Moederbord pc desktop

Ik heb een voeding gekocht voor mijn pc maar een aansluiting zit er niet bij cpu die uit de voeding komt is een 8 pints en op mijn moederbord een 4 pins wat te doen?

Uit Google rolt zoiets:

Dit is meer een vraag voor Tweakers.

Arco

Special Member

Foto zou helpen (mijn kristallen bol is in de reparatie... ;) )
Een 'normaal' moederbord heeft een 24 pins (ATX2) connector...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hoi Arco er zit ook een 24 pins stekker op kan ik de cpu aansluiting weglaten ?

maartenbakker

Golden Member

Je dient de CPU-voeding altijd aan te sluiten. Is de 8-polige connector niet deelbaar in 2 losse van 4? Ik heb nog nooit voedingen gezien waar dat niet het geval is. Anders zou je de passende helft er gewoon in kunnen proberen te prikken. In noodgevallen zou je hem zelfs kunnen bewerken met een hobbymes.

Als je het niet passend krijgt, is een verloopje of een andere voeding de oplossing.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 27 januari 2022 13:34:29 (25%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lucky Luke

Golden Member

Op 27 januari 2022 13:18:34 schreef Aart:

[bijlage]

Ik denk de genderinverse variant, maar inderdaad.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Bedankt heren de stekker was inderdaad deelbaar in 2 en klikte zo op het bord.