Logo!8, geen RJ45 poort

Ik heb al een tijdje een Logo! 8 in gebruik.
Onlangs mn laptop ingewisseld, blijkt dat er geen RJ45 poort aanwezig is :S

Is het te kort door de bocht een usb<>rj45 adapter aan te schaffen gezien de Logo deze misschien niet 'slikt'?

Werkt prima, koppelen aan de wifirouter kan ook eventueel

Okee, helaas staat de logo in de tuin, 20 meter vanaf de meterkast. Achteraf had ik graag een rj45 kabel aangelegd voordat de tuin verbouwd werd :)

maar een adapter wordt t dus

Zelf even op Google de pinbezetting opgezocht en zelf een kabel gefabriceerd.
Leuk is dus dat Logosoft de kabel niet accepteert.
Je kunt kiezen uit Logo!cable, ethernet of dynamic dns.
Logo!cable herkent de usb niet.

Nee is ook geen usb, zit een adapterprint in die kabel

Arco

Special Member

Alleen een kabel zonder converter zet het signaal niet automagisch om van usb naar ethernet... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Okee dan.
Bij deze te koop, een verloopkabel van usb naar rj45 2m lang. Alleen zelf nog even de converter toevoegen.
Topic mag gesloten.

Arco

Special Member

Ik denk niet dat er veel animo is voor kabels die nergens voor te gebruiken zijn... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

en voor de volgende keer:
zomaar een stuk kabel pakken, 2 connectoren eraan solderen, en ergens inpluggen is nooit een goed idee
als je pech hebt kun je daarmee serieuze schade aan een apparaat mee aanrichten

Daarom heb ik voor de zekerheid een kroonsteentje gebruikt ipv solderen.

Maar zonder gekheid, dit was een DIY die ik via Google gevonden heb.

GJ_

Moderator

Stond er ook bij wat er aan de RJ45 kant uit kwam? Want RJ45 connectoren worden voor van alles en nog wat gebruikt natuurlijk. Dat is niet exclusief voor netwerken.

Arco

Special Member

USB via een RJ45 gaat wel weer heel ver... ;)
Hoewel niets onmogelijk is: ik heb ooit een apparaat gekocht waar een USB connector op zat; die werd gebruikt als RS232 poort... (met +/-12v...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 26 maart 2022 13:51:29 schreef GJ_:
Stond er ook bij wat er aan de RJ45 kant uit kwam? Want RJ45 connectoren worden voor van alles en nog wat gebruikt natuurlijk. Dat is niet exclusief voor netwerken.

https://pinoutguide.com/PosDevices/Datalogic_CAB-438_pinout.shtml

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
GJ_

Moderator

Deze kabel is toch echt usb via RJ45. Niet zo handig om die in een ethernetpoort te stoppen. Die kabel is voor één specifieke barcodescanner en nergens anders voor.

Op 26 maart 2022 14:17:59 schreef Arco:
USB via een RJ45 gaat wel weer heel ver... ;)

nou,.....tadaaaaa. Hier dus :-)
Ik kom RJ45 vooral tegen voor RS232 en heel veel RS485. Voor ethernet een stuk minder. Daar kom ik dan ook weer de ethernet standaard M12 connector tegen.

edit: ik bedoel dus de kabel uit de link van shue. Die van Toet is een echte converter, da's andere koek.

Maar zo'n converter is compatible met Logosoft?
Deze software kent ethernet, dynamic dns of logocable.

Sine

Moderator

Ik denk dat je het verkeerd bekijkt, het is geen converter (nouja, niet in de richting van een media converter)

Het is een USB netwerkinterface, dus je krijgt er gewoon een Ethernet poort voor terug, alleen koppel je die via USB aan je laptop.

[Bericht gewijzigd door Sine op zaterdag 26 maart 2022 21:15:49 (12%)

Okay, dus in logosoft zou t via ethernetcommunicatie moeten lukken.

Sine

Moderator

Het RJ45 stekkertje in je oude laptop was niets anders.

Dus ja, dat moet lukken.