Siemens tk76k572 geeft allen water

Anoniem

Hallo allemaal.

Onze Siemens tk76k572 geeft allen heet water in het kopje.
De koffiebonen worden gemalen, en de machine doet dan zijn werk.
Alleen komt er het water in het kopje.
De gemalen koffie komt droog in het opvang bakje terecht.
Geen ongewone geluiden, alles klinkt zoals hij het altijd doet.
In eerste instantie werd het water meteen in de lekbakje gegooid, totdat ik hem vandaag even grondig gereinigd heb.
Sindsdien komt er nu we water zonder koffie uit de ruit waar het normaal uit hoort te komen.
Wil ik daarna een tweede kopje zetten dan gaat hij koffiebonen malen en stopt daarna en krijg ik de melding zeegroen terug plaatsen.
Zet ik de machine uit en weer aan dan kan ik weer 1 kopje zetten, wederom warm water en de gemalen koffie blijft droog.
Mechanische delen lopen naar mijn inzien gewoon goed.
De zet groep en de uitloop pijpjes aan de voorkant zijn ongeveer 2 maanden geleden vervangen omdat de ze gewoon op waren.
Wie weet raad.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Die koffiemachines hebben nogal last van versleten onderdelen in ventiel, vandaar veel water in bakje..

https://fixpart.nl/nl/product/view/0000114675?gclid=EAIaIQobChMIi-Sqlq…

Anoniem

Dank voor je antwoord.
Dus dat ventiel zorgt er nu dus ook voor dat ik een kopje heet water en droog gemalen koffie in het afval bakje heb?
Maar vraag me nu alleen af of dit ventiel ook voor de melding zorgt dat de zet groep geplaatst moet worden.

De ventiel zorgt voor de drukregeling naar je zetgroep. Nee, de plaats zetgroep alarm is naar alle waarschijnlijkheid een defecte microswitch.

Anoniem

Bedankt voor je reactie.
Ik ga hem van het weekend weer eens hotelkamer halen.
Wat betreft die microswitch , zou dat een reed contact of een sensor kunnen zijn.
Aangezien er in de omgeving van zet groep geen microswitch zit.
We aan de onderkant van de bonen bak zit een sensor en die zit weer dicht tegen de zetgroep aan.

Anoniem

Het ventiel is inderdaad defect.
Echter is het ventiel niet het zelfde als in eerder gepost antwoord.
Tevens komt er wit gruis uit de aandrijving van zetgroep.
Dit duidt op versleten tandwielen uitvreten aandrijving.
Dit lijkt mij ook niet gezond.
Afbeelding van het ventiel

Dit is toch een foto van de aandrijving??

Wit poeder uit tandwielen bak is zeker niet OK, controleer voor overmatige schade.

Ik vermoed microswitch voor zetgroep..

Anoniem

Nee dit is het ventiel.
De aandrijving ziet er zo uit

Oww ja, lekker duur ventiel.. FF optelsommetje en de vraag is dan: is het alles nog waard??

Anoniem

Nahhh
Het vorige jaar alleen maar problemen met het apparaat gehad.
Kan wel blijven investeren maar het houd een keer op.