Desktop behuizing

Ben hier goed geholpen vandaar nog een vraag.
Ik wil een ander jasje desktop ,heb volgens mij een ATX bord kan ik gewoon een standaard midi behuizing kopen,Past dat alllemaal?

als ik het zo bekijk is het geen atx bord maar een kleinere variant , dus ik denk dat dat wel gaat lukken .
mits het een universele behuizing is , merk pc's hebben vaak een eigen maat voering .

bij HP zou je nog kunnen verschieten. die mainboards zijn nogal custom made. zou kunnen dat geenenkel schroefgat overeenkomt. zou die gewoon origineel houden. herspuiten met spuitbus doet ook al veel

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ah zag dit namelijk

Belangrijkste specificaties
MerkAerocool
Geïnstalleerde Fans achterkant1x 120mm
Maximum CPU cooler hoogte15.9 cm
MateriaalAcrylonitrielbutadieenstyreen, SPCC
EAN4710562756319
VendorcodeACCM-PV29013.11
Garantie12 Maanden
Alle specificaties
Form factor moederbordMicro-ATX
Transparant paneelcheck icon
Kleur productZwart
3.5" bay totaal2 x
2.5" bay totaal3 x
Fan diameters voor120, 140 mm
Maximale aantal fans voor2
Fan diameters achter120 mm
Maximaal aantal fans achter1
Fan diameters boven120 mm
Maximaal aantal fans boven1
Stoffilters aanwezigcheck icon
Vloeistofkoeling mogelijkcheck icon
Uitbreidingsslots7
Reset buttoncheck icon
USB 3.2 Gen12 x
Audio aansluitingcheck icon
Hoogte442 mm
Breedte205 mm
Diepte3765 mm
LED verlichtingcheck icon
LED kleurRGB
Dikte van materiaal0,5 mm
Geschikt voorGamen
SoortPC
VerlichtingslocatieVoorkant
Aan-/uitknopcheck icon
Verbeterd kabelbeheercheck icon
Ondersteunde afmetingen achterste radiatorventilator120 mm
Ondersteunde afmetingen voorste radiatorventilator120,240 mm
Ondersteunde HDD-groottes2.5,3.5"
Audio-ingangencheck icon
Ondersteunde vormfactoren stroomvoorzieningATX

maartenbakker

Golden Member

In tegenstelling tot de specificaties die je hierboven geplakt hebt (daar staat micro-ATX) ondersteunt deze kast ook normale ATX borden. Vrijwel zeker passend voor jouw bord dus, ongeacht of het een ATX of een micro-ATX bord is.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 27 januari 2022 20:46:26 (97%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Bij HP is op de fans, schroefjes, processor en geheugen na eigenlijk niks standaard... :(
Zo'n moederbord past zeker niet in een standaard ATX behuizing. Zelfs een standaard processorkoeler past niet, alleen hun eigen maaksel...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Toch lijken de bevestiging gaten wel goed bij deze asus

Toch lijken de bevestiging gaten wel goed bij deze asus

dat is gewoon een kleine maat atx mini of micro , die passen in als het goed is er gewoon in , zolang het geen merk behuizing is zoals dell / acer enz .
in dit geval moet het passen en werken .
zorg wel voor een deugdelijke koeling , behuizng is kleiner en word sneller warm .

nu, goed dat je 2 micro ATX hebt. ik heb het CPU gedeelte over elkaar gelegd, en dan de bevestigingsgaatjes van de MB's bij elkaar gezet. de zwarte zijn boutjes zitten op andere plaatsen dan het groene.

cpu zit al niet op exact dezelfde lokatie

dus de 2 MB over elkaar gelegd en de gaten zichtbaar gemaakt van de onderliggende

cpu schuift ongeveer 1-1,5cm op naar rechts

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Kruimel

Golden Member

Het lijkt er op dat er al het één en ander gebeurd is in deze kast: HP levert gewoonlijk geen overgedimensioneerde Corsair voedingen en Noctua fans. Staat er een typenummer op het moederbord of geeft hij er één aan bij het starten? Zo op het oog lijkt het een m-ATX bord en dat is vrij standaard. Het feit dat er een standaard voeding in past geeft hoop, maar geen garanties.

