DATEQ Mengpaneel

Weet iemand iets over een DATEQ mengpaneel type LPM 7.2 stereo en hoe men de voedingsprint uit het apparaat kan halen ? Aan de binnenzijde zie ik 4 moertjes die heb ik los gedraaid maar alles zit nog muurvast. Aan de voorzijde zit het vu meter venstertje dit verwijderen lukt ook niet, hopelijk kan iemand mij verder helpen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 27 januari 2022 19:42:55 (0%)

pa3gws

Golden Member

Maak er eens een paar duidelijke foto's van.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Hopelijk zijn de bijgevoegde foto's duidelijk. Het blijft wel een must als je ervaring heb met DATEQ mengpanelen !!

pa3gws

Golden Member

Ikzelf heb geen ervaring met dit model maar wat is het probleem?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Dat heeft hij toch gesteld? De voedingsprint moet eruit - waarom dan ook - en dat lukt hem niet.

(of is het zij/haar?)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
pa3gws

Golden Member

De vraag is dus waarom moet hij eruit ofwel wat is de klacht van het beestje. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Aaaargh, de aloude kwaal van dit forum: de vraag niet beantwoorden, liever vragen naar de vraag achter de vraag... Daar kan ik natuurlijk niet mee helpen.

(overigens krijg ik griezelkriebels van die lintkabels op de foto's - aan dit ding zou ik niet graag werken, alleen al daarom)

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op donderdag 27 januari 2022 19:24:27 (30%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Alle kanalen zijn dood op de uitgang dus mis ik een voedingspanning door te weinig tussenruimte van de printen kan ik onmogelijk meten en zeker niet als ik er geen schema van heb.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Dan kun je beter beginnen met naar een schema te vragen. Collega pa3gws vroeg niet ten onrechte naar de vraag achter de vraag, het dient gezegd. De aanname dat er iets aan de voeding schort is bijzonder kort door de bocht. Trouwens je kunt toch op zijn minst de uitgangen van de voedingsprint meten, die moeten toch te herkennnen zijn zelfs zonder schema?

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op donderdag 27 januari 2022 19:37:16 (73%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
pa3gws

Golden Member

Stuur een mail naar info@dateq.nl omschrijf de klacht en informeer naar het schema.
En informeer hoe je de voeding eruit kan halen.
Ik heb goede ervaringen met Dateq een heel schema zal je niet loskrijgen maar vaak wil men als ze de klacht weten een stuk van het schema sturen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Bedankt voor de tip maar ik moet dan wel zeggen als ik een schema heb weet ik nog niet hoe die voedingsprint er uit krijg. Heb wel zoveel reparatie ervaring dat ik zonder schema ook al een heel eind weg kom

Je zit aan de VU meter print te trekken volgens mij, waarom denk je dat dat de voeding is?

KGE

Golden Member

Op 27 januari 2022 21:35:46 schreef nijhuisr:
Je zit aan de VU meter print te trekken volgens mij, waarom denk je dat dat de voeding is?

Misschien vanwege de grote elco's op de print ?

Kan het zijn dat er onder de zwarte frontplaat nog een plaat zit (deel van rest van de behuizing) waaraan alles vastgeschroefd is. Dus eerst alle knoppen los halen en dan de schroefjes uit de frontplaat halen.
Ik zou denken dat je met enig speurwerk dit al moet kunnen zien.

Heeft al heel wat gesloopt en er soms iets van geleerd.

Ga morgen nog eens kijken, als dat niets oplevert ga ik mijn licht op steken bij info@dateq.nl

Op 27 januari 2022 21:35:46 schreef nijhuisr:
Je zit aan de VU meter print te trekken volgens mij, waarom denk je dat dat de voeding is?

Volgens mij zijn het twee printjes.
De VU print is een omgekeerde T en daarnaast staat nog het printje met de elco's.
Dat printje lijkt onderaan met twee L stukjes aan de behuizing te zijn bevestigd.
Mogelijk moet je eerst nog de print ernaast verwijderen zodat je beter bij die L stukjes kan.

Maar kun je niet meten via de connectoren van de lintkabels?
Daar is vaak wel een opening waar je een (dunne) pen in kan steken om contact te maken.
Desnoods haal je de stekker los zodat je kan meten wat er 'uit' de print komt.

Heb eindelijk gevonden hoe ik de vu meter en voedingsprint er uit kan halen. onder de vu meter print zitten nog 2 kleine schroefjes die de het vu meter venster vast houd aan de vu meter print. daarna kon ik de voedingsprint er uit halen. Het uiteindelijke probleem was dat de connector die de trafo met de voedingsprint verbind een slecht contact in zat.

De voeding kun je er uit halen door de M3 moertjes van de VU meter los te halen en de vu meter er uit te halen. Daarna kun je bij de voeding.
En ja, dat is de print met die blauwe elco's

edit; fijn dat het gelukt is

[Bericht gewijzigd door wielklem op dinsdag 1 februari 2022 10:08:52 (15%)

RTFM, dan pas vragen...