Waar te vinden: originele schokdempers voor Miele Softtronic W 1714

Ik ben op zoek naar de originele (of eventueel vervangers maar de correcte ;-) ) schokdempers voor mijn wasmachine Miele Softtronic W 1714 .
Ik heb reeds alom gezocht op het internet maar niks gevonden.
Bij Miele zelf heb ik niks gevonden.
Heeft er iemand de spare-part-lijst met het juiste nummer aub?

Nog één vraagje : ik heb er ronde(?) gevonden maar ben niet zeker dat die juist zijn. Volgens de bijgevoegde de tekst zou die moeten passen (artikelnr 6271926)
( https://www.onderdelenexpert.nl/miele-schokbrekerset-wasmachine-grote-… )

Dank je op voorhand

Guido Monstrey

Arco

Special Member

Als de 'N' waarde, lengte, en gatdiameter hetzelfde zijn (en er is fysiek genoeg ruimte voor dat model) dan is er geen probleem...
(die uit je link zijn trouwens schandalig duur voor 2 metalen buisjes met wat vet ertussen... ;) )

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 19 januari 2022 15:46:36 (28%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Deze zal het wel doen :

https://fixpart.be/nl/product/view/0000050556

Eventueel navragen op de website

[Bericht gewijzigd door sprint op woensdag 19 januari 2022 18:07:25 (20%)

Dit waren "vergissings" schokbrekers bij Miele en waren geen succes vandaar niet meer te vinden. ik zou de standaard Miele Suspa schokbrekers nemen, werken het beste. Die Sprint aangeeft zijn goed. Exact hetzelfde als Miele edoch staat er geen Part No van Miele op of het woord Miele.. Jij heb er ook 120 of 110 N op staan...

GuidoM, Jou aangegeven Website heeft een gaatje in zijn hoofd want zelfs bij Miele nog niet zo duur!!!

Beide vervangen he??

In rond heb je "Miele", dat is fabrikaat Suspa met een Miele sticker erop en overeenkomstige Miele prijs. Dan heb je fabrikaat Suspa, dezelfde zonder de Miele sticker, en een stuk goedkoper. En dan is er nog fabrikaat Ansa en die zijn weer wat goedkoper dan Suspa.

Bedankt, Killian, smd, sprint, en Arco voor jullie antwoord hoor.
Wow, wat een website is dit.....super!!!! Natuurlijk dank zij jullie hoor.

Ik informeer bij :
https://fixpart.be/nl/product/view/0000050556

En ik laat iets weten.
Ok, allebei de schokdempers vervangen. Dit zijn toch 2 dezelfde ?

Guido

Allebeide de zelfde.. Deze kant is de meest slechte, maar de andere kant is ook al de helft van zijn kunnen.. Siemens gebruikte veel van deze schokbrekers, waren een drama om te vervangen (uitboren)

hallo goedenavond
ik heb op de miele site gewoon bij service en dan alle onderdelen
het nummer opgezocht.
best nr 4500826 vrijvings demper rd12 65 euro.
u kunt dit voor alle miele apparaten zelf opzoeken en bestellen
met een klikbaar nummer op de tekening van de machine
hopelijk hebt u hier wat aan,
succes met de reparatie.

Dank je wel peter2 voor uw info.
Ik heb ondertussen de 2 schokdempers aangekocht bij Fiyo.be voor 14,99 euro en 6,95 euro verzending.
( Fiyo schokdempers (schokbrekers) set van 2 wasmachine voor Miele o.a. Novotronic, W2521 8mm ANS 120 N 8713411108419, 4500826 )
Het nummer 4500826, staat erbij en volgens de firma passen die op mijn wasmachine Miele W 1714.
Ik heb ze er ingestoken en het klopppen is eruit.
Nogmaals bedankt voor alle hulp en ik kijk nog eens naar de website van Miele op service voor de spare part-nummers. Mag ik vragen op welke website van Miele?
Ik heb gesurfd op : https://www.miele.be/nl/ en daarna naar service geweest. Dan naar Wisselstukken wasmachines , maar vind daar een stuk of 15 onderdelen maar geen nummers.
Misschien hebt u een andere website voor mij?

