usbstick speler simpel

hallo mensen, ik zoek een simpele usbstick met MP3 bestanden afspeler als vervanger voor mijn Creative micro.
alleen een hoofdtelefoon uitgang is voldoende, liefst met gewoon netvoeding
ik kan nergens iets vinden wat simpel is, alles is met blutoet en toeters en bellen.
een simpel kastje met een usb ingang en een goed audio versterkertje is alles wat ik nodig heb.
iemand een tip?
alvast bedankt!

Arco

Special Member

Deze heeft ook een FM radiofunctie, maar die kun je toch gewoon niet gebruiken?: https://nl.aliexpress.com/item/1005002715423514.html

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

dat soort prullen had ik ook wel gevonden, onleesbaar display, lege batterij, slechte geluidskwaliteit, enz. die hoef ik niet
ik zoek hifi kwaliteit en een wat groter ding op.

Een MP3 speler in 2022?! :-) Ik zeg telefoon.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

ik heb nog een ouderwetse telefoon allen bellen, heb al wel een kleuren tv.

Arco

Special Member

...heb al wel een kleuren tv.

Je doet net alsof je daarmee een noviteit in huis haalt... ;)
(de KTV bestaat 'pas' 55 jaar...)

Zonder bluetooth of wifi ga je waarschijnlijk niks moders meer vinden...

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 22 februari 2022 22:54:42 (21%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ik heb nog een ouderwetse telefoon allen bellen, heb al wel een kleuren tv.

Zo een?

Ik zou dan voor een muziekdoos als het Philips 2514 toestel gaan. Mooi toestel met adapter voor een net aansluiting. Geen bluetooth of ktv of andere frutsels. Geschikt voor koptelefoon. Exact wat jij wilt.

Soms moet je als je iets wilt met je tijd meegaan.

Alles wat de laatste 10 jaar is gemaakt doet toch USB en MP3.
Ik heb hier zo 6 wekker- en keukenradio's en een 'microhifiset' staan die dat doen.

Bluetooth krijg je er vaak gratis bij als je boven de paar tientjes komt.

https://www.coolblue.nl/radios/speelt-van-usb-geheugen:ja

Bij de kringloop staan er waarschijnlijk ook torenhoge stapels in het magazijn (en niet eens in de winkel want het verkoopt toch niet meer.

benleentje

Golden Member

Draagbare MP3 speler bestaan toch nog gewoon?
https://www.bol.com/nl/nl/l/mp3-spelers/4098/

Ja er zit wel bluetooth enz op maar dat heb je verder niet nodig gewoon een koptelefoon erop en luisteren maar.

Als het niet draagbaar hoeft te zijn dan zijn er genoeg radio met een usb aansluiting.

[Bericht gewijzigd door benleentje op woensdag 23 februari 2022 00:54:08 (18%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Hoe gebruiksvriendelijk moet de MP3 speler zijn?
Ook zeker niet onbelangrijk lijkt me.
Als je met een smartphone overweg zou kunnen zou ik gewoon een oude smartphone zoeken. Een tweedehandse kost bijna niets of met beetje geluk gratis te krijgen. Stop er een SD kaartje in, die kosten ook weinig tegenwoordig (wel even kijken hoeveel max erin kan)
Je kunt die permanent aan een USB lader hangen als je wilt. Voordeel dat zoeken naar juiste muziekje gemakkelijker kan vinden. Dat is op die simpelere spelers lastiger en niet altijd logisch hoe te doen.
Je kunt ook kijken naar een oude dvd speler met USB. Die dingen kosten tweedehands ook bijna niets en heb je een bediening met een afstandsbediening. Kun je ook cd's mee afspelen als je wilt.
Ik ga ervan uit dat je een versterker hebt waar je een MP3 op kan aansluiten gezien je vraagstelling dat liefst op netvoeding wilt.
Andere vraag, heb je wel een pc? Die heb je natuurlijk wel nodig om MP3 op de speler te zetten ;)
Ik vraag dit omdat je zegt, ik heb wel een kleuren tv. Klinkt als, als het niet hoeft dan heb ik niet moderne electronica. En dat bedoel ik trouwens absoluut niet negatief. Ik snap goed dat sommige mensen niet met alles van de tijd mee willen gaan of alleen maar bepaalde dingen ervan.

