bn44-00341a

Hallo heeft iemand service manual van deze PSU?
bn44-00341a

Bij mij is de keramische condensator verbrand. C1826
Iemand onderdeel nummer en waardes?
Alvast bedankt
Mvg

Schema is lastig te vinden, maar het is waarschijnlijk ctje over de schakel FET voeding heen?? Die is 100 pF naar mijn weten

Op 15 januari 2022 18:49:57 schreef smd:
Schema is lastig te vinden, maar het is waarschijnlijk ctje over de schakel FET voeding heen?? Die is 100 pF naar mijn weten

Ik heb een schema gevonden van bn44-00341B
Staat op soortgelijke Plek een 47pf 6kv
Er staat er zit bij mij een 82j 6kv op
Of B2j 6kv
Beetje onduidelijk

Op 15 januari 2022 19:14:10 schreef Jimmy15:
[...]
Ik heb een schema gevonden van bn44-00341B
Staat op soortgelijke Plek een 47pf 6kv
Er staat er zit bij mij een 82j 6kv op
Of B2j 6kv
Beetje onduidelijk

Op de manual van bn44-00341b
Staat op dezelfde plek deze.

maartenbakker

Golden Member

Alleen zit er dus een 82pf op bij jou. Beter om die dan ook terug te plaatsen, zal te maken hebben met de vereiste lampstroom (aantal en lengte van de CCFL-buisjes).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 15 januari 2022 21:27:26 schreef maartenbakker:
Alleen zit er dus een 82pf op bij jou. Beter om die dan ook terug te plaatsen, zal te maken hebben met de vereiste lampstroom (aantal en lengte van de CCFL-buisjes).

Ik ga een 82pf 6kv bestellen en deze vervangen hoop dat het dan opgelost is.
Thnx
??

Op 15 januari 2022 21:27:26 schreef maartenbakker:
Alleen zit er dus een 82pf op bij jou. Beter om die dan ook terug te plaatsen, zal te maken hebben met de vereiste lampstroom (aantal en lengte van de CCFL-buisjes).

Beste,
Weet jij ook toevallig waar ik deze kan bestellen? Ik kan ze zelf nergens vinden online.
Alvast bedankt.
Mvg

Op 17 januari 2022 16:45:52 schreef william1967:
Aliexpress hier

Bedankt voor reactie ik was daar wezen kijken zag enkel 1kv 82pf. Ik moet 6kv 82pf hebben
Heb de shop bericht of ze die ook hebben.

Op 17 januari 2022 16:45:52 schreef william1967:
Aliexpress hier

Is het erg om lager pf parallel te plaatsen? Bijv 2x 33pf 6kv en 1 x 15pf 6kv?

Standaard zit er 1 KV in veel hoger komt spanning niet hoor.. 2KV is al een verbetering.

maartenbakker

Golden Member

Hij zit in de spanningsdeler van de inverter. Als de lampen nog niet ontstoken zijn, lijkt me dat de spanning wel boven 1kV kan oplopen.

3kV is vaak ook nog wel te krijgen, maar de originele 6kV is uitgefikt dus om er dan de helft van de spanningsvastheid in te zetten?

Parallelschakelen is geen enkel probleem. Je zou ook een 150p 3kV en een 180p 3kV in serie kunnen zetten. Dan is de totale spanningsbestendigheid net iets lager dan 6kV maar de capaciteit zit er ook erg dicht in de buurt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 17 januari 2022 20:57:21 schreef maartenbakker:
Hij zit in de spanningsdeler van de inverter. Als de lampen nog niet ontstoken zijn, lijkt me dat de spanning wel boven 1kV kan oplopen.

3kV is vaak ook nog wel te krijgen, maar de originele 6kV is uitgefikt dus om er dan de helft van de spanningsvastheid in te zetten?

Parallelschakelen is geen enkel probleem. Je zou ook een 150p 3kV en een 180p 3kV in serie kunnen zetten. Dan is de totale spanningsbestendigheid net iets lager dan 6kV maar de capaciteit zit er ook erg dicht in de buurt.

Bedankt voor de info. Maar wat ik voorstelde is dat een probleem 2x 33pf en 1x15pf 6kv. Deze heb ik namelijk liggen en de andere niet.

heb je een foto van de volledige print? als ex samsung technieker heb ik wel een aantal van die defecte sloop psu's in men werkkot liggen

al gegoogled, die heb ik niet, maar kan morgenavond wel eens kijken of ik gelijkaardige onderdelen op andere samsung psu heb zitten

[Bericht gewijzigd door fcapri op maandag 17 januari 2022 21:31:17 (34%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 17 januari 2022 21:30:18 schreef fcapri:
heb je een foto van de volledige print? als ex samsung technieker heb ik wel een aantal van die defecte sloop psu's in men werkkot liggen

al gegoogled, die heb ik niet, maar kan morgenavond wel eens kijken of ik gelijkaardige onderdelen op andere samsung psu heb zitten

Bij deze.

Stuur anders een bericht naar de eigenaar van die shop en vraag of hij de juiste kan leveren, die mensen zoeken voor een paar cent winst het hele internet af en ze kennen adressen waar jij en ik nog nooit van gehoord hebben :)

Op 17 januari 2022 22:24:35 schreef william1967:
Stuur anders een bericht naar de eigenaar van die shop en vraag of hij de juiste kan leveren, die mensen zoeken voor een paar cent winst het hele internet af en ze kennen adressen waar jij en ik nog nooit van gehoord hebben :)

Ik heb ze bericht denk morgen pas antwoord. Op hoop van zegen ??

Ik heb de volgende keramische condensator gevonden. 100pf 6kv kan dit kwaad om iets hogere waarde in te zetten.

maartenbakker

Golden Member

Dan klopt de spanningsdeler niet meer en gaat hij of te snel in beveiliging of hij reduceert de lampstroom.

De condensatoren die je parallel wilt zetten en nog hebt liggen, zijn samen 81pf. Dat zit wèl dicht genoeg in de buurt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 18 januari 2022 19:47:03 schreef maartenbakker:
Dan klopt de spanningsdeler niet meer en gaat hij of te snel in beveiliging of hij reduceert de lampstroom.

De condensatoren die je parallel wilt zetten en nog hebt liggen, zijn samen 81pf. Dat zit wèl dicht genoeg in de buurt.

Dan ga ik dat maar doen bedankt??