Dus je drukt meerdere knoppen in (achter elkaar) en slaat de coordinaten/posities op in een array als ik het begrijp?
Wat je dus eigenlijk wilt is een "compositie" variable die 2 dingen bevat: page nummer en button nummer.
Dat doe je dus typisch in een struct definitie in C:
code:
typedef struct {
int page;
int button;
} but_press_t;
In dit geval ook nog een typedef ervan gemaakt zodat je niet elke keer struct ervoor hoeft te zetten.
Dan kun je een array maken met dat type erin en die pass je dan door aan je functie, bijvoorbeeld zo:
code:
#include <stdio.h>
#include <stdint.h>
typedef struct {
int page;
int button;
} but_press_t;
// Prototypes
void printButtons(but_press_t buttons[], size_t presses);
#define COUNT 3
but_press_t buttons[COUNT] = {
{ 0, 0 },
{ 1, 2 },
{ 3, 4 }
};
int main() {
printButtons(buttons, COUNT);
return 0;
}
void printButtons(but_press_t buttons[], size_t presses) {
for (size_t i = 0; i < presses; i++) {
printf("page=%d, button=%d\n", buttons[i].page, buttons[i].button);
}
}
Ik weet niet of je dat bedoeld?