Koffie apparaat geeft storing aan

Goede morgen, mijn buurman heeft een koffie apparaat, deze geeft storing aan, de rode led blijft knipperen, de lekbak was vol met water, deze is leeg gemaakt, maar de apparaat blijft nog steeds in storing, wat kan hier de oorzaak zijn? Alvast bedankt voor alle tips.

Met "lekbak vol" kan het zijn dat er niet een sensor "lekbak zit te vol" in zit, maar dat ie gewoon overgelopen is en dat er daardoor "iets" misgaat in het apparaat waar ie /wel/ een sensor voor heeft.

Dan kan je hem open maken, schoon/droog maken van binnen en hopen dat het overgaat.

Of je kan gewoon wachten: hopen dat "opdrogen" gewoon werkt. (maar als dan alsnog openmaken/schoonmaken nodig is dan is het ingedroogd en mogelijk lastiger te verwijderen.... )

En worst-case, heeft het water in het binnenwerk een kortsluiting gemaakt waardoor "onderdeel X" opgeblazen is en vervangen moet worden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Zit het koffie dras reservoir er goed in?
Soms helpt het als alles er goed in zit de wateropvang bak eruit schuiven en wachten (+-10 seconden) tot dat het driehoekje gaat branden. Dan gewoon terug erin schuiven. En normaal is het dan weg

Na het alles goed opdrogen, en nieuwe sensor ingezet, geeft nog steeds dezelfde storing aan.

Lucky Luke

Golden Member

Wat is de betekenis van de aangegeven storing? Is dat "lekbak vol" of iets anders?

Hoe werkt die sensor? Een drijvend magneetje dat vastgeplakt zit waar nu een verse magneetsensor naast geplaatst is, of iets anders? (drijvertje met schakelaartje waarvan het drijvertje bovenaan vastzit, ik weet het niet)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Er zit ergens overgangsweerstand in je contacten van lekbak, goed schoonmaken en meten.

Ik denk dat dit lampje betekent dat er geen koffiebonen (of gemalen koffie als daarvoor gekozen) is

Misschien zit daar iets fout

Deze schakelaartje wat ik denk dat sensor is, heb ik vervangen, meer zit niet bij.

[Bericht gewijzigd door juf op woensdag 26 januari 2022 16:30:06 (18%)

Als het controlelampje knippert is de functie “voorgemalen koffie” geselecteerd maar er is geen voorgemalen koffie in de trechter gegoten, of de koffiebonen zijn op. Als het lampje continu aan is het koffiedikbakje vol of niet aangebracht

Arco

Special Member

Die schakelaar zit maar 1 draad aan, waar is de andere gebleven?... ;)
Er moet iets met de schakelaar mis zijn (of wat daar aan vast zit). Draden volgen tot aan de besturingsprint en kijken of daar wat lo(o)s is...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb ander draden aangesloten zoals ‘t moet zijn, maar de storing blijft nog steeds staan, lekbak zit goed in, ik heb koffiebonen bij gevuld, maar helaas zonder resultaat.

Als het allemaal niet lukt: dan is het wissen van de EEPROM data van de PIC18F452 processor ook nog wel eens de oplossing (program data laten staan!). Evt. hangende software is dan gereset naar 'fabrieksinstellingen'.

Ik heb geprobeerd om de EPROM te laten wissen bij iemand anders die daar beter ervaring heeft, maar het resultaat blijft dezelfde.

Dan zal er toch met de hardware van de machine iets aan de hand zijn, naar het uitziet. Heb vele van deze apparaten gerepareerd maar het is lastig om er op afstand nog iets over te zeggen qua oorzaak van de storing.

Wij hadden lang moeten wachten, maar de koffie app. Doet ‘t weer, wij hebben de Eprom bij ander monteur laten resetten, toen was ‘t goed, volgens hem, was de Eprom vorig keer niet goed gereset, de eigenaar van deze koffie app. Is heel blij mee, daarom wil hij jullie allemaal bedanken voor alle tips.