Vraag over 3 krachtstroom

Op 17 januari 2022 21:50:49 schreef plankgas:
[...]

Waar wordt het vermogen afgeknepen ? In de Black Box of elders ?

De enigste manier nu is dat de doorstroombegrenzer erin en hoeft hij nooit zijn volle vermogen te leveren. Dat zou niet een reden zijn dat hij slecht werkt.

Maar de hoeveelheid water die wel door de warme kraan komt is naar mijn mening ook ruim voldoende om naar tevredenheid te douchen.
Wat dat betreft is het het ook niet erg, als hij op die manier wel gewoon draait op 3x25 amp.

Dacht eerst dat er ergens misschien wel iets tussen de stroom toevoer zat die werkte als dimmer, die het ding niet zijn gewenste vermogen gaf.

Kabels gevolgd maar die heb ik ook niet kunnen vinden dus dat was maar even een tijdelijke gedachte puur vanwege de verkeerde afzekering Die ik normaal gesproken standaard zou meenemen als installateur. Op het eerste gezicht ook niet hoger "leek" te kunnen vanwege de eerste 3 hoofdzekeringen van 3x35 amp.

Maar die was wel eenvoudig te verhogen. Met potlood stond daar ook nog een zekeringhoogte bij van 63 amp, die was doorgestreept en vervangen naar 35.

Zo stond ook bij de zekeringen van de boiler dat de boiler er eentje van 18kw was.

Op 17 januari 2022 22:30:13 schreef Toeternietoe:
Moet je het niet aan de andere kant zoeken?
Gaat er niet te veel water door de doorstroomboiler?
Gebruik een waterbesparende douchekop.
Plaats een inregelafsluiter voor de boiler.

Kan ook nog je temperatuuropnemer niet goed zijn.

Dat kan ook allemaal, maar soms werkt hij wel prima met deze toevoer van water. Ook is hier volgens mij weer iets voor nodig wat niet meer aanwezig is.

Voor verdere onderdelen is het handiger dat er een installateur komt die standaard die onderdelen bij zich heeft en ze proefondervindelijk kan omwisselen.

De fabrikant doet ook alleen maar zaken met vakmannen levert geen onderdelen en beantwoord ook geen enkele vraag aan een particulier.

Ze gooien gelijk de hoorn erop. Je komt tot goedemorgen ik heb een technische vraag over een product van jullie. En dan is het tuut, tuut, tuut :(

Eerst dacht ik dat de lijn per ongeluk verbroken werd. Maar een tweede keer precies hetzelfde terwijl je wel 2 keer 5 minuten in de wacht kon staan.

Best associaal, Ik had ook keurig zoals het hoort wel een installateur geboekt maar die kon pas 5 dagen later. Computer geeft ook geen storingen, en de storingslijst geeft ook niets wat hier bij past. Dan is de fabrikant zijn servicelijn toch niet zo raar om even te mogen bellen.

[Bericht gewijzigd door Bouwe op dinsdag 18 januari 2022 10:47:52 (11%)

Geen vragen van particulieren beantwoorden is een vorm van zelfbescherming. Als de particulier iets overkomt nadat de fabrikant een vraag beantwoordde, begint het vingerwijzen.

Op 18 januari 2022 11:08:58 schreef plankgas:
Geen vragen van particulieren beantwoorden is een vorm van zelfbescherming. Als de particulier iets overkomt nadat de fabrikant een vraag beantwoordde, begint het vingerwijzen.

Dat zou prima kunnen en ook hun hun goed recht. In Duitsland is het ook streng gereguleerd.

Maar dat hadden ze ook gewoon wel even kunnen zeggen. Op dat moment was mijn vraag enkel nog of deze boiler wel geschikt zou zijn voor een maximale 3x25 ampere stroomtoevoer.

Zover kwam ik dus lang niet en om dan zonder een woord 2x de hoorn erop te gooien zou niet mijn beleid geweest zijn als bedrijf.

Jinny

Golden Member

Even kort, als de boiler standaard 35A trekt en je zekert 'm af met 25A dan vallen gewoon de zekeringen uit.
De boiler kan namelijk niet zien (en interesseert het ook niets) waarmee de zut is afgezekerd.
Ik blijf denken aan een slecht gaar gebakken contact dat het af en toe doet en soms niet.
Ook gezien je opgenomen variërend vermogen...

Maar een -goede- installateur erbij halen is naar mijn idee in deze de beste optie...
Immers, ik zeg wel vaker...

230/400V is geen speelgoed, als je niet weet waarmee je bezig bent, afblijven.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Wat was nu de situatie? 22kW normaal, maar valt terug naar 11?

Ik heb net even zitten rekenen, maar dit zou dus gebeuren als het ding drie elementen heeft die naar een niet-extern-aangesloten sterpunt gaan. Als dan een fase wegvalt zakt het vermogen naar 52.7% van het vermogen met 3 werkende fases.

Het blijft raar dat er in de technische tekening 4 elementen staan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Er zit een temperatuurregelaar tussen.
4 Elementen op 3 fase kan heel makkelijk.
Met wat handigheid en VERSCHILLENDE vermogens per element kun je een semi analoge regeling maken.
Denk aan 1,2, 4 en 8 kW daar mee kun je al 1 t/m 15 kW in stappen van 1 kW maken

Vooralsnog weten we niets over de vermogens van de elementen.

Ik denk aan een slecht kontakt van een relais/magneetschakelaar.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik weet ook niet goed wat die vierde (meest linkse) weerstand betekent in het schema. Hij zit onderaan nergens aan verbonden, en doet dus verder niets.

Op 18 januari 2022 14:20:09 schreef rew:
Als dan een fase wegvalt zakt het vermogen naar 52.7%

Hierboven komen we zelfs op precies 50%:
Drie fasen: 3×(400/√3)2 /R = 160 000 /R
Twee fasen: 2×(400/2)2 /R = 80 000 /R

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Het hokje met de stippellijn is een “zwarte doos”
Maar de vraag wat er allemaal in zit, en wat het doet.
Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat 2 met L1 verbonden wordt.
Kan dus van alles zijn, er wordt wel een thermostaat op aangesloten.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Op 18 januari 2022 17:31:08 schreef Frederick E. Terman:
Ik weet ook niet goed wat die vierde (meest linkse) weerstand betekent in het schema. Hij zit onderaan nergens aan verbonden, en doet dus verder niets.

Als je het zo bekijkt zitten ze alle 4 nergens aan verbonden. De truc zit in die rechthoekige box waar ze alle 4 op uitkomen. Om het mysterie te doorgronden moeten we weten wat er in die box zit.

Een drukschakelaar werkt niet goed. Naarmate de kraan verder wordt opengedraaid schakelt hij op vol vermogen.

Of: de eco keuzeschakelaar werkt niet goed. 3 standen, variërend van 1/3 2/3 vol tot altijd 1/2.

Heb je de versie met de draaiknop of het LCD display ?

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 18 januari 2022 21:25:04 schreef KlaasZ:
[...]De truc zit in die rechthoekige box waar ze alle 4 op uitkomen. Om het mysterie te doorgronden moeten we weten wat er in die box zit.

Ja, daar zit ook weer wat in. Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat de fazen gewoon (wel via een temperatuurbeveiliging) doorliepen naar de weerstanden, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Voor de filosofen onder ons nog eens het plaatje:

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org