Kabel remeha calenta icm recom werkt niet

Op 24 januari 2022 10:05:06 schreef HenkR:
Het programma is FT-prog en daar zie je bij alle in/uitgangen de mogelijk om te inverteren. deze moeten allemaal uit staan.

enig idee welke ik dan moet hebben ?

PE9SMS

Special Member

Op 24 januari 2022 16:46:14 schreef Knoem:
[...]

Gedaan en dan zie ik de communicatie, dus dat lijkt goed te werken.
Het lijkt er dan dus op dat die aansluiting op mijn ketel niet goed functioneerd. Is dat iets wat ik nog kan controleren?

Ook gechecked dat local echo aanzetten dubbele karakters geeft? (Want als local echo toevallig al aan stond heb je alsnog geen communicatie als je je eigen tekst in enkelvoud ziet.)

[Bericht gewijzigd door PE9SMS op maandag 24 januari 2022 16:59:47 (14%)

This signature is intentionally left blank.
Anoniem

Op 24 januari 2022 15:58:48 schreef Knoem:
Ik heb hem geprobeerd uit te lezen via realterm. Als ik aan de kabel morrel bij de stekker van de ketel dan geeft die broek Error en soms rxd. Ik heb de stekker doorgemeten rj tot op de chip en die is op alle draden in orden. Vervolgens heb ik alles doorgemeten tot op de usb als de stekker in de ketel zat. Ook dat was in orde. Ik dacht mogelijk dat de aansluiting op de ketel was maar ook dat is niet het geval.

Als ik niet het stekkertje heen en weer bewoog gebeurde er helemaal niets

Ik denk dat het rj11 stekkertje van de kabel niet goed is. Als je kunt zou ik die vervangen.

Op 24 januari 2022 16:55:08 schreef PE9SMS:
[...]Ook gechecked dat local echo aanzetten dubbele karakters geeft? (Want als local echo toevallig al aan stond heb je alsnog geen communicatie als je je eigen tekst in enkelvoud ziet.)

dit begrijp ik niet zo goed, ik zie enkel wat ik heb ingevoerd en zie dan de blokjes geel worden bij het typen RXD TXD

Op 24 januari 2022 17:01:15 schreef HenkR:
[...]

Ik denk dat het rj11 stekkertje van de kabel niet goed is. Als je kunt zou ik die vervangen.

zat ik ook al aan te denken, heb ik nu even niet voor handen. Maar ik heb hem doorgemeten en het lijkt goed.

Anoniem

Dat wil niet zeggen dat hij goed contact maakt met de ketel.

Op 24 januari 2022 17:23:25 schreef HenkR:
Dat wil niet zeggen dat hij goed contact maakt met de ketel.

Eens ik ga kijken wat ik vanavond kan regelen

Op 24 januari 2022 17:23:25 schreef HenkR:
Dat wil niet zeggen dat hij goed contact maakt met de ketel.

Morgen even stekkertjes kopen, maar is het ook mogelijk om met de multimeter te meten of er signaal uit de ketel komt?

Anoniem

Het is zeker niet aan te raden om met meetpennen in de RJ11 connector op de pcb te gaan meten. De kans is groot dat je de contactveren beschadigd en dan krijg je zeker geen verbinding meer. De signalen zijn haast niet te meten omdat de rx aansluiting van de ketel altijd 0V zal zijn. De tx zal pulsen geven maar het is de vraag wat een multimeter daarvan laat zien.

Nieuwe stekker er op gezet, resultaat is en blijft het zelfde. Wel een nieuwe krimptang rijker en 9 rj9 stekkertjes.

Kan het zijn dat de kabel te lang is?

Anoniem

Nee, de lengte komt niet zo nauw. De originele kabel is bijna 2 meter. In welke woonplaats woon je?

Op 25 januari 2022 16:12:18 schreef HenkR:
Nee, de lengte komt niet zo nauw. De originele kabel is bijna 2 meter. In welke woonplaats woon je?

Voorschoten,

Anoniem

Dat is hier niet dichtbij anders had je mijn kabel kunnen lenen. Misschien is er iemand bij jou in de buurt die een werkende kabel heeft, dan kun je kijken of het dan wel werkt.

Als de kabel aangesloten is op de USB poort van de computer zonder aangesloten ketel geeft Recon een melding dat er geen toestel is aangesloten. De foutmelding die jij laat zien is geen Recon foutmelding maar komt uit Windows. Probeer een andere computer als je die hebt of kunt lenen.