Video deurbel bypasskabel aansluiten op welke stroomkabels

Beste helpers, ik heb de Ring video doorbell wired van 59 euro aangeschaft en wil deze aansluiten. Ik begrijp dat ik mijn huidige deurbel gong hierdoor niet meer kan gebruiken wat ik verder prima vind. Nu zit ik met een deurbel met andere kabelaansluitingen waar de Ring handleiding niet op in gaat en ik hoop dat iemand me op weg kan helpen gezien ik na wat zoeken op internet helaas de oplossing niet heb kunnen vinden. Het lijkt me een klein simpel klusje maar wil toch zekere voor het onzekere nemen zodat ik de juiste kabels aansluit. Verder zou mijn deurbel trafo geschikt moeten zijn voor de ring wired deurbel (heb foto van de oude deurbel en trafo voor de zekerheid/compleetheid toegevoegd). Op de foto van de huidige deurbel is te zien dat er 2 rode kabels met tape zijn samengevoegd en 2 blauwe kabels naar de huidige deurbel gaan die dus buiten gebruik zal zijn nadat ik de ring video deurbel hebt gemonteerd. Nu moet ik een bypasskabel van ring aansluiten op 2 van die 4 stroomkabels maar weet ik niet op welke van die 4 kabels dat moet en hoe. Kan iemand mij hiermee helpen? Thanks alvast!

Zie hieronder de foto’s:

https://i.postimg.cc/G4j7V72H/0602-D102-DB1-A-4-A34-91-C5-4-AAC4-D4456-F8.jpg

https://i.postimg.cc/McKPS7Mt/A06-A4-FEC-1-D30-40-FD-A798-1-F08-CCC58580.jpg

https://i.postimg.cc/Kk10Km5M/A3-A2-CAEA-6-D81-413-D-A91-D-9-CFFF4-F8-C3-C4.jpg

Wil je een ringelbel parallel aan de videobel op dezelfde drukknop laten werken? Plaats dan hier het schema van de video belinstallatie!

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Dit is de schema bestaande installatie

met schema video bel bestaande draden alle los maken en dan opbouwen met schema video deurbel

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

Goedendag, bedankt voor uw reactie. Nee de huidige deurbel gong (die witte deurbel boven de deur zoals op de foto te zien) zou na installatie van de bypasskabel niet meer gebruikt worden, dus wanneer je aanbelt op de ring videodeurbel bij de voordeur dan hoor je de deurbel gong niet meer. Het betreft dus een videodeurbel die niet met de huidige deurbel gong kan samen werken. Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid

Ik heb even gezocht via google en heb de bypass ook gezien.
Maar de drukknop wordt de nieuwe video camera en de ontvanger komt aan het andere eind + je kan de bestaande trafo gebruiken
ziet er geen schema bij zoals bestaande schema??

https://support.ring.com/hc/nl/articles/360054984332

dit heb ik gevonden maar niet duidelijk wel monteren videobel
zie schema hoe ik denk dat het moet

Het bedienen van de ring video deurbel gaat dat met een APP?

Wat ook handig zou zijn een foto van de videobel aansluitingen

Dit gevonden voor trafo met weerstand
https://support.ring.com/hc/nl/articles/115003495766-De-Ring-Video-Doo….

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 27 januari 2022 20:05:16 (65%)

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

beltrafo ook vervangen, maar al te vaak werkt een NL 8V beltrafo niet. geeft error in de software omdat die kortsluitvast is, de klemspanning zakt snel in als er een laadstroom gaat lopen. als de ring om de camera niet blauw oplicht, is er een probleem met de voeding..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heb je al wat uitgetest?
Laat het weten.

