22rb382/00z philips, wat is een goede prijs ervoor.

Bij een lokale vwz wat ook kringloop spullen verkoopt staat een 22rb382/00z philips buizenradio te koop. Ik heb interesse maar ik weet niet wat hij ongeveer waard is. Er staat geen prijs op en men zegt, doe maar een bod. Ik wil niet te weinig betalen want het is een goed doel. Ik zou hem voor niet veel geld kunnen kopen, het zijn vrienden van mij die het uitbaten maar wil ze zeker niet te kort doen. Kunnen jullie hier iets over zeggen qua prijsstelling?
Hij is getest en zou werken.
Ik vind ook niet zoveel informatie erover behalve dat het de laatste buizenradio voor transistors zou zijn uit 1968-1969
En dat het Italiaanse inkoop is van Philips.

Het is inderdaad een italiaans toestel.
Tsja, het is wat de gek er voor geeft. Ik heb er meerdere gehad, en die waren altijd minder dan 15 euro. Heel soms zie ik ze wel voor 25 gaan.

Het zijn geen degelijke Philips toestellen helaas. De regelaars voelen goedkoop aan, de schaal heeft een mindere drukkwaliteit en de geluidskwaliteit is maar matig.

Ik vind het wel een interessant toestel omdat het het einde van de buizentijd markeert. In historisch opzicht erg leuk. Maar qua geluid en degelijkheid is ie dus niet vergelijkbaar met een "echte" philips.

Let even op, de voedingselco gaat er bijna altijd uit in dit toestel. Ook als ie het doet gaat ie er mogelijk later nog uit.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Ik zou hem ook kopen vanuit historische interesse toen ik las over dat het laatste buizentoestel was.
Tja, ik kom er maar een tegen op marktplaats en de vraagprijs is 30 euro. Ik ga even moeten kijken hoe de cosmetische staat ervan is.
Ikzelf dat ook te denken aan 10-15 euro maar wil zeker niet te weinig geven. Sommige buizenradio's zijn wel (veel) meer waard namelijk.
Dus als ik hem aanschaf kan ik het beste de condensator preventief vervangen?
En misschien zijn er nog meer onderdelen. Zitten hier mogelijk andere (rifa) rookbommetjes in?

Nee. De rest van de condensatoren zijn kunststof en keramisch.
Kan wel zijn dat er 1 of 2 kleine laagspanningelco's verlopen zijn, maar dat zie je vanzelf wel.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Evarist

Golden Member

Ik heb ook zo'n radio. Ik kreeg hem gratis.

Ledlover. ,-)

Nihil est verum, quod non probatur primo.

25 euro is nette prijs (en goede doel is ook blij).

Anoniem

Dat is zeer moeilijk te beoordelen op afstand.
Het is een veel verkochte oude buizenradio anno rond 1970, geen zeldzaam museumstuk.
Alles hangt af van de staat en hoe graag en waarom je hem zou willen.
'Historisch' is op zich een rekbaar en vaak overroepen begrip. Er liggen tonnen historische maar waardeloze brol op zolders.

Is hij uiterlijk ok? Geen beschadigingen of brokken, af??
Speelt hij nog? Kraakt of sputtert het ding?

Doet hij het niet of niet in goede staat zou ik er een rommelmarktprijsje voor geven 5-7Eu.
Is hij in perfecte staat 10-15Eu.

Voor een niet-zeldzame of gewilde eind jaren60 radio als deze zou ik geen 25Eu geven. Je kunt ze vaak voor nop krijgen.

Als de verkoper mijn 'vriend' was, zou ik verwachten dat hij minstens open kaart speelt en een hint geeft wat hij ervoor hoopt te krijgen en ik zou eventueel argumenteren als die prijs te hoog ligt..
Of een gulle bui vertonen als het goede doel steunen je hoofdargument is.

maartenbakker

Golden Member

10 euro is tegenwoordig een rommelmarktprijsje. 25 vind ik opzich ook aan de ruime kant.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."