Waterdichte kabelboom maken (boottrailer)

fatbeard

Honourable Member

Op 20 januari 2022 09:33:12 schreef buckfast_beekeeper:
...
Er bestaan ook Y-vormige krimpkousen
...

Dat had ik ook al gezegd... Maar heb je wel eens naar de prijs van die dingen gekeken? >:)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Shiptronic

Overleden

Die had ik nog niet gezien, voor de prijs hoef je het niet te laten.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 20 januari 2022 10:09:54 schreef fatbeard:
[...]
Dat had ik ook al gezegd... Maar heb je wel eens naar de prijs van die dingen gekeken? >:)

Tja, zowat alles heeft een prijs. Water, en zeker zout water, is een merde. Wil je het echt waterdicht krijgen, ga je al snel naar speciale connectoren moeten kijken en die kosten allemaal een duit. Een aansluitdoos kost ook al snel >20€.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
jerome

Golden Member

Allemaal geen drama. Doosje opgieten met was gaat prima. Zou me meer zorgen maken over de kabels van de oplooprem en het mechanisch systeem in de tamboers.

Sine

Moderator

Ali heeft ook dingen die mogelijk bruikbaar zijn.

https://www.aliexpress.com/item/1005002658969979.html

Daar heb ik er al jaren een paar van in de grond zitten, tot nu toe probleemloos.

je kunt met epoxy zelf een mof maken in een bv stukje buis of een plastic doosje. zelfde principe las een gekochte mof. in de ankerkluis op mijn zeilboot voldoet dat uitstekend. daar staat regelmatig zeewater in.

Even een update hoe het uiteindelijk is opgelost.

Kwam dit spul tegen:

https://cdn.werkenmetmerken.nl/img/PlastiDip_Liquid_Electrical_Tape-t-800x533.png

Werkt echt ideaal! Beetje erop kwasten en laten drogen, is daarna gelijk waterdicht.
Voor mijn specifieke toepassing heb ik daarna nog een krimpkous erover gedaan. Tenslotte ook nog eens het geheel in een PVC buisje gestopt en dicht gegoten met hete lijm.

Als dit niet waterdicht is weet ik het ook niet meer :)