Technics platenspeler SL-1410 MK2

Hoi allemaal,

betreft platenspeler type: SL-1410 MK2.

Probleem: als je hendel, naast de arm, naar achteren beweegt moet de hefboom onder de arm omhoog komen om de arm op te tillen.
Dit gebeurt niet.
Ook als de plaat is afgespeeld, moet de hefboom omhoog komen en de arm naar zijn beginpositie terug keren, ook dit gebeurt niet.

Ik heb een service-doc kunnen downloaden, maar hierin is niet te zien hoe dit systeem werkt.

Wie weet hoe dit wel werkt of wat er aan scheelt ?
Met Kenwood Nederland gebeld, maar zij kunnen me niet verder helpen, is te oud.

Alvast bedankt.
Drukvaatje

WillemV2

Special Member

meer audio dan witgoed denk ik? :)

Maar weet je zeker dat het typenummer of merk klopt? Ik vind alleen maar Technics met dit typenummer, geen Kenwood...

Ervanuitgaande dat het een Technics is:
https://www.allforturntables.com/2021/02/25/fix-technics-sl-1400-mk2-c…

[Bericht gewijzigd door WillemV2 op zaterdag 22 januari 2022 11:58:00 (30%)

Mechanisch probleem moet je eerst oplossen.

Wrijving in het dempingscylindertje. Gewoon (eerst in de hoogste stand zetten met het hendeltje) de demper/zuiger uittrekken. En een aantal maal heen en weer bewegen, tot de meeste wrijving weg is. Lukt het zo niet, dan speciale smeermiddelen zuinig (!) gebruiken.

Wanneer het mechanisch weer werkend is, via het hendeltje, is de kans groot dat aan het eind van de plaat de arm omhoog komt redelijk groot.

Henry S.

Moderator

Op 22 januari 2022 11:46:33 schreef drukvaatje:
Met Kenwood Nederland gebeld, maar zij kunnen me niet verder helpen, is te oud.

Met een Technics platenspeler hebben ze niet zo veel.. Maar Technics zal je vermoedelijk ook niet kunnen helpen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 22 januari 2022 16:55:56 schreef Henry S.:
[...]
Met een Technics platenspeler hebben ze niet zo veel.. Maar Technics zal je vermoedelijk ook niet kunnen helpen.

ook voor Technics is dit te oud voor enige ondersteuning. (de techniekers van toen zijn zelf al aan ondersteuning nodig :-) )

Ik meen me te herinneren dat bij dit model een nylon onderdeeltje in het hendelmechanisme durfde openbarsten. dan werkt de armlift niet meer.

TS zal eens langs binnen moeten kijken..

Henry S.

Moderator

Idd Kris, het is erg oud, en ik zie dat Technics zich nu in een hele andere markt bevindt.

Misschien heeft de TS wat aan dit topic: http://www.hifi-forum.de/viewthread-26-12336.html (adblocker is een pré)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Beste allemaal,

excuses !

Het is inderdaad het merk Technics, geen idee hoe ik aan kenwood kom.
Dit item hoort uiteraard in de rubriek audio thuis.
Ouderdom waarschijnlijk.

Nogmaals excuses, maar toch allemaal bedankt voor de tips.