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

Bedankt voor jullie snelle reacties dat waardeer ik enorm. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen technicus ben dus die schema's zeggen mij weinig helaas :)

Het gaat om de volgende ring deurbel en heb hieronder de handleiding daarvan toegevoegd. Zoals je ziet in de handleiding onder kopje "Voordat je begint" bij C, dat er een bypass kabel wordt meegeleverd. Verder in de handleiding leggen ze uit hoe je de bypass kabel moet aansluiten op de kabeling van de deurbel gong waar 4 stroomkabels op aangesloten zijn. Bij mijn deurbel gong (de witte met dat ijzere gongetje eronder op de foto in mijn 1ste post) lopen er maar 2 blauwe kabels in die deurbel gong en niet 4 kabels (de 2 overige rode kabels zijn aan elkaar gebonden en hangen buiten de deurbel gong zoals op de foto te zien is). De vraag is op welke kabels moet ik die bypass kabel aansluiten. Hiermee wordt ook die huidige deurbel gong buiten werking gezet en zal ie niet meer rinkelen als iemand op de ring videodeurbel bij de voordeur drukt. Ik krijg dan inderdaad alleen een melding op de ring app op mijn telefoon.

Ik heb gisteren Ring support zelf gebeld en het rare is dat ze zelf de bypasskabel niet eens kennen en daar niks over kunnen zeggen om mij verder te helpen terwijl het in hun eigen handleiding staat, ongelofelijk!

In de handleiding wordt ook uitgelegd dat de ring video Doorbell Wired alleen werkt met bestaande deurbelsystemen met een wisselstroomtransformator van 8-24 volt. In de foto in mijn eerste post is te zien dat mijn trafo hieraan voldoet want daar wordt de stroom omgezet van 230 volt naar 8 volt voor de deurbel gong wat genoeg zou moeten zijn voor de video deurbel. Eens dat het aan de onderkant is maar zou denk ik geen issue moeten zijn anders merk ik het wel bij het aansluiten van de videodeur bel, maar voordat ik dat kan doen moet ik weten op welke van de 4 kabels in de bypasskabel moet aansluiten :).

https://support.ring.com/hc/nl/articles/360054984332-Installatiehandle…

Hopelijk heb ik hiermee eea iets duidelijker voor jullie gemaakt om het beter te snappen.

Bedankt voor de reactie.
Om het eenvoudig te houden zou je met losse draden de vidiodeurbel kunnen aansluiten rechtstreeks op de 8V trafo (oude draden verwijderen)
Werkt het dan weer berichten en helpen we je verder.

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

De bypass komt op de draden die naar de gong gaan, mogelijk is deze bypass draad een stukje weerstands draad zoals aangegeven in de link van eHL. Anders zou het ook met een enkel lasklemmetje kunnen.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Hierbij het schema hoe het er bij de bel uitziet en met 2 draden onder een klem en het is opgelost.
Bestaande drukknop weghalen en video deurbel monteren.
De beschrijving is ingewikkeld omdat ze ook weer terug kunnen naar oude situatie
Als je een multimeter hebt kun je de spanning op de 2 draden van de drukknop meten meer als 8V~ onbelast.
Een andere optie is 12V 5W auto lamp uit de reserve doos.

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

Even het schema aangepast koppelt met trafo en drukknop 1 kabel bestaat uit rood en blauw.

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

Bedankt voor jullie reacties weer! Dus als ik het goed begrijp heb ik 2 mogelijkheden:

Optie 1: 1 van de 2 blauwe draden die nu de deurbel gong in lopen onder dezelfde klem zetten als waar de andere blauwe kabel onder zit, maakt het uit welke van de 2 blauwe kabels ik onder welke van de 2 klemmen zit van de deurbel gong?

of

Optie 2: de bypasskabel gebruiken en beide blauwe kabels hierop aansluiten. Ik heb een foto toegevoegd van de door ring meegeleverde bypasskabel. Ik heb echt geen idee wat dit bypasskabeltje doet maar moet ik gewoon de ene blauwe kabel aan het ene klemmetje zetten en de andere blauwe kabel op het andere klemmetje en dan dat kleine bypass kabeltje ook aansluiten op beide klemmetjes?

