Philips 43PUS6262/12 Beeld probleem

Hallo Forumleden,
Ik heb een probleem met de tv, het beeld gaat iedere keer aan het springen/ lopen in verticale beweging.
Het maakt niet uit wat er is aangesloten, ook zonder het probleem.
Zie het filmpje.

https://youtu.be/CKsFodUEw8U
https://youtu.be/VHz3hgjjSTA

Kent iemand dit fenomeen, heeft een idee waar te zoeken.
na een tik op de voeding print was het even weg, maar kwam na een tijdje terug.
connectoren bewogen en geeft geen resultaat.
Suggesties en tips welkom.

Met vriendelijke groet,
Henk

Vaak is dat een panel probleem, op Youtube is er wel het een en ander te vinden over "double image".

Je kan om en om de bandkabels losmaken vanaf Tcon richting beeldscherm, dit is een probleem dan datalijnen die sluiting hebben onderling in beeldscherm.. Is vaak wel op te lossen...

dit is ook een klassiekertje aan het worden in MY 2017, de iets goedkoperen...

Eerst even kijken aan welke kant het zit. Kijken bij welke flatcable van T-Con richting paneel de fout weg blijft. Telkens een half beeld natuurlijk, maar goed genoeg om te zien als het bibberen weg valt.
De kabel die je lost en die het bibberprobleem dan elimineert, die kant van het scherm is defect.
Aan die bewuste kant, de uiterste banen van de LVDS print (benoem ik die nu goed?) één per één afkoppelen. Stukje bij beetje gaan er heel kleine stukjes van het paneel niets meer doen. Met wat geluk is er eentje kapot zodat het op normale kijkafstand niet opvalt.

Bedank voor de tips.
Heb de folie van rechterzijde T-Con print losgehaald, Als je tegen de print aan kijkt, beeld links dan alleen wit, rechts normaal beeld, geen springen van beeld.
Doe ik de andere, dan het gedeelte wat normaal beeld blijft , gaat wel springen.
Wissel ik het weer om dan beeld weer stil.

Zit het probleem in de T-Con print of in het linker gedeelte van het scherm?
Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen?

Henk

Nee, Tcon is OK, dit is echt een intern probleem van scherm. Oplossing is vaak de datalijnnen afblinden van defecte kant met een cellotape over bandkabel aansluiting en fingers xssed!!

Op 25 januari 2022 21:35:29 schreef hbh:

Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen?

Henk

één berichtje terug lezen en veel geduld hebben, anders een nieuw scherm erin.