Pioneer A-777 luidspreker relais pas na half uur actief

Hallo,

Mijn eerste post. Ik ben Geert, ingenieur elektriciteit maar met zeer weinig ervaring in electronica, dus ik kan zeker advies gebruiken.

Mijn "oude" Pioneer A-777 Reference Stereo Amplifier heeft een vervelend probleem gekregen.
Na aanzetten duurt het tussen 30 minuten en één uur voordat ik de luidspreker relais hoor inschakelen. Daarna speelt hij zoals vanouds zonder problemen.
Ik ben zeer gehecht aan deze amp ( ik heb er meerdere) omdat hij reeds vele jaren perfect is als aansturing van mijn zelfbouw elektrostatische luidsprekers. Deze hebben een extreem lage impedantie in de hoge frequenties. De Pioneer A-777 doet dit prachtig.Ik wil hem zeer graag terug in orde.

Wat heb ik intussen ontdekt :
-Ik heb de schema's en printlayout van de amp kunnen downloaden ( helaas niet volledig leesbaar overal)
-Als ik op de power supply assembly ( AWZ3425 ) printplaat mijn heatgun richt op C611, na het aanzetten, dan schakelen de relais eigenlijk bijna direct.( door de warmte?)
-Kan een kenner mij advies geven ? Zou het vervangen van deze condensator, gezien de symptomen , de oplossing kunnen zijn ?
-Het liefste laat ik de printplaat op zijn plaats en probeer ik in dat geval een andere condensator langs boven te solderen over R613 ( die parrallel staat over C611 )

Ik richt me ook tot "testman", omdat ik in een bericht op dit forum van 15 jan 2015 ook over een a-777 zijn advies ivm de heatgun en de c611 las.

Dit is een bekende klacht van een oude elco,de capaciteit
is afgenomen door uitdroging of lekkage.
Bij opwarming herstelt dit meestal tot de capaciteit welke
voldoende is om de schakeling te laten werken als gebruikelijk.
Gewoon vervangen door elco van de zelfde waarde en werkspanning.
Controleer ook of ie gelekt heeft,eventueel print reinigen.
Succes An3s

Bedankt voor het antwoord Batavia.
Ik las op andere internationale fora ( bij een A757 ) dat een defecte C611 nog voorkwam.