Driehoek (tp3) schroevendraaiers

fatbeard

Honourable Member

Die diep verzonken TA's kunnen soms ook met een ècht goed passende platte schroevendraaier worden gedaan (werkt niet voor TP3's!), maar ik heb er jaren geleden een oude schroevendraaier voor 'omgeslepen' (ze waren toen vrij nieuw en echt NERGENS te krijgen).
Vanwege de driehoek is het wel enigzins toegeeflijk als die niet perfect past...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Misschien overbodig of nu te laat.
Ik had een tijd geleden een speciale schroevendraaier nodig.
Heb meer dan 100 verschillende bitjes, maar kon die niet gebruiken.
Ook omdat ze diep in een gat zaten.
Ik heb een schroevendraaier opgeoffert en daar de juiste maat aan gevijlt.
Het losmaken was een fluitje van een cent.
Hopelijk heb je er iets aan.
succes.

fred101

Golden Member

Je kunt als je echt geen schroevendraaier vindt, een bitje aan een oude schroevendraaier lassen. Ik heb zo' n ifixit set, echt heel mooi en goed passend spul, ik heb ook een 4mm wiha bitset (met schattig mini rateltje)

[Bericht gewijzigd door fred101 op vrijdag 21 januari 2022 10:30:45 (39%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Bedankt nog voor deze antwoorden.

Ik bleek inderdaad een goed passende platte schroevendraaier te hebben waar ik de twee niet verzonken schroeven mee kon losdraaien. Helaas is de 'steel' van die schroevendraaier net geen 5cm dus voor de verzonken schroeven was dat geen oplossing ;(.

Ik heb verder ook geen schroevendraaier die ik hieraan wil opofferen.

Lassen heb ik nooit gedaan en heb ik ook niet de apparatuur voor.

Heb me nog afgevraagd of het misschien zou lukken om een sleufje in een bitje te zagen of vijlen waar een platte schroevendraaier in past maar dan moet ik eerst zo'n (set) bitje(s) bestellen.

Ik heb daarom inmiddels maar een 5-delige tri-angle TA3 set besteld op Ali. Geen idee of ik ze hierna ooit nog nodig ga hebben maar het setje koste ook niet al teveel: € 17,75 incl BTW/invoerrechten en nog € 3,05 verzendkosten.

Op 21 januari 2022 12:24:04 schreef Donder:
Een idee https://www.youtube.com/watch?v=ZquamG7zAGM&t=613s
vanaf 9.36

Bedankt voor de suggestie. Afgezien van de krimpkous had ik dat overigens ook al zelf verzonnen:

Op 21 januari 2022 11:18:44 schreef Delphium

Heb me nog afgevraagd of het misschien zou lukken om een sleufje in een bitje te zagen of vijlen waar een platte schroevendraaier in past maar dan moet ik eerst zo'n (set) bitje(s) bestellen.

Dat is wel het jammere van YouTube (en internet in het algemeen): als je denkt een goed idee te hebben, blijkt iemand je al voor te zijn geweest ;) .