Welke PCB fabrikant?

Na wat zoeken op dit forum heb ik niets gevonden dat betrekking heeft op fabrikanten voor eigen ontworpen pcb's.
Vandaar dit onderwerp.
Meerdere jaren reeds kan ik bij Elecrow terecht voor de fabricage van eigen ontwerpen.
Sedert vorig jaar echter rekent BPost royaal onkosten aan bovenop de (terechte maar spijtige) BTW opleg bij elke zending afkomstig van buiten de EU.

Wat zijn nu de alternatieven?

Of hoe kan toch buiten de EU worden besteld en zendingen worden ontvangen zonder kosten boven BTW te worden aangerekend?

PE9SMS

Special Member

This signature is intentionally left blank.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Al zeker JLCPCB kan je bestellen met EuroPacket. Dan zijn alle kosten en formaliteiten onmiddellijk betaald. Geen verrassingen nadien.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Op 24 januari 2022 08:57:23 schreef buckfast_beekeeper:
Al zeker JLCPCB kan je bestellen met EuroPacket. Dan zijn alle kosten en formaliteiten onmiddellijk betaald. Geen verrassingen nadien.

Hoe werkt dit?
De laatste keer dat ik bij JLCPCB een batch printen liet leveren kwam er inderdaad nog een "kleine verrassing" achteraf.

bprosman

Golden Member

2 Weken geleden een bestelling gedaan bij JLC.
Gekozen voor FedEx bestelling omdat ik ze toch wel binnen een week wil hebben.

In het verleden (toen er nog geen BTW geheven werd maar wel de 22 Euro regel er was) deed ik het zelfde met DHL. Na mijn bestelling kreeg ik dan een DHL mail of ik XX (BTW + Handling) over wilde maken, daarna werd de bestelling gewoon zonder verassingen thuis bezorgd.

JLC berekend dan de verzendkosten + BTW bovenop de order kosten. Dus het lijkt of de verzending heel duur is maar de BTW en handling kosten zit er dan bij in. (Beetje in mijn voorbeeld 1/3 BTW, 1/3 shipping, 1/3 handling).

Afgeleverd thuis (binnen een week) en geen "Verassing". (bijkomende kosten).

Subtotal:USD $71.90
Shipping:USD $45.78
Paypal fee:USD $0.59
Grand Total:USD $118.27

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
rob040

Golden Member

Ook met de goedkoopste optie is het mogelijk om vooraf BTW af te dragen.
Dat hele rijtje valt onder DDP (Customs clearance, duty and customs fees handled by JLCPCB).
Als je geen haast hebt is dat ook nog minder BTW betalen...

Vijf PCB's van 100 x 100mm:

SUMMARY
Merchandise Total $2.00
Shipping $3.92
Customs duties & taxes $0.43

Grand Total: $6.35

Dank jullie wel voor deze heel nuttige bijdragen!

Ik vermijd liever die "handling costs", dat is volgens mij afzetterij van de DHL's, BPosts, etc van deze wereld.

Goed om weten dat JLC via "DDP" / Europacket vooraf de BTW regelt en er geen verrassingen na of vóór levering opduiken.

EricP

mét CE

Van de laatste 4 PCBs komt er 1 bij seeed vandaan en 3 bij de internetchiness. De internetchinees is elke keer weer goedkoper en sneller. Misschien ligt dat met een 50x50 PCBtje anders - deze waren ruim groter.

bprosman

Golden Member

Op 24 januari 2022 16:02:21 schreef rob040:
Ook met de goedkoopste optie is het mogelijk om vooraf BTW af te dragen.
Dat hele rijtje valt onder DDP (Customs clearance, duty and customs fees handled by JLCPCB).
Als je geen haast hebt is dat ook nog minder BTW betalen...

Vijf PCB's van 100 x 100mm:

SUMMARY
Merchandise Total $2.00
Shipping $3.92
Customs duties & taxes $0.43

Grand Total: $6.35

Hoe lang zijn ze dan onderweg ? (Even de fabrikage niet mee tellende).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
rob040

Golden Member

Op 24 januari 2022 17:13:11 schreef bprosman:
[...]
Hoe lang zijn ze dan onderweg ? (Even de fabrikage niet mee tellende).

3 à 4 weken.
Voor een paar euro meer (EuroPacket) 14 dagen.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Hangt van opdracht tot opdracht af. Ik heb ze wel eens gehad binnen de week. De laatste zending is 3 keer van Köln naar Leipzig gereisd en terug. Meestal zijn ze er binnen 2 weken.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.