Op 2 februari 2022 23:28:12 schreef Ricotjuh:
Oke, helemaal duidelijk. Dankjewel.
Wat ik me wel afvraag. In Amerika hebben ze een andere plug dan hier in Europa, waarbij de stekker maar op een manier om de wcd is te steken. Waarbij je dus altijd weer waar de fase zit. Ze zeggen dan ook altijd nadrukkelijk erbij dat de lamp op de "hot" draad moet zitten.
dat is een aanrader voor dit specifiek geval van testopstelling. Als de lamp in de nul leiding zit en er een kortsluiting zit in je DUT komt , wanneer de lamp brandt, komt ook de N leiding op L niveau, wat niet wenselijk is.
Door een sluiting zou ook de kast dan mee op L niveau kunnen komen enzv.. daarom is het niet onlogisch de lamp in de L leiding te stoppen.
Nu, bij testopstellingen voor nazicht en herstelling zet je gans de zaak beter achter een scheidingstrafo, dan maakt het allemaal niet uit.
Op 2 februari 2022 17:49:11 schreef Frederick E. Terman:
[...]En het merkje zit aan de zijkant van de bol, bij de fitting; in plaats van in het midden.
Op de middelbare school hadden we een doka. Ik heb daar eens per ongeluk een serie foto's afgedrukt die allemaal - zij het onscherp - 'Philips 60 W' in het midden hadden staan. 
hoe de lamp gemonteerd zit hangt af vh type vergroter. bij de oudjes (met bolle kap) hangt die naar beneden. maar bvb bij de kleinere durst en ook de Philips zit de lamp horizontaal (en kan een logo op de top van de ballon geen kwaad). logo staat dus beter op de voet, en dat is bij vergroter lampen ook zo. maar een leuk verhaal
Op jouw school, was dus een oudje, maar niet meer met matglas..
[Bericht gewijzigd door
kris van damme
op donderdag 3 februari 2022 08:37:07
(30%)