[Bericht gewijzigd door brains op woensdag 23 februari 2022 19:10:56 (18%)

dat zijn betere tips.
die dvd speler lijkt me wel wat, die heeft waarschijnlijk ook al een hoordtel. uitgang
bedankt! ga ik es onderzoeken

Waarschijnlijk geen koptelefoon uitgang maar 2x tulp. Veel versterkers hebben tulp ingangen IPV jack koptelefoon ingang.
Geen idee hoe jij de MP3 speler wilt aansluiten.
Maar als jou versterker koptelefoon ingang heeft kun je gewoon kabel met aan 2 kanten tulp en aan andere kant koptelefoon kopen.
Je hebt ook draagbare Cd/radio spelers met USB aansluiting.

Arco

Special Member

Meeste DVD spelers kunnen toch geen MP3 afspelen?
(of je moet ze eerst op een CD/DVD zetten, maar da's vreselijk omslachtig...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
benleentje

Golden Member

Elke DVD speler kan gewoon MP3 afspelen maar dat moet je dan vaak wel eerst op een disk branden, Moderne cd/DVD spelers hebben aan de voorkant een USB aansluiting dus het kan wel. Maar allemaal zonder koptelefoon uitgang.
Vaak staat er in de DVD video bestanden het geluid er al als mp3 indeling op.

Met deze uitgang krijg je weer zoiets
https://www.bol.com/nl/nl/p/salora-dvp7748duo-gc-portable-dvd-speler-2…

https://media.s-bol.com/8ERoWg6OLzZr/yrEoK1V/124x67.jpg

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

2 x tulp is een line uitgang
daar kan ik een hifi koptel. versterkertje mee sturen

Arco

Special Member

Ik zie weinig nut voor de DVD speler in het geheel?
(je moet nu eerst dvd's branden en een losse hoofdtelefoonversterker eraan hangen, heel omslachtig)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Een Raspberry Pi kan ook mp3 afspelen.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

ik heb net een lenco dingetje gevonden op mp
simpel, kan muziek op gezet via usb, en heeft accu en koptel uitgang
je kan niet alles hebben, maar accu is ook goed denk ik.
kwaliteit nog onbekend.....

Arco

Special Member

Da's afwachten, Lenco maakt ook veel bedenkelijk spul tegenwoordig... (de kwaliteit van vroeger bij Lenco is ver te zoeken)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Zoals al gezegd, er zijn dvd spelers met USB aansluiting dus je hoeft helemaal niets op dvd te branden ;)
Tja en wat Lenco betreft. Dat is inderdaad al lang niet meer kwaliteit maar ingekochte made in China spul. Dat kan prima zijn voor wat je wilt maar verwacht geen geweldige kwaliteit.
Maar dat zal bij de meeste dvd spelers met USB zijn. Ingekocht en met sticker met een willekeurige naam erop.
Ik zou ook even bij een kringloopwinkel winkel vragen als ik jou was. Die hebben inderdaad genoeg liggen en grote kans dat je daar voor paar euro dvd speler met USB vindt. Bijna niemand gebruikt die dingen nog.
Maar afhankelijk van hoe goed je met electronica overweg kan gaan denk ik dat een willekeurige oude smartphone met SD kaartje nog beter werkt. Of zoek een oude iPod of oude iPhone 4 en koop evt een goedkope dock ervoor. Je hebt er voor paar euro in China waarop je lijn uitgang hebt en USB ingang waarmee je hem aan het stopcontact hangt. Is niet perse nodig maar wel gemakkelijk. Je bent dan wel zeker dat de kwaliteit fatsoenlijk is. Vaak worden ze afgeschreven door de mensen omdat te weinig ruimte is of de accu is versleten. Accu versleten is geen probleem voor jou als je hem toch aan netspanning wilt hangen.
Hoeveel muziek wil je? Dat is iets waar je aan moet denken ivm hoeveelheid gigabyte aan opslagruimte.

edit. Blijkbaar iets misgegaan en dubbel gepost. Dus tekst maar verwijderd.

[Bericht gewijzigd door brains op donderdag 24 februari 2022 11:57:19 (93%)

ik kan zo,n lenco kopen voor 2 tientjes, dus die ga ik eerst es proberen.

Als 2de hands is hou er rekening mee dat de accu versleten kan zijn.
Met een dvd speler met usb zul je normaal gezien stuk goedkoper uit zijn bij een kringloop.