Gezocht : voeding voor mixer Behringer EuroRack MX1602

Gezocht voedingsbloc voor EuroRack MX1602, heeft iemand nog zo'n ding in de aanbieding? Graag je prijs en info naar [knip]@Telenet.be

Alvast bedankt voor de moeite,

Jacques Franken

[Bericht gewijzigd door Sine op donderdag 17 maart 2022 08:29:20 (3%)

High met Henk

Special Member

Dit hoort thuis in vraag en aanbod..

Als je er 1 zelf wilt bouwen of de oude wil repareren hoort hij hier thuis.

Als het dezelfde is als de 2804, had ik een zelfbouw knutsel liggen die werkte. Stelt echt geen ruk voor:
2 zekeringen, een trafo, een stekker voor 230 en een stekker voor in de mengtafel..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hallo High met Henk, bedankt voor je berichtje. Tja, of dat deze voeding Behringer EuroRack MX1602 indentiek is aan model 2804 is mij helaas niet bekend maar misschien wil je mij wel een schema ter beschikking stellen? Waarvoor, natuurlijk, mijn oprechte dank.

Is deze zo stuk dan ? De meeste zijn met een nieuw setje condensatoren weer prima.

High met Henk

Special Member

Mijn voeding is AC..

Dus welke condensatoren?

Heb dus ook een eigenbouw knutsel hiervoor

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hallo Henk,

Tja, het probleem is dat de mengtafel 2deHands gekocht is en er werd bij de verkoop niet bij gezegd dat het zonder voeding was... Dus mijn verbazing was compleet toen ik vaststelde dat er dus geen voeding in de verpakking bij geleverd werd.Heb toen de verkoper nog gecontacteerd maar dat zijn natuurljk de bekende "vijgen na Pasen". Na wat opzoekingswerk vond ik de Service Manual voor dit toestel en daardoor werd ook duidelijk dat de voeding inderdaad een AC voeding is 2x 19.5 AC /1200 mA. Dus het zou zo maar kunnen dat de voeding op de foto inderdaad de correcte voeding is. Merkwaardig genoeg had ik dit voordien niet eens eerder opgemerkt maar onder de stekker op de tafel staat het duidelijk vermeld. Ik dacht gewoon niet verder dan als ik een voeding koop voor Behringer EuroRack MX 1602 dan zijn we er klaar mee, maar dat bleek in de praktijk danig tegen te vallen. Een paar firma's gebeld maar naar verluidt nergens nog verkrijgbaar.Maar op de bijlage zie je inderdaad dat het met 2x 19.5 Volt (2 x 20 Vac)klaar zou moeten zijn, toch? Dus, jij denkt, een trafo van pakweg 2x 20 Volt en klaar is kees? Dat zou inderdaad te mooi om waar te zijn maar toch ben ik bang dat dat misschien een iets te optismistische veronderstelling zou kunnen zijn. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het meestal ook wel te mooi.
Toch bedankt voor je zeer gewaardeerde hulp. De vraag is natuurlijk is zo'n voeding nog ergens verkrijgbaar?

Met vriendelijke groet en grote dankbaarheid,

Jacques.

Met een 2x17-18-19Volt trafo gaat dit wel lukken, die plug is wel te bestellen https://www.astelectronica.nl/AstCatalog/PhotoArtikelByGroup.php?Group…

Een originele zul je waarschijnlijk lang naar moeten zoeken als 2e hands.
Op EBAY/Alie staan ze wel maar zijn bijna altijd 110V voedingen.

High met Henk

Special Member

Helaas is AST onlangs permanent gesloten en is staat het huis / bedrijfsruimte te koop.

nogmaals: ik heb het eerst met een knutsel geprobeerd, maar er uiteindelijk en 2e complete tafel bijgekocht. Daar zat voeding bij:
als je interesse hebt in mijn knutsel (die dus inderdaad prima werkt) kun je dat melden en zoek ik volgende week even op: is met 3 zekeringen en een trafo en een steker (die laatste komt inderdaad bij AST vandaan, want die zat letterlijk 1 dorpje verder)

[Bericht gewijzigd door High met Henk op vrijdag 18 maart 2022 10:54:29 (10%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dag Henk, vooreerst goedemorgen,

Vergat het u eerder te vragen maar u zei dat u zelf zo'n voedingsblok ooit gebouwd heeft. Zou ik mogen vragen welke secundaire spanning de door u gekozen trafo daarvoor had? Als u nog andere - in dat verband - suggesties heeft zijn die vanzelfsprekend van harte welkom.
Ik dacht aanvankelijk aan een trafo 2 x 20 volt maar die zijn blijkbaar niet echt goed verkrijgbaar (tenzij ze op klantspecificaties zouden gemaakt zouden worden maar daardoor waarschijnlijk ook heel erg duur) dus ik vermoed dat ik dan maar beter naar 2 x 24 volt ± 063 mA of heb ik 1,2 A nodig

Ben wel geïnteresseerd in jouuw knutselvoeding. Laat maar weten wat je daar graag voor zou willen (€) maar denk eraan dat ik in België woon en het ding dus verstuud zou moeten worden.

Mvg, Jacques

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Volgens mij heb ik er eentje liggen, is dat met een schroefconnector?
Het ligt op het werk ergen op zolder.

Oh dat is helemaal mooi natuurlijk, dat is inderdaad met ronde 3-polige schroefconnector. Ik ben geïnteresseerd als u het wil verkopen. Alvast, bedankt voor uw melding.

Met vriendelijke groet,

Jacques Franken

P.S. Vermits ik in België woon, wil u rekening houden met de verzendkosten a.u.b?

High met Henk

Special Member

Beste jques, de trafo was een kringetje. De zekeringen en connector heb ik ook gekocht. Als je nog interesse hebt zeg ik 5 euro, maar verzendennisnivmngewicht meer waarde.
Weet niet van waar u weg komt, maar België is vanaf mijn huis kort bij..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 19 maart 2022 09:12:44 schreef Thehof:
Volgens mij heb ik er eentje liggen, is dat met een schroefconnector?
Het ligt op het werk ergen op zolder.

Laat u me nog weten hoeveel u voor die voeding wil krijgen (verzendingkosten inbegrepen?

Op 19 maart 2022 12:47:47 schreef High met Henk:
Beste jques, de trafo was een kringetje. De zekeringen en connector heb ik ook gekocht. Als je nog interesse hebt zeg ik 5 euro, maar verzendennisnivmngewicht meer waarde.
Weet niet van waar u weg komt, maar België is vanaf mijn huis kort bij..

Ben sowieso geïnteresseerd in uw zelfbouw voeding. Vermits ik in het zuiden van België woon (tegen het franstalig landsgedeelte aan) is het komen op halen - gezien in context van de huidige brandstofprijzen - niet echt een optie . Laat maar weten hoeveel het pakket - inclusief verzendingskosten - bedraagt.

Grt, Jacques