaald na maanden bijv. of klant wil iets gemaakt hebben voor 2.95€ maar als installatiebedrijf maak je geen frotwerk met 2lingsnoer en clips enz. wegknippen die rommel en maken zoals het hoort wel. :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Daarom heb ik mijn mobiel aan de centrale op kantoor geknoopt.

Ik bel nu gewoon met het externe nr van kantoor uit :)

Op 15 januari 2022 21:47:25 schreef DJSmiley:
Daarom heb ik mijn mobiel aan de centrale op kantoor geknoopt.

Ik bel nu gewoon met het externe nr van kantoor uit :)

Da's heel mooi, dat kan tegenwoordig, geen gedoe meer met stiekeme oproepen (zonder nummer).
Die gaan bij mij automatisch door naar : Afschepen As A Service 0853033033
Overigens is stiekem bellen in mijn beleving bijna verdwenen.

soms moet je een klant bellen, dan #31# voor het nummer om prive te bellen. nemen ze niet op dan jammer en de volgende of kantoor belt zelf maar..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
EricP

mét CE

nemen ze niet op dan jammer en de volgende of kantoor belt zelf maar..

Precies. Daarnaast: het is nergens voor nodig dat google en apple samen mijn complete call history hebben. Zet dat nummer dus maar gewoon uit en als iemand dan niet op wil nemen, nou, dan laat-ie het toch? Niks 'stiekem' aan...

evelo

Golden Member

Altijd delicaat als je als techneut je mobiel nummer aan een klant geeft. Zeker tegenwoordig met WhatsApp en zo.

Ik ben zelf nogal service gericht 'opgekweekt' in mijn werk en heb wel de neiging om dit te doen. Heb ik niet zoveel last van, past wel bij mijn karakter.

Aan de andere kant heb ik bijna altijd een gsm van het werk gehad en verander ik zo om de 4 á 5 jaar van werk en heb ik dus een ander telefoonnummer :)

EricP

mét CE

Het hangt ook nog ff van de tak van sport af. Service gericht is 1. Daar is niks mis mee. Maar mensen die te beroerd zijn om RTFM te doen en 'alleen maar een kort vraagje hebben' (waar je dan vervolgens wel een half uur mee aan de lijn zit om min of meer letterlijk de manual op te lepelen)... dat schiet niet op. En dan ook nog boos worden als je een factuur schrijft (want het was alleen maar een vraagje).

Nou zijn mijn klanten van mij, dus die hebben mijn nummer toch wel. Maar een 'verse' moet je ook ff opvoeden: als er wat is, dan kun je bellen. Maar ik run geen helpdesk.

Daarnaast: de oogjes zijn inmiddels zodanig dat ik zonder prothese toch niet meer zie wie er belt. Tegen de tijd dat ik die gepakt heb, is het toch te laat. Elk gesprek een nieuwe verrassing :)

Op 14 januari 2022 15:12:04 schreef Jochem:

Na heel veel aandringen is Liander dan toch langsgekomen.
De slimme meter bleek kapot en is vervangen.
8)7

wel, DAAR zou ik nu dus wel een DIKKE factuurn voor maken richting liander.

met de vermelding: gebeld op dag xxx, liander weigert te komen.
persoon 1 langsgekomen voor metingen: ...€
persoon 2 met zegelrecht gekomen voor meting: ...€
persoon 1 opneiuw terug gekomen: ...€

uiteindelijk toch fout van liander: nog een schadevergoeding erboven op wegens 2x weigeren van op te lossen.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 14 januari 2022 15:45:24 schreef EricP:
dat er een andere meter hing en dat het ding niet 'door de 0 heen' gedraaid is (of-ie ff 5k extra wil afrekenen...

Ohhh! Ik ben dus niet de enige waarbij ze dat proberen!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
evelo

Golden Member

Op 16 januari 2022 10:29:08 schreef fcapri:
[...]

wel, DAAR zou ik nu dus wel een DIKKE factuurn voor maken richting liander.

met de vermelding: gebeld op dag xxx, liander weigert te komen.
persoon 1 langsgekomen voor metingen: ...€
persoon 2 met zegelrecht gekomen voor meting: ...€
persoon 1 opneiuw terug gekomen: ...€

uiteindelijk toch fout van liander: nog een schadevergoeding erboven op wegens 2x weigeren van op te lossen.

Je weet toch dat bij grote bedrijven je niet 'spontaan’ kan factureren? Zelfs al heb je een gegronde reden.

Als je geen ordernummer gekregen hebt van je contactpersoon/aankoopdienst valt er niets te factureren.

Op 15 januari 2022 23:52:04 schreef testman:
soms moet je een klant bellen, dan #31# voor het nummer om prive te bellen. nemen ze niet op dan jammer en de volgende of kantoor belt zelf maar..

Ik bedoel dus juist te zeggen dat het mooi is dat dit soort gedoe dan niet meer nodig is, en "jammer dan" klinkt wel erg ongeïnteresseerd nmi. Dit geeft weer meer gedoe, gebel, jij moet er weer een keer naar toe rijden, klant weer een halve dag vrij nemen.

Jinny

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door Jinny op zondag 16 januari 2022 12:38:54 (98%)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Jinny

Golden Member

Ik heb de factuur naar de klant geschoven, die heeft 'm naar de E boer geschoven en betaalt gekregen.
En ik ook overigens.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
EricP

mét CE

en "jammer dan" klinkt wel erg ongeïnteresseerd nmi.

Is dat zo? Het is meer dat het moeilijke gedoe 'ik neem niet op want er staat geen nummer' dat veroorzaakt.

Dit geeft weer meer gedoe, gebel, jij moet er weer een keer naar toe rijden, klant weer een halve dag vrij nemen.

Dat speelt alleen bij particulieren een rol.

Ohhh! Ik ben dus niet de enige waarbij ze dat proberen!

Nee. Het is en blijft een k*t bedrijf.

@Jinny: dat jij je klant factureert, is logisch. Dat is je opdrachtgever. En dat die dat betaalt is ook logisch.
Dat-ie een vervolgens doorschuift, dat siert 'm. Het probleem vooral laten liggen waar het ligt. B2B ligt dat vaak toch iets makkelijker. Particulieren is vaak toch wat meer eh... gezeur zeg maar.

[Bericht gewijzigd door EricP op zondag 16 januari 2022 12:48:34 (26%)