Guido

Service
Wisselstukken en accesoires >webshop
Miele service documentatie >>>> model, materiaalnummer

Wow, dank je wel fabrice.
Hoe kan ik daar nu overkijken, of hoe dom ben ik (;-) ) om die webshop niet gezien te hebben.
Dank je wel nogmaals....

Guido

Verdorie, deze morgen doet mijn vrouw een was en terug dat schokken en slaan.
Ik doe deze namiddag mijn wasmachine terug open en zie na of de schokdempers nog wel werken. Als ie schokt dan zie je de trommel echt heen en weer schudden, zoals voordien.
Kan het zijn dat de schokdempers of één ervan defect is?
Misschien bestel ik toch de originele bij Miele via website (ronde 60 euro plus btw voor de 2).
Maar in de servicemanual staan er een 3-tal:

22 is het nr van het onderdeel in de sparepartlijst van Miele.

22 5573114
Vervangen ↓
Wrijvingsdemper 9090 Quattro
28,56 EUR
Prijs per Stuks
stks.
4151283
4151284
Onderdelengebruik

en:
22 7266060
Vervangen ↓
Wrijvingsdemper 9090 Quattro
28,56 EUR
Prijs per Stuks
stks.
4500824
4500825
4500826
Onderdelengebruik

en:
22 4151283
Vervangen ↓
Wrijvingsdemper RD12-31
44,82 EUR
Prijs per Stuks
stks.

en:

22 4151284
Uitgelopen
Wrijvingsdemper RD12 120N 210mm
44,82 EUR
Prijs per Stuks
stks.
22
4151285
Uitgelopen
Wrijvingsdemper RD12 120N 2

Welke moet ik bestellen?
Ik wacht tot jullie misschien een ander idee hebben.

Dank jullie op voorhand

Guido
(en ik was zo tevreden dat het opgelost was... :-( )

Kruimel

Golden Member

Op 20 januari 2022 18:33:18 schreef smd:
Allebeide de zelfde.. Deze kant is de meest slechte, maar de andere kant is ook al de helft van zijn kunnen.. Siemens gebruikte veel van deze schokbrekers, waren een drama om te vervangen (uitboren)

Ik had ook zo een stijl dempers in een Siemens wasmachine, en de nieuwe zagen er totaal onvergelijkbaar uit. Gelukkig hoefte ik ze niet uit te boren, maar ik kan bevestigen dat de originele erg kort mee gingen.

https://www4.miele.de/msd/MSD#/device/12384/dashboard

4500826
'Wrijvingsdemper RD12'.

Ik zou mezelf er eerst van verzekeren dat die nieuwe schokbreker weer stuk is en niet per ongeluk weer los. Of dat je trommel afgebroken is wat ook goed mogelijk is, dan is het einde oefening.

haal je schokbreker eens los en controleer of deze nog stijf gaan, indien wel, controleer dan of je trommel TOV manchet recht draait. Ik vermoed ook een trommelkruis issue..

Kan je anders een filmpje maken wat machine niet goed doet??

[Bericht gewijzigd door smd op maandag 7 februari 2022 19:08:58 (16%)

Vermoed ook een gebroken trommelkruis.
Draait de trommel nog mooi rond in de kuip, of zit er een slag in?
Welke regio daar?

Dag smd en fabrice en maus0611 en Kruimel,
hier een kort filmpje in bijlage. Ik kan niet meer dan 5mb uploaden.
Als ik draai aan de binnentrommel dan is dit evenwijdig met de buitentrommel om het zo te zeggen....
De snelheid is 800 toeren centrifugeren.
Gisteren , wanneer die terug schokte stond ie op 1200 toeren centrifugeren.
(voor kookwas)
Volgens dat ik zie beweegt de trommel in zijn geheel ietwat, maar vangt dit op .....
De schokdempers heb ik eruitgehaald en getest op de stugheid en dit is ok.
Die kan ik langzaam eruit en terug in brengen....
Zou ik toch de originele bestellen (75 euro voor allebei) van miele en testen,of laat ik een technieker komen van miele?
Ik heb een bericht gestuurd naar naar miele.be en de technieker dat antwoordde zegt dat dit mogelijk is: geen originele. En met die originele dat het kan opgelost zijn.
(om te komen ts 200 en 250 euro all in)
Ik ben een beetje ten einde raad.... :-)
In ieder geval , dank ik jullie voor uw antwoorden hoor. Super !