[Bericht gewijzigd door Kruimel op donderdag 27 januari 2022 21:58:04 (24%)

Dus gaat wel passen een hp bord in een andere standaard behuizing?
Ps voeding en ventilators heb ik zelf veranderd.
Bord HP MS-7860 ver 1.2

Kruimel

Golden Member

Lijkt er wel op, voor de zekerheid kan je de locaties van de gaten ten opzichte van elkaar even afschatten op basis van het ATX gatpatroon:

(In inches)

Van wat ik online vindt met dit typenummer is dit inderdaad een microATX bord: https://www.newegg.com/p/1HD-001F-003H1

Gek dat ze niet allemaal 4 DIMM sloten lijken te hebben.

Arco

Special Member

Di zal dan een uitzondering zijn: ik heb al vele verschillende HP's gebruikt, en niet eentje had standaard MB of processorkoeler.
Bij de meeste past zelfs geen standaard ATX voeding...

Ik heb hier een EliteDesk midi tower, daar past zelfs geen harddisk in zonder zaag en breekwerk. (of je moet speciaal extra ijzerwerk bij HP bestellen.
De 1HE serverblades zijn niet veel beter, alles is custom made daarin...

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 27 januari 2022 23:59:13 (38%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 27 januari 2022 21:56:47 schreef webhenky:
Bord HP MS-7860 ver 1.2

Dat is een MSI bord, mogelijk custom voor HP maar ligt niet persé voor de hand dat MSI zin heeft om teveel van het standaardontwerp af te wijken.

Er is wel een kansje dat de header van de aan/uit schakelaar en LED's afwijkt, zie https://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Hardware-and-Upgrade-Questions/M…

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ok dank voor het meedenken heren,
Ben een beetje een leek maar wil best wat proberen.
Zit er bij een nieuwe behuizing aansluitkabels bij voor de knopen aan en uit en leds?

Arco

Special Member

Ja,

Maar of dat zonder meer past is dus afwachten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ok krijg je dit plaatje bij de behuizing of kan ik de oude gebruiken?
Anders past het oude moederbord toch niet?

HP wil zoals gezegd nog wel eens customizen.

Een kant- en klaar HP systeempje ombouwen naar een normale behuizing kan daarom wel een uitdaging worden, nog los van de aansluitkabeltjes die je mogelijk moet aanpassen.

Maar de kans op kortsluiting is ook aanwezig. Ik heb meermalen moederborden gezien die in een normale kast net mooi kortsluiting maakten via een afstandsbusje oid.

Dat soort systeempjes zijn mooie stille kantoorPCtjes. Niet bedoeld om in een andere kast te proppen. Daarvoor zijn losse componenten beschikbaar. Ik zou er niet aan beginnen. Gezien je vragen is het risico behoorlijk dat het misgaat.

Overigens: Dit draadje heeft weinig met electronica te maken en past beter op Tweakers.

Arco

Special Member

Dat I/O shield plaatje krijg je bij een moederbord, niet bij een kast (ze kunnen er moeilijk 100 verschillende bij leveren)
Dan maar duimen dat HP in dit geval een standaard ATX I/O shield heeft gebruikt...

Ikzelf zou de HP behuizing houden: die is waarschijnlijk vele malen degelijker als dat nieuwe ding...

[Bericht gewijzigd door Arco op vrijdag 28 januari 2022 11:44:32 (20%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ok dank voor uw tips ,zie er dan maar vanaf of misschien beter een ander moederbord en dan een behuizing kopen.

Nog even het HP moedeboard past gewoon in een sharkoon behuizing.

Kruimel

Golden Member

Mooi dat je dat nog even laat weten! :)