Ook heb ik uit pure motivatie (:-)) de plastic kap van de zekerings/trafo kast los gedraaid om te zien welke kabels op de beltrafo aangesloten zijn en hiervan twee foto's toegevoegd. Er lopen 2 zwarte kabels de 230v ingang in van de beltrafo en begrijp dat dit de 2 kabels zijn die naar de huidige deurbel bij de voordeur lopen. Het viel me wel op dat er maar 1 blauwe en 1 rode draad lopen naar de 8 volt ingang van de beltrafo. Ik heb echt geen idee waarom dit zo is. Maakt dit nog uit voor welke van die blauwe kabels wel of niet aangesloten moeten worden op de bypasskabel?

zie foto bijgevoegd, zo kan het

Blijf van de blauwe draden af dit 230V~ (de 0)
er loopt een grijze kabel naar de drukknop deze los nemen en met lamp testen

[Bericht gewijzigd door ehl op donderdag 27 januari 2022 17:16:23 (68%)

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.
Henry S.

Moderator

@ehl: Graag wat vaker de edit gebruiken ipv om de paar minuten een nieuwe post te plaatsen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 27 januari 2022 20:06:40 schreef Henry S.:
@ehl: Graag wat vaker de edit gebruiken ipv om de paar minuten een nieuwe post te plaatsen.

moet ik dan Quoten??

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

goedendag ehl, wat bedoel je precies met van de 2 blauwe draden afblijven die allebei nu aangesloten zijn op de deurbel gong en omgezet moeten worden om ze aan te sluiten op de bypasskabel? die kabels moet ik toch in de aansluitingen van de bypasskabel plaatsen en kan er moeilijk vanaf blijven? Ik zal uiteraard voordat ik dat doe de hoofdstroomschakelaars uitzetten just to be sure :)

wat bedoel je precies met dat er een grijze kabel naar de deurbel drukknop bij de voordeur loopt want ik zie geen grijze kabel bij de trafo lopen alleen 2 zwarte, 1 rode en 1 blauwe kabel (zie eerder gedeelde foto)?

Vwb de lamp test, moet ik gewoon de uiteinde van de kabel die bij de deurbel drukknop bij de voordeur zit op een autolamp zetten en die zou dan moeten oplichten wat dan een goed teken is? wat zou een slecht teken waarbij ik dan de videodeurbel niet moet aansluiten?

Bedankt nogmaals!

Op 28 januari 2022 14:10:21 schreef Vokelo:
goedendag ehl, wat bedoel je precies met van de 2 blauwe draden afblijven die allebei nu aangesloten zijn op de deurbel gong en omgezet moeten worden om ze aan te sluiten op de bypasskabel? die kabels moet ik toch in de aansluitingen van de bypasskabel plaatsen en kan er moeilijk vanaf blijven? Ik zal uiteraard voordat ik dat doe de hoofdstroomschakelaars uitzetten just to be sure :)

wat bedoel je precies met dat er een grijze kabel naar de deurbel drukknop bij de voordeur loopt want ik zie geen grijze kabel bij de trafo lopen alleen 2 zwarte, 1 rode en 1 blauwe kabel (zie eerder gedeelde foto)?

Vwb de lamp test, moet ik gewoon de uiteinde van de kabel die bij de deurbel drukknop bij de voordeur zit op een autolamp zetten en die zou dan moeten oplichten wat dan een goed teken is? wat zou een slecht teken waarbij ik dan de videodeurbel niet moet aansluiten?

Bedankt nogmaals!

Op de foto zag ik blauwe draden in meterkast heeft niets te maken met laatste foto het uitvoeren zoals op foto. wordt aangegeven

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

Op 27 januari 2022 17:09:47 schreef ehl:
zie foto bijgevoegd, zo kan het

Uitvoeren zoals op de foto aan gegeven

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

Op 27 januari 2022 17:09:47 schreef ehl:
zie foto bijgevoegd, zo kan het bij bel

Blijf van de blauwe draden af dit 230V~ (de 0)
er loopt een grijze kabel naar de drukknop deze los nemen en met lamp testen

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

Op 28 januari 2022 14:17:36 schreef ehl:
[...]

Op de foto zag ik blauwe draden in meterkast heeft niets te maken met laatste foto het uitvoeren zoals op foto. wordt aangegeven

Nee, dat is hem nou juist. Er loopt 1 blauwe en 1 rode kabel de beltrafo in, niet allebei de kabels zijn blauw.

Op 28 januari 2022 14:21:40 schreef Vokelo:
[...]

Nee, dat is hem nou juist. Er loopt 1 blauwe en 1 rode kabel de beltrafo in, niet allebei de kabels zijn blauw.

ook goed , ja eerst aan het testen zonder weerstand bij de drukknop en als dan weerstand (bypass er tussen) Dus eerst rood en blauw onder elkaar.

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

Op 27 januari 2022 17:00:14 schreef Vokelo:
Optie 2: de bypasskabel gebruiken en beide blauwe kabels hierop aansluiten. Ik heb een foto toegevoegd van de door ring meegeleverde bypasskabel. Ik heb echt geen idee wat dit bypasskabeltje doet maar moet ik gewoon de ene blauwe kabel aan het ene klemmetje zetten en de andere blauwe kabel op het andere klemmetje en dan dat kleine bypass kabeltje ook aansluiten op beide klemmetjes?

Dit is de juiste optie als ik de handleiding van Ring lees.
Dit moet dan geplaatst worden in plaats van de bel. In de meterkast hoef je niks te doen.

Dat is ook wat ehl probeert uit te leggen, maar helaas gebeurt dat niet op een duidelijke manier.

Dit dus doen en de nest bel op de plek van de oude drukknop ophangen, hij zou dan aan moeten gaan.

[Bericht gewijzigd door Laurensvane op zaterdag 29 januari 2022 10:48:02 (16%)

Op 26 januari 2022 10:55:30 schreef Vokelo:
Beste helpers, ik heb de Ring video doorbell wired van 59 euro aangeschaft en wil deze aansluiten. Ik begrijp dat ik mijn huidige deurbel gong hierdoor niet meer kan gebruiken wat ik verder prima vind. Nu zit ik met een deurbel met andere kabelaansluitingen waar de Ring handleiding niet op in gaat en ik hoop dat iemand me op weg kan helpen gezien ik na wat zoeken op internet helaas de oplossing niet heb kunnen vinden. Het lijkt me een klein simpel klusje maar wil toch zekere voor het onzekere nemen zodat ik de juiste kabels aansluit. Verder zou mijn deurbel trafo geschikt moeten zijn voor de ring wired deurbel (heb foto van de oude deurbel en trafo voor de zekerheid/compleetheid toegevoegd). Op de foto van de huidige deurbel is te zien dat er 2 rode kabels met tape zijn samengevoegd en 2 blauwe kabels naar de huidige deurbel gaan die dus buiten gebruik zal zijn nadat ik de ring video deurbel hebt gemonteerd. Nu moet ik een bypasskabel van ring aansluiten op 2 van die 4 stroomkabels maar weet ik niet op welke van die 4 kabels dat moet en hoe. Kan iemand mij hiermee helpen? Thanks alvast!

Zie hieronder de foto’s:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier geef je aan twee blauwe draden q

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

Op 29 januari 2022 10:41:24 schreef Laurensvane:
[...]

Dit is de juiste optie als ik de handleiding van Ring lees.
Dit moet dan geplaatst worden in plaats van de bel. In de meterkast hoef je niks te doen.

Dat is ook wat ehl probeert uit te leggen, maar helaas gebeurt dat niet op een duidelijke manier.

Dit dus doen en de nest bel op de plek van de oude drukknop ophangen, hij zou dan aan moeten gaan.

Ok bedankt! Ik ga proberen om de 2 blauwe kabels die momenteel aangesloten zijn op de deurbel gong aan te sluiten op de bypasskabel en de 2 rode kabels die dus niet naar de deurbel gong lopen maar daar buiten aan elkaar zijn getapt zo te laten