Miele kun je bellen, dan krijg je mijn collega op bezoek ;)

Kun je nog een paar video's maken?
Eentje van een draaiende lege trommel, en een bij het starten van een volle trommel met centrifugeren (eventjes laten spoelen vooraf en dan centrifugeren starten en filmen)

Ik vind hem wel een vreemde beweging maken en als je zegt dat de nieuwe schokbrekers goed zijn...

Je moet ze maar net in kunnen schuiven, zouden erg stug moeten zijn.

ps. Video's die langer zijn kun je op youtube uploaden en de link hier plaatsen.

Kruimel

Golden Member

Oef, moeilijk te zien dit op dat filmpje. Zat er wat in bij het opnemen? In elk geval kan ik zeggen dat als er niets in zit dat mijn trommel totaal niet vribreert, ook niet op 1400 (maar het is wel een totaal ander apparaat). Bij mij was het symptoom dat me de dempers deed verdenken dat het apparaat steeds meer begon te verplaatsen tijdens het centrifugeren. Het was heel raar om me te realiseren dat ik me gewoon aangeleerd had hem telkens weer terug te zetten zonder er bij na te denken.

Dat die Miele gasten zeggen dat het weleens zou kunnen komen door niet-authentieke dempers is logisch natuurlijk, beschouw het non-informatie: je weet nu alsnog niets. Die gasten weten het ook niet, en dan is een "nepdemper" natuurlijk een rode vlag. Ik heb nooit een stuk kruis gehad, dus ik weet niet hoe dat er uit zou zien. Ik weet niet of ik een technieker zou laten komen voor het vervangen van dempers met originelen, wat je volledig goed zelf kan, om vervolgens alsnog totaal geen idee te hebben of je machine dan goed gaat zijn. Een gok van €75 zou ik nog wel aandurven. Het lijkt me stug dat je de demper niet goed zou hebben gemonteerd, hoe kan dat fout gaan?

[Bericht gewijzigd door Kruimel op dinsdag 8 februari 2022 12:56:10 (17%)

Op 8 februari 2022 12:54:43 schreef Kruimel:

Dat die Miele gasten zeggen dat het weleens zou kunnen komen door niet-authentieke dempers is logisch natuurlijk, beschouw het non-informatie: je weet nu alsnog niets. Die gasten weten het ook niet, en dan is een "nepdemper" natuurlijk een rode vlag.

Wat logisch is. Als je de garage belt dat je accu nog steeds niet bijlaadt en je zegt dat je een hele goedkope nepdynamo hebt gebruikt wijzen ze daar ook naar.

Een trommelkruis herken je meestal aan aanlopen tegen de buitentrommel, slingeren van de trommel als je die met de hand langzaam ronddraait, of aanlopen tegen manchet. Het komt maar zelden voor dat je dit alleen op hoge snelheid merkt.

Maar met wat meer video's kan ik ook helpen op afstand ;)

@Guido, ook een video met de hand draaiend plaatsen kan zinvol zijn.

Via youtube filmpje 2 :

https://youtu.be/mS4uk8VgdNs

(zelfde inhoud in de wasmachine als bij film 1)

Ik maak nog een filmpje 3 met manueel handdraaien van de binnentrommel.

Via youtube filmpje 3:

Manueel handraaien van de binnentrommel. Het geluid dat je hoort is niet van de trommel.

https://youtube.com/shorts/SRlWAixi5JU?feature=share

Dit ziet er voor mij normaal uit. Het evenwijdige, als ik het zo mag noemen, tussen de binnentrommel en de buitentrommel .
Het 'kruis' lijkt nog correct te lopen? En is niet gebroken? Of toch?

Toch proberen met nieuwe originele schokdempers?

Guido