Oven gaat niet meer aan, zekering kapot? Wie kan helpen? Bvd

Beste allen,

Zonder enige waarschuwing zie ik vanochtend dat mijn oven (Siemens HLHB34-2) het niet meer doet, dit viel mij op door de ontbrekende tijd aan de voorkant.

Meteen de oven uitgebouwd om te onderzoeken wat er gebeurd kan zijn, leek mij in eerste instantie een zekering die doorgebrand zou kunnen zijn.

Helaas bij nadere inspectie kan ik geen zekering vinden, of iets op internet vinden over waar die zou kunnen zitten. Ik heb niet al te veel ervaring met electronica en hoopte dat misschien iemand van jullie mij kan helpen met het zoeken in de juiste richting.

Dank alvast!!

Zie onderstaand trouwens 2 foto's van de opengemaakte oven.

Groetjes,

AJ

Eerst eens gekeken in de groepenkast of er een automaat uit ligt?

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Yes, zeker gedaan, daar ligt het niet aan. Ook op een andere groep nog getest, helaas zonder resultaat.

Met een elektriciteits schroevendraaier zie ik dat er nog op de printplaat wel stroom staat maar achterop bij de spoel (?) niet meer. Ik lees ook wel dat het kan komen door een thermal fuse kan komen. Voor mij moeilijk om te beoordelen om eerlijk te zijn.

wat doet het losse voedinkje ?? Die spoel achterin is een motor, die krijgt uiteraard geen spanning want oven doet niets

De voeding is het kleine printje met de "roll bar" erop, de plastic kooi.

de print rechts maakt idd meeste kans. hulpvoeding om zeep.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Maak eens een paar scherpe foto van de print voor en achterkant.

Bijna zeker alweer een bekend switcher ic dat stuk is met fusible weerstand.

LNK chipje erop? Die hebben een hele slechte reputatie, er zijn ook anderen maar deze valt wel op de laatste tijd.

Zoek eens een chipje op de print; Een normale acht-poter waarvan ergens een pinnetje ontbreekt is een switcher